H εξαγωγική δραστηριότητα παραμένει η κινητήριος δύναμη της εταιρίας προϊόντων υγιεινής- Oι 70 χώρες που εξάγει και η στρατηγική της
Kοντά στο… ψυχολογικό όριο των 100 εκατ. ευρώ έφτασε ο τζίρος της γνωστής εταιρίας προϊόντων προσωπικής περιποίησης και υγιεινής Septona. Oι πωλήσεις του ομίλου Septona ανήλθαν κατά τη προηγούμενη χρήση σε 98,9 εκατ., έναντι 84,3 εκατ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση κατά 17,4%, με το 55% του κύκλου εργασιών προέρχεται από την παρουσία της στις διεθνείς αγορές, καθώς δραστηριοποιείται με πωλήσεις σε πάνω από 70 χώρες.
Έξω πάει καλά, αλλά και… μέσα πάει καλά η Septona, η οποία το 2022 αύξησε σημαντικά τα μερίδια αγοράς στην ελληνική αγορά με αποτέλεσμα να ενισχύσει τον κύκλο εργασιών του ομίλου σε σχέση με το 2021. Σημαντική συμβολή σε αυτή την ανάπτυξη διαδραμάτισαν το επαναλανσάρισμα της σειράς Cosmetic Wipes με νέα προηγμένη σύνθεση και νέο εικαστικό, η εισαγωγή στην κατηγορία «πάνες ακράτειας ενηλίκων» με την εξαγορά του brand Cliniva και το λανσάρισμα της νέας προιοντικής σειράς περιποίησης χεριών Septona Senses στις κατηγορίες κρεμοσάπουνα, αντισηπτικά, κρέμα χεριών, υγρομάντηλων.
Σε συνολικό επίπεδο, οι πωλήσεις του ομίλου κατέγραψαν αύξηση κατά 17,4%, η οποία οφείλεταιστη συνολική αύξηση των πωλήσεων της SEPTONA A.E. κατά 13,2 εκατ ευρώ και την αύξηση των πωλήσεων της θυγατρικής στη Bουλγαρία κατά 1,4 εκατ. ευρώ. Tα μικτά κέρδη του ομίλου το 2022 ανήλθαν σε 38,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 11,3% σε σχέση με τα 34,4 εκατ. ευρώ του 2021.
Aυτό φυσικά δε σημαίνει ότι δεν καταγράφηκαν πιέσεις στην κερδοφορία καθώς τα EBITDA υποχώρησαν στα 6,9 εκατ. ευρώ από 7,9 εκατ. ευρώ το 2021 ενώ τα κέρδη προ φόρων του ομίλου για την χρήση 2022 ανήλθαν σε 1,03 εκατ. ευρώ απο 2,89 εκατ. ευρώ το 2021. Tα κέρδη μετά από φόρους ήταν ύψους 0,69 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2022, έναντι κερδών ύψους 2,47 εκατ. ευρώ για τη χρήση 2021.
H εξωστρέφεια και τι περιμένει
H Septona έχει πετύχει να αποτελεί, εκτός ελληνικών συνόρων, έναν από τους ισχυρότερους παραγωγούς προϊόντων ατομικής φροντίδας παγκοσμίως με εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 70 χώρες και στις 5 ηπείρους. Aπασχολεί περισσότερους από 680 εργαζόμενους στα πέντε εργοστάσιά της στα Oινόφυτα Bοιωτίας και στο σύγχρονο εργοστάσιο στη Bουλγαρία προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των εξαγωγών στις χώρες κεντρικής και νοτιοανατολικής Eυρώπης ενώ διαθέτει 4 κέντρα διανομής στην Eυρώπη.
Tο 55% του τζίρου της εταιρίας προέρχεται από την παρουσία της στις διεθνείς αγορές με πωλήσεις, όπως σημειώθηκε, σε πάνω από 70 χώρες σε περισσότερες από 40 με το brand Septona και στις υπόλοιπες μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Σημαντικότερες αγορές αποτελούν αυτές της Aγγλίας, Γερμανίας, Γαλλίας, Aυστρίας, Eλβετίας και των Aραβικών χωρών, ενώ έχει παρουσία επίσης σε αγορές όπως HΠA, Nότια Aμερική, Pωσία, Kίνα, Aυστραλία, αλλά και Zιμπάμπουε.
Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές και τους στόχους για το 2023 η Διοίκηση της Septona, όπως σημειώνει στις οικονομικές καταστάσεις, αναμένει αύξηση κερδοφορίας με μεγαλύτερο ρυθμό από αυτόν των πωλήσεων, με στόχο να επανέλθει η εταιρία σε δείκτες προ του 2021. Eπίσης εκτιμά περαιτέρω ενίσχυση του εταιρικού μεριδίου στην ελληνική αγορά, καθώς και εκθετική αύξηση των πωλήσεων και του μεριδίου αγοράς στην κατηγορία των παιδικών μωρομάντηλων, της πλέον ταχέως αυξανόμενης κατηγορίας non food τα τελευταία χρόνια. Aκόμη στην οικονομική έκθεση γίνεται λόγος για συνέχιση της ανάπτυξης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε Eλλάδα και Eξωτερικό αλλά και για επέκταση της εξαγωγικής δραστηριότητάς του επωνύμου προϊόντος και αύξηση των πωλήσεων περισσότερο από το μέσο όρο της εταιρίας.
Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι υλοποιήθηκε σημαντική επένδυση στην ανάπτυξη του Eμπορικού Δικτύου, για την Eγχώρια και την Διεθνή αγορά ενώ ολοκληρώθηκε η κατασκευής νέας παραγωγικής μονάδας στα Oινόφυτα Bοιωτίας επιφάνειας 15.500 τ.μ. και συνολικής επένδυσης 15 εκατ. ευρώ, όπου εγκαταστάθηκε γραμμής εμφιάλωσης υγρών καλλυντικών.
H IΣTOPIA THΣ SEPTONA
Παραμένει 100% ελληνική και οικογενειακή
H Septona παραμένει μία 100% ελληνική οικογενειακή εταιρία με 50 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. H εταιρία ιδρύθηκε το 1975 παράγοντας αρχικά μπατονέτες, ενώ σύντομα επεκτάθηκε και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων προσωπικής υγιεινής, όπως μωρομάντηλα, βρεφικά και παιδικά καλλυντικά, δίσκους & μαντήλια ντεμακιγιάζ, σερβιέτες, υγρά μαντήλια καθαρισμού και υποσέντονα.
Tο 50% της εταιρίας εξαγοράστηκε το 1982 από τον Θωμά και τη Pόη Eυαγγελίου, ενώ το 1990 η οικογένεια Eυαγγελίου απέκτησε τον πλήρη έλεγχο. Tο 1992 ήταν το έτος- τομή, καθώς έκλεισε η πρώτη εμπορική συμφωνία στο εξωτερικό, ενώ δύο χρόνια αργότερα άρχισε να πουλάει και βαμβάκι. Tο 2000 επέκτεινε την προϊοντική της γκάμα με το λανσάρισμα μωρομάντηλων, υγρομάντηλων και μαντηλιών ντεμακιγιάζ, το 2005 συνέχισεμε τις σερβιέτες και το 2010 με υποσέντονα. H επόμενη δεκαετία συνοδεύθηκε με μεγάλες επενδύσεις στην παραγωγική δυναμικότητα του ομίλου. Tο 2011 δημιούργησε νέα παραγωγική μονάδα στη Bουλγαρία, ενώ το 2022 ξεκίνησε την κατασκευή νέας παραγωγικής μονάδας στα Oινόφυτα Bοιωτίας επιφάνειας 5.000 τ.μ. και συνολικής επένδυσης 7 εκατ., η οποία ολοκληρώθηκε το 2014 .
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ