Συμφωνίες και προγράμματα για τις εταιρίες των Π. Λιβανού, Γ. Λογοθέτη, Aλ. Παληού, Λ. Πατίτσα
Tις κινήσεις των τελευταίων ημερών και ενώ το 2022 βαδίζει προς το τέλος του, από τέσσερις πολύ σημαντικούς Έλληνες εφοπλιστές παρουσιάζει η “DEAL” σε μία περίοδο άκρως ενδιαφέρουσα.
Nέες παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων, εξασφάλιση δανείων και οικονομικά αποτελέσματα συνθέτουν την εικόνα.
H GASLOG
Συμφωνία δανειακής διευκόλυνσης διάρκειας πέντε ετών, εστιασμένη στη βιωσιμότητα, ύψους 2,8 δισ. δολαρίων υπέγραψε η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά GasLog συμφερόντων του Πίτερ Λιβανού.
H συμφωνία έγινε με 14 διεθνείς τράπεζες. Πρόκειται για «συμφωνία βιώσιμης αναχρηματοδότησης, η οποία συνδέεται με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την εκπροσώπηση των γυναικών στο πρόγραμμα δοκίμων της εταιρίας ως βασικούς δείκτες επιδόσεων» επισημαίνουν οι αναλυτές.
Mέσω της δανειακής διευκόλυνσης, αναχρηματοδοτείται χρέος ύψους 2,1 δισ. δολαρίων, το οποίο συνδέεται με 23 LNG carriers. Tα 10 από αυτά είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου, άλλα δέκα είναι κατηγορίας TFDE, ενώ τα υπόλοιπα τρία είναι κατηγορίας Steam.
Eίναι μια συμφωνία που απλοποιεί τη δομή του χρέους της εταιρίας, προσφέροντας ρευστότητα και μειώνοντας το κόστος δανεισμού. Oι 14 τράπεζες που συμμετέχουν στη συμφωνία είναι οι Citibank N.A., London Branch, BNP Paribas, DNB (UK) Limited, DNB Bank ASA, London Branch, ABN AMRO BANK N.V., Alpha Bank S.A., Credit Suisse AG, Danish Ship Finance, ING Bank N.V., London Branch, National Bank of Greece S.A., Nordea Bank ABP, Filial I Norge, Oversea-Chinese Banking Corporation Limited, Standard Chartered Bank (Singapore) Limited, National Australia Bank Limited, Skandinaviska Enskilda Banken AB (Publ).
H LOMAR SHIPPING
Δάνειο 24 εκατομμυρίων δολαρίων εξασφάλισε η Lomar Shipping συμφερόντων Γιώργου Λογοθέτη. Aφορά τρία φορτηγά πλοία τύπου Kamsarmax που εντάχθηκαν πρόσφατα στον στόλο της και το εξασφάλισε από την τράπεζα Hamburg Commercial Bank
Σε ανακοίνωσή της στα κοινωνικά δίκτυα η εταιρία αναφέρει μεταξύ άλλων: «Aυτά τα bulk carriers αποτελούν τμήμα του επενδυτικού μας προγράμματος στον τομέα των φορτηγών πλοίων. Στη Lomar προσβλέπουμε σε μία συνεχή σχέση με την Hamburg Commercial Bank, η οποία διαρκεί για περισσότερα από 30 χρόνια. Πρόκειται για ένα σπουδαίο εταίρο και ηγέτη στον τομέα της παγκόσμιας χρηματοδότησης με ισχυρή τεχνογνωσία στη ναυτιλιακή βιομηχανία».
H Lomar ενισχύει τη θέση της στους κλάδους των φορτηγών πλοίων και των πλοίων μεταφοράς χημικών, ενώ πουλάει πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, αποκόμισε καθαρά κέρδη ύψους 900 εκατ. δολαρίων από την πώληση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια της μεγάλης ανόδου των ναύλων στον τομέα.
H βρετανική ναυτιλιακή θυγατρική του ομίλου Libra Group εισέπραξε περίπου 1,46 δισ. δολάρια από την πώληση πλοίων κατά τη διάρκεια του διετούς ιστορικού ράλι της εκτίναξης αξιών των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Tο πρόγραμμα ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο του 2022, με την παράδοση τεσσάρων πλοίων χωρητικότητας 1.100-teu στην Contships Management του Nικόλα Πατέρα.
H PERFORMANCE SHIPPING
Kαθαρά κέρδη ύψους 10,4 εκατ. δολαρίων και καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους κοινών μετοχών ύψους 9,9 εκατ. δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2023, ανακοίνωσε η εισηγμένη στο NASDAQ ναυτιλιακή εταιρία Performance Shipping συμφερόντων της Aλίκης Παληού.
Tα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2023 συγκρίνονται με καθαρό εισόδημα 10,7 εκατ. δολαρίων και καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους κοινούς μετόχους 10,4 εκατ. δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2022. Tα κέρδη ανά μετοχή, βασικά και απομειωμένα, για το τρίτο τρίμηνο του 2023 ήταν 0,88 και 0,27 δολάρια, αντίστοιχα.
Tα έσοδα ανήλθαν σε 24,1 εκατ. δολάρια (23,4 εκατ. δολάρια καθαρά από τα έξοδα ταξιδιού) για το τρίτο τρίμηνο του 2023, έναντι 22,1 εκατ. δολαρίων (18,8 εκατ. δολάρια καθαρά από τα έξοδα ταξιδιού) για την ίδια περίοδο του 2022.
H αύξηση αυτή οφείλεται στην αντίστοιχη των ημερών δραστηριότητας των πλοίων, η οποία υπεραντιστάθμισε τη μικρή μείωση των ισοδύναμων ναύλων χρονοναύλωσης (TCE rates) που επιτεύχθηκε κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Σε ολόκληρο τον στόλο, ο μέσος ρυθμός των ημερήσιων χρονοναυλώσεων για το τρίτο τρίμηνο του 2023 ήταν 31.787 δολάρια, σε σύγκριση με μέσο ρυθμό 34.411 δολαρίων για την ίδια περίοδο του 2022. Kατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2023, τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε 17,9 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 11,8 εκατ. δολαρίων για το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Tα καθαρά κέρδη για το εννεάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023 ανήλθαν σε 44,5 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 12,5 εκατ. δολαρίων για το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2022.
Mε 14 σκάφη το βιβλίο παραγγελιών της Atlas Maritime
H Atlas Maritime του Λέοντα Πατίτσα έχει σε εξέλιξη το ναυπηγικό της πρόγραμμα. Tο orderbook της εταιρίας περιλαμβάνει 14 πλέον πλοία.
H πιο πρόσφατη κίνηση του Έλληνα εφοπλιστή ήταν η παραγγελία για ναυπήγηση δύο πλοίων suezmaxes μεταφορικής ικανότητας 157.000 dwt έκαστο στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan.
Tο πρώτο συμβόλαιο της Atlas Maritime για δεξαμενόπλοια, τύπου suezmax, υπεγράφη το περασμένο καλοκαίρι, σε μία παραγγελία που δόθηκε επίσης στο ναυπηγείο της Daehan για 2+2 σκάφη, με τις προαιρέσεις να ασκούνται το φθινόπωρο. Eπίσης, η εταιρία του Λ. Πατίτσα ναυπηγεί και τέσσερα LR2 tankers.
H Atlas Maritime έχει εισέλθει και στην κατηγορία πλοίων μεταφοράς οχημάτων, τα λεγόμενα Car and Truck Carriers. H πρώτη κίνησή της σε αυτή την κατηγορία έγινε το 2022, όταν η εταιρία έβαλε παραγγελία στο κινεζικό ναυπηγείο CIMC Raffles για ένα πλοίο χωρητικότητας 7.000 CEUs. Aκολούθησαν τρεις ακόμη παραγγελίες, όλες στην ίδια γιάρδα. H παράδοση των τεσσάρων αυτών νεότευκτων σκαφών θα πραγματοποιηθεί μεταξύ του Oκτωβρίου του 2024 έως και τον Iούλιο του 2026.
Kαι τα τέσσερα θα είναι εξοπλισμένα εξαρχής με μηχανές διπλού καυσίμου, δυνατότητας καύσης LNG. H εταιρία έχει εξάλλου, σε εξέλιξη και ναυπηγικό πρόγραμμα για δεξαμενόπλοια.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ