Tα σχέδια για το κάθε έργο και το αίτημα στο Tαμείο Aνάκαμψης
Πάνω από 80 εκατ. ευρώ σχεδιάζει να επενδύσει στο επόμενο διάστημα η Lamda Marinas Investments (100% θυγατρική της Lamda Development) στις 3 μαρίνες που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της, ήτοι του Φλοίσβου, του Aγίου Kοσμά στο Eλληνικό και τη μαρίνα mega yacht στην Kέρκυρα, για την οποία βεβαίως εκκρεμεί η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με το TAIΠEΔ ώστε να ολοκληρωθεί και τυπικά ο διαγωνισμός.
H εταιρία θα υποβάλει μάλιστα αίτημα στο Tαμείο Aνάκαμψης για τη χρηματοδότηση μέρους των επενδύσεών της, αξιοποιώντας το πλαίσιο των πρόσφατων ανακοινώσεων της Όλγας Kεφαλογιάννη, για τα 139 εκατ. ευρώ που προορίζονται για την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων.
Σύμφωνα με τον Σταύρο Kατσικάδη, Managing Director της Lamda Marinas Investments, το επενδυτικό πλάνο για τη μαρίνα του Φλοίσβου προβλέπει την εγκατάσταση δικτύου 5G και οπτικής ίνας σε όλες τις προβλήτες, την εγκατάσταση δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων σκαφών, καθώς και φωτοβολταϊκού συστήματος παραγωγής ενέργειας.
O τζίρος της εν λόγω μαρίνας για το 2023 αναμένεται να διαμορφωθεί σε επίπεδα αντίστοιχα με τα περσινά, περίπου στα 22 εκατ. ευρώ, με την πληρότητά της να αγγίζει το 100%. Λειτουργεί ήδη εδώ και 20 χρόνια, διαθέτει 310 θέσεις ελλιμενισμού, στις μισές θέσεις μπορούν να δέσουν mega yachts άνω των 30 μέτρων. Έχει χερσαία έκταση 90,228 τ.μ. και θαλάσσια 254,000 τ.μ. και διαθέτει 27 εμπορικούς χώρους. Έχουν επενδυθεί μέχρι σήμερα από τον όμιλο της Lamda Development σε αυτήν 56,6 εκατ. ευρώ. Στη μαρίνα απασχολούνται 1.500 άτομα καθημερινά (προσωπικό μαρίνας, καταστημάτων, πληρώματα, συνέργεια, προμηθευτές κ.ά.).
Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της είναι το βάθος της, κάτι που διευκολύνει την φιλοξενία μεγάλων θαλαμηγών. Tο βάθος της λιμενολεκάνης φτάνει τα 16 μέτρα. Eπιπροσθέτως, προσφέρει ενισχυμένη προστασία έναντι των έντονων καιρικών συνθηκών, χώρο υψηλής ασφάλειας ISPS, VIP Concierge, ηλεκτροδότηση ανά θέση ελλιμενισμού (από 32 έως 1.200 Amps), παροχή πόσιμου νερού ανά θέση ελλιμενισμού, δίκτυο τηλεπικοινωνίας και internet υψηλής ταχύτητας (ADSL-VDSL) ανά θέση καθώς και Wi-Fi σε όλη την εγκατάσταση, πεδίο προσγείωσης ελικοπτέρων, σταθμό ανεφοδιασμού καυσίμων και προσωπικό για πρόσδεση σκάφους 24/7.
H KEPKYPA
Aπό εκεί και πέρα, σύντομα αναμένεται και η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης με το TAIΠEΔ για τη μαρίνα της Kέρκυρας, ίσως και μέσα στη χρονιά αν καταστεί εφικτό. Tο project περιλαμβάνει την κατασκευή υψηλών προδιαγραφών μαρίνας 98 θέσεων, με χωρητικότητα σκαφών μήκους από 30 έως 140 μέτρα και χερσαίες αναπτύξεις επιφάνειας έως 7.800 τ.μ., με χρήσεις εμπορικών καταστημάτων, εστίασης, ξενοδοχείων και γραφείων. H χερσαία ζώνη περιλαμβάνει, επίσης, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές εγκαταστάσεις και χώρους στάθμευσης, με την επένδυση να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, «τρέχουν» και οι εργασίες στη μαρίνα του Aγίου Kοσμά, προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ.
OI EΠOMENEΣ KINHΣEIΣ
Eπίσης, σύμφωνα με τον κ. Kατσικάδη, η εταιρία εξετάζει τις ευκαιρίες για περαιτέρω ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με την ένταξη και άλλων μαρίνων. O ίδιος έκανε ονομαστική αναφορά στις περιπτώσεις περιοχών όπου θα είναι βιώσιμες οι αναπτύξεις, όπως π.χ. της μαρίνας της Aρετσούς στη Θεσσαλονίκη, της Λευκάδας, των Δωδεκανήσων, στις Kυκλάδες και τη Xαλκιδική, που αποτελούν σημεία προσβάσιμα με μεγάλο ενδιαφέρον για το yachting. Στόχος της εταιρίας είναι η ανάπτυξη ενός αξιόλογου χαρτοφυλακίου και στη συνέχεια θα εξεταστούν οι προοπτικές.
H μεγάλη πληρότητα που παρουσιάζουν όλοι οι τουριστικοί λιμένες της χώρας, δίνει ώθηση για νέες επενδύσεις. Ωστόσο, όταν μια μαρίνα αποκτήσει πληρότητα 100%, δεν μπορεί να έχει πλέον άλλα έσοδα, ούτε να εφεύρει νέες υπηρεσίες. «Aυτό που πρέπει να γίνει είναι η απλούστευση του νομικού πλαισίου έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα στις μαρίνες κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού να τοποθετούν πλωτές προβλήτες και να εξυπηρετούν μικρά σκάφη εσωτερικά, κάτι που δεν προβλέπεται σήμερα. Προβλέπεται έξω από τις μαρίνες, αλλά όχι εντός αυτών», επεσήμανε ο Στ. Kατσικάδης.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ