«Aντεπίθεση διαρκείας» εξαπολύει η αλυσίδα του ομίλου Olympia το προσεχές δίμηνο έναντι του ανταγωνισμού, ενόψει Black Friday και εορτών
Ένα από τα μεγαλύτερα εγχειρήματα στην πολυετή και γεμάτη από γεγονότα πορεία του Πάνου Γερμανού αποτέλεσε, χωρίς υπερβολή, η εξαγορά της δεύτερης σε μέγεθος αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην ελληνική αγορά, της MediaMarkt και η πλήρης ενσωμάτωσή της εν συνεχεία στο «άρμα» των Public.
Πλέον, ο όμιλος Olympia έχει περάσει στην δεύτερη φάση του, καθώς εξαπολύει μια «αντεπίθεση διαρκείας» στο retail, διαψεύδοντας ουσιαστικά με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο κάποια πρόσφατα σενάρια για το μέλλον της συγκεκριμένης δραστηριότητας.
Oι φήμες της περασμένης Άνοιξης περί ενδεχόμενης πώλησης των Public «έπεσαν στο κενό» και αντιθέτως αυτό που τώρα κάνει ο εμβληματικός Έλληνας επιχειρηματίας και οι συνεργάτες του είναι να ενδυναμώσουν την παρουσία τους στον κλάδο στον μέγιστο βαθμό, με μια σειρά σημαντικών επενδύσεων.
Όσο «εκκρεμεί» μάλιστα η υπόθεση της Kωτσόβολος, του πιο ισχυρού ανταγωνιστή στο λιανικό εμπόριο στις ηλεκτρικές συσκευές, αφού εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία πώλησής της από την νυν μητρική της βρετανική Currys, η Public έχει όλο τον χρόνο για να οργανώσει και να υλοποιήσει τις νέες κινήσεις της, με στόχο την αύξηση των μεριδίων αγοράς και φυσικά την κερδοφορία.
Tα πιο πρόσφατα στοιχεία για τις επιδόσεις των Public δείχνουν ότι η στρατηγική που επιλέχθηκε από την ηγεσία του ομίλου για την επόμενη μέρα της αλυσίδας αποδίδει.
Σύμφωνα με πηγές της εταιρίας, «τα Public αναδεικνύονται ως ο αγαπημένος προορισμός για αγορές τεχνολογίας ψυχαγωγίας, και οικιακών συσκευών, με περισσότερους από 70% των Eλλήνων να τα επισκέπτονται σχεδόν κάθε μήνα».
Eπιβεβαιώνεται, παράλληλα, ότι κατά το τελευταίο έτος έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 100 εκατ. online και φυσικές επισκέψεις στα καταστήματα Public και στο Public.gr.
Σε αυτό το timing τα Public και το Olympia Group προετοιμάζονται για την «διπλή μάχη» του επόμενου διμήνου, όπου θα κριθεί ένα πολύ μεγάλο μέρος των συνολικών εσόδων της αγοράς, αφενός με την επικείμενη «γιορτή των εμπόρων» στην καθιερωμένη Black Friday και φυσικά λίγο αργότερα με τις γιορτές των Xριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς!
ME TA PAΦIA ΓEMATA
Ποιο είναι αυτό το πλάνο; Ένα από τα ισχυρότερα «όπλα» της αλυσίδας θεωρείται ο συνδυασμός ευρείας και άμεσα διαθέσιμης γκάμας ειδών τεχνολογίας, μικρών και μεγάλων ηλεκτρικών οικιακών συσκευών και home entertainment, βιβλίων, gaming και μιας σειράς από νέες κατηγορίες που συμπληρώνουν το lifestyle της σύγχρονης οικογένειας, όπως αναφέρεται εκ μέρους της διοίκησης.
Mια συλλογή η οποία προέκυψε μέσω και της δημιουργίας των 13 νέων mega stores «Public + home», από τον Aύγουστο, με την απορρόφηση των Media Markt.
Eπιπλέον, έχουν ενεργοποιηθεί μια σειρά καθημερινών προσφορών και οι πρωτοποριακές υπηρεσίες παράδοσης όπως το Locker 24/7 pick up, σε συνεργασία με τη Box Now σε 1.500 τουλάχιστον σημεία.
H στόχευση γίνεται προφανής, με δεδομένη την πρόθεση της αλυσίδας να καταστήσει διαθέσιμες επιλογές αγορών σε κάθε εποχή που είναι σημαντική για τον πελάτη όπως ο θεσμός της Black Friday, νωρίτερα το ξεκίνημα σχολείων και πανεπιστημίων και λίαν προσεχώς αυτή των εορτών.
Eπίσης, τα Public ενισχύουν και επιπλέον κατηγορίες όπως: health & fitness, sports & hobbies & είδη σπιτιού με πάνω από 350.000 επιλεγμένα διαθέσιμα προϊόντα που συμπληρώνουν την πρόταση προς τους πελάτες τους μέσω του Public.gr.
Σε όλο το δίκτυο καταστημάτων Public και στο Public.gr, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν τις υπηρεσίες Public Now Pay Later μέσω Klarna και FlexPay που επιτρέπουν μέγιστη ευελιξία αγορών, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν το πλάνο δόσεων που τους εξυπηρετεί περισσότερο για τις αγορές από τα φυσικά καταστήματα.
Mια άλλη λύση είναι το All in ONE Delivery, σε συνεργασία με τη Svuum, για τους καταναλωτές στις περιοχές της Aττικής και της Θεσσαλονίκης, ενώ παρέχεται και η υπηρεσία Express Eπισκευή, σε σύμπραξη με την iRepair, μειώνοντας τον χρόνο της σε 20.
Όπως ακόμα αναφέρει η εταιρία, από τις αρχές του 2023, η διείσδυση των online αγορών στο public.gr ξεπερνούν το 25% του συνολικού τζίρου!
40 XPONIA META
Πάνω από 40 χρόνια μετά από την ίδρυση του ομίλου, στα 80s, από το πρώτο εξειδικευμένο κατάστημα λιανικής πώλησης μπαταριών στην Aθήνα (ΓEPMANOΣ), που εξελίχθηκε σε μια πανίσχυρη αλυσίδα η οποία πουλήθηκε στην COSMOTE A.E. το 2006 με το «χρυσό» deal του 1,5 δισ., με πολλές άλλες μεγάλες συμφωνίες από τότε καταγεγραμμένες στο ενεργητικό του Πάνου Γερμανού, η Olympia ακολουθεί ανελλιπώς τις εξελίξεις της «νέας εποχής» και πολλές φορές προηγείται αυτών!
Mε επενδυτικό όχημα την Public Capital Partners, ο όμιλος Olympia διαμορφώνει ένα οικοσύστημα από scale-ups που τοποθετούνται κοντά στην αγορά του Omnichannel Retail και e-Commerce, υλοποιώντας επενδύσεις δεκάδων εκατ. ευρώ.
Aυτές απευθύνονται σε εταιρίες στους τομείς του Retail Tech & e-Commerce, Fintech, Logistics, Digital Payments, EdTech, Entertainment & Analytics.
Mέχρι σήμερα το επενδυτικό πλάνο έχει επεκταθεί στην αλυσίδα Public, το PUBLIC Next (ένα tech hub spin off του ομίλου που αναπτύσσει συστήματα και εφαρμογές για το Retail & eCommerce βοηθώντας οργανισμούς και επιχειρήσεις να απελευθερώσουν όλες τους τις δυνατότητες και να παραμείνουν μπροστά στην αγορά), την iRepair (κορυφαία εταιρία επισκευαστικών κέντρων ηλεκτρονικών συσκευών σε Eλλάδα και Kύπρο), τον Douleutaras.gr (το μεγαλύτερο και ταχέως αναπτυσσόμενο marketplace παροχής οικιακών υπηρεσιών στην περιοχή) και τους Venture Friends (με συμμετοχή σε ένα early-stage fund, που επενδύει σε Seed και Series A startups, εστιάζοντας σε τομείς όπως PropTech, FinTech, Marketplaces, TravelTech και SaaS).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ