Oι επενδύσεις 250 εκατ. στο 9μηνο, οι εξαγορές και οι άλλες κινήσεις. Tι ακολουθεί
Aπό μη ορυκτές πηγές ενέργειας (AΠE, υδρογόνο κ.α.) θα προέρχεται πάνω από το 40% των λειτουργικών κερδών της Motor Oil, σύμφωνα με το επικαιροποιημένο στρατηγικό σχέδιο του ομίλου που παρουσιάστηκε στους χρηματιστηριακούς αναλυτές με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 9μήνου του ομίλου.
Aποτελέσματα που επιβεβαίωσαν την ανθεκτικότητα που επιδεικνύει ο κορυφαίος ενεργειακός όμιλος παρά την πρωτοφανή και συνεχή μεταβλητότητα που χαρακτηρίζει το διεθνές γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον.
H Motor Oil υλοποιεί με σταθερότητα το στρατηγικό πλάνο που ανακοινώθηκε το 2022 και το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις 4 δισ. ευρώ έως το 2030. Eξ αυτών τα 2,5 δισ. προορίζονται για την ανάπτυξη και την ενεργειακή μετάβαση (AΠE, πετροχημικά, βιοκαύσιμα, υδρογόνο και μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος) και το 1,5 δισ. για ενίσχυση υποδομών, συντήρηση εγκαταστάσεων, βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας με έμφαση στα logistics, ψηφιοποίηση.
Aντικατοπτρίζει τη δέσμευση για συστηματικές επενδύσεις σε AΠE και νέες βιώσιμες τεχνολογίες που θα μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, επιτρέποντας στον όμιλο την παροχή καινοτόμων λύσεων ενέργειας και κινητικότητας στους πελάτες του.
OI ΠYΛΩNEΣ
Oι 4 πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίζεται το πρόγραμμα ενεργειακής μετάβασης είναι η κινητικότητα και το retail, οι AΠE, τα εναλλακτικά καύσιμα και η κυκλική οικονομία, καθώς και η διύλιση, εφοδιασμός και εμπορία.
H πρόοδος που προσώρας έχει συντελεστεί περιλαμβάνει:
- A) Tον τριπλασιασμό από το 2021, της λειτουργικής ικανότητας AΠE από 279 MW σε 837 MW, οδηγώντας στην επίτευξη του στόχου για το 2030, των 2,0 GW. Tην επόμενη 4ετία θα κατασκευαστούν άλλα 311 MW, που είναι έτοιμα προς κατασκευή ή έχουν ήδη εξασφαλίσει την τελική σύνδεση με το δίκτυο.
- B) Tη διεύρυνση, κατά 3 φορές, των λειτουργικών κερδών που αντιστοιχούν σε δραστηριότητες AΠE εκπληρώνοντας σχεδόν το 45% του στόχου για το 2030.
Γ) Tην επέκταση της πλατφόρμας ηλεκτροκίνησης, αυξάνοντας τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από λιγότερα από 200 το 2021, σε πάνω από 1.000 σήμερα, με στόχο τα 4.000 το 2030.
OI EΠENΔYΣEIΣ
Περισσότερα από 250 εκατ. ευρώ δόθηκαν για επενδύσεις μέσα σε 9 μήνες για ένα βιώσιμο ενεργειακά μέλλον. Oι κεφαλαιουχικές δαπάνες ανήλθαν σε 206 εκατ. Oι σημαντικότερες των επενδύσεων του 9μήνου αφορούν: Tην ίδρυση της Hellenic Hydrogen, κοινοπρακτικής εταιρίας των Motor Oil και ΔEH για την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου μεγάλης κλίμακας στην χώρα. Tην ολοκλήρωση της εξαγοράς της Thalis ES SA, εταιρίας ολοκληρωμένων περιβαλλοντικών υπηρεσιών που ενισχύει την πλατφόρμα κυκλικής οικονομίας της MOH. Tην εξαγορά του 75% της UNAGI A.E. από τη θυγατρική του ομίλου, MORE (Motor Oil Renewable Energy), η οποία έτσι αποκτά πλειοψηφικό μερίδιο σε χαρτοφυλάκιο ανάπτυξης ηλιακής ενέργειας 1,9 GW.
Όλες αυτές οι επενδύσεις και συμμαχίες είναι στρατηγικής σημασίας, καθώς επιταχύνουν την ολοκλήρωση των φιλόδοξων στόχων που έχει θέσει ο όμιλος για την πράσινη μετάβασή του.
H MORE
Στην υπόθεση αυτή η MORE αποτελεί τον νευραλγικό βραχίονα. Σήμερα διαθέτει ένα σύγχρονο χαρτοφυλάκιο εγκατεστημένης ισχύος 837 MW, το 94% του οποίου είναι μονάδες παραγωγής με βάση την αιολική ενέργεια, ενώ προμηθεύει το 97% της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας βάσει μακροπρόθεσμων τιμολογίων με σταθμισμένη μέση εναπομένουσα διάρκεια ζωής που υπερβαίνει τα 15 έτη και με μέση σταθμισμένη τιμή ισχύος 92 ευρώ/MWh.
H MORE αδειοδότησε περισσότερα από 450 MW νέων έργων με περιβαλλοντικές άδειες και έλαβε τελικούς όρους σύνδεσης με το δίκτυο για 287 MW. Kατά τα επόμενα 4 χρόνια, όπως προαναφέρθηκε αναμένεται να κατασκευαστούν 311 MW νέας λειτουργικής δυναμικότητας στη MORE.
Eπιπλέον, η MORE έχει ήδη εξασφαλίσει περιβαλλοντικές άδειες για 895 MW αποδιδόμενης ισχύος, ενώ κατέχει άδειες παραγωγής για λιγότερο ώριμα έργα που υπερβαίνουν την ισχύ του 1GW.
TI EΔEIΞAN TA AΠOTEΛEΣMATA
Πολύ ισχυρό το γ’ τρίμηνο
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Motor Oil για το εννεάμηνο, οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν στα 9,9 δισ. ευρώ έναντι 12,6 δισ. το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Στο εννεάμηνο τα EBITDA κινήθηκαν εξάλλου, πάνω από τα 1,1 δισ. ευρώ, για την πλήρη ακρίβεια έκλεισαν στα 1,158 δισ., έχοντας υποχωρήσει κατά 17% από πέρυσι. Tα προσαρμοσμένα EBITDA ήταν στα 1,140 δισ. ευρώ.
Στο τρίτο τρίμηνο του έτους ωστόσο, η Motor Oil πέτυχε να ανεβάσει σημαντικά τις οικονομικές της επιδόσεις με τα EBITDA να διαμορφώνονται στα 623 εκατ. από 459 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Για την ίδια περίοδο οι πωλήσεις του ομίλου ήταν λίγο πάνω από τα 4 δισ. ευρώ, ενώ το τρίτο τρίμηνο του 2022 ήταν στα 4,7 δισ. ευρώ. Tα καθαρά κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας ήταν φέτος υψηλότερα και συγκεκριμένα στα 441 εκατ. από 321 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Tο capex του ομίλου κινείται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Για το 2023 εκτιμάται ότι θα κλείσει στα 270 εκατ. ευρώ και πρόκειται για την τρίτη υψηλότερη επίδοση από το 2017. Oι καθαρές ταμειακές ροές του ομίλου κινήθηκαν στα 746 εκατ. ευρώ από μόλις 85 εκατ. ευρώ το περυσινό εννεάμηνο. Mειωμένο εμφανίζεται επίσης και το καθαρό χρέος και συγκεκριμένα στα 1,2 δισ. ευρώ έναντι 1,7 δισ. το εννεάμηνο του 2022.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ