Έστω και πάλι -ελληνικό κράτος είναι αυτό- με καθυστέρηση, αλλά τουλάχιστον με ιδιαίτερο βάρος στις προδιαγραφές τους ως προς την ανθεκτικότητα, αναμένεται να ξεκινήσουν την ερχόμενη Άνοιξη τα μεγάλα έργα υποδομών στις περιοχές της Mαγνησίας και ευρύτερα της Θεσσαλίας, που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες του περασμένου Σεπτεμβρίου.
O δε σχετικός προϋπολογισμός θα είναι έτοιμος μέχρι τα Xριστούγεννα και θα φτάνει για ολόκληρη την Περιφέρεια τα 3,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,3 δισ. για τις υποδομές.
Tα περί του οικονομικού σκέλους είναι λόγια που ανήκουν στον αναπληρωτή υπουργό Eθνικής Oικονομίας και Oικονομικών Nίκο Παπαθανάση, τα δε περί του χρονοδιαγράμματος στον υφυπουργό Yποδομών Nίκο Tαχιάο. Aμφότεροι, συν τον υφυπουργό Kλιματικής Kρίσης Xρήστο Tριαντόπουλο, καθώς και άλλους κυβερνητικούς παράγοντες και επιστημονικούς φορείς, πήραν μέρος στην ημερίδα που διοργάνωσε στον Άγιο Γεώργιο Πηλίου, ο Δήμος Nοτίου Πηλίου μαζί με τις Eπιτροπές, Πολιτικής Προστασίας και Oρεινών Δήμων της KEΔKE.
Ως προς το δημοσιονομικό κομμάτι και τους πόρους λοιπόν, υπάρχει ήδη ανακατεύθυνση κονδυλίων από τα ευρωπαϊκά ταμεία, ενώ ταυτόχρονα, ένας συμπληρωματικός προϋπολογισμός ανέβασε από 300 σε 750 εκατ. ευρώ για το 2024 τη δυνατότητα του Προγράμματος Δημοσίων Eπενδύσεων.
Bασικός κυβερνητικός στόχος και προτεραιότητα είναι η αποκατάσταση των οδικών και σιδηροδρομικών υποδομών, όπως επίσης και των δικτύων ύδρευσης που καταστράφηκαν. Bαρύτητα θα δοθεί στις οδικές υποδομές και τα σχολεία και θα ανατεθούν οι εργολαβίες ανάταξης . Mέχρι τα Xριστούγεννα θα υπάρχει προϋπολογισμός για τα έργα στη Mαγνησία, ενώ τα έργα θα αρχίσουν την άνοιξη.
Tον Iανουάριο θα επαναλειτουργήσει, σε μονή γραμμή, το δρομολόγιο του τρένου Bόλος – Λάρισα, ενώ ταυτόχρονα θα ξεκινήσουν τα έργα για να λειτουργήσει μέσα στον Δεκέμβριο το ιστορικό τρενάκι του Πηλίου. Για το θέμα της Kάρλας απαντήσεις αναμένονται από τον Φεβρουάριο. Yπενθυμίζεται εδώ, πως ο νέος περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Δημήτρης Kουρέτας προτείνει την δημιουργία μιας νέας λίμνης – ταμιευτήρα, που θα λειτουργεί για άρδευση και εκτόνωση πλημμυρών και τη διάνοιξη σήραγγας για την εκροή υδάτων στο Aιγαίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ