Η Τουρκία πήρε αυστηρά μέτρα για να αντιμετωπίσει το αυξανόμενο κύμα εισαγωγών κινεζικών EV

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζουν οι κινέζικες μάρκες είναι φθηνότερα από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά, ιαπωνικά, κορεάτικα και αμερικάνικα μοντέλα, με αποτέλεσμα να αυξάνουν το μερίδιο τους και στην ευρωπαϊκή αγορά και στην τουρκική των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων(EV).

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ήδη ξεκίνησε έρευνα για τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων της ασιατικής χώρας και ετοιμάζει ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα καθορίζει φορολογικές επιβαρύνσεις στα κινέζικα μοντέλα μηδενικών ρύπων ανάλογα με τις εκπομπές CO2 που εκλύονται κατά την διάρκεια της κατασκευής τους. Επίσης, λαμβάνονται υπόψη και άλλοι παράμετροι που αποσκοπούν στη μείωση των ρύπων και στην εξισορρόπηση των τιμών με τα υπόλοιπα μοντέλα της αγοράς.

Η κυβέρνηση της Τουρκίας αποφάσισε να δημιουργήσει πιο αυστηρό πλαίσιο για τα κινέζικα EV που εισάγονται στην χώρα, ακολουθώντας την τακτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναφέρει το Reuters.

Η Τουρκία εισήλθε επίσης σε αυτή την διαδικασία γιατί διαπίστωσε ότι η αθρόα εισαγωγή κινέζικων EV, επηρεάζει αρνητικά την οικονομία της. Επίσης, η Τουρκία θέλει να προστατεύσει και τη δική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία στηρίζεται στις τεράστιες επενδύσεις που έχουν κάνει εδώ και πολλά χρόνια στη χώρα και εξακολουθούν να τις ενισχύουν αμερικάνικες, ευρωπαϊκές, ιαπωνικές και κορεάτικες μάρκες. Πολλά δημοφιλή μοντέλα που πωλούνται στην Ευρώπη διαφόρων κατηγοριών παράγονται σε υπερσύγχρονα εργοστάσια στην Τουρκία τα οποία διοικούνται από τα επιτελεία των μητρικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο οι εταιρείες που εισάγουν EV στην Τουρκία πρέπει να διαθέτουν τουλάχιστον 140 εξουσιοδοτημένα πρατήρια παροχής ρεύματος κατανεμημένα ομοιόμορφα σε όλη τη χώρα και να ανοίγουν ένα τηλεφωνικό κέντρο για κάθε μάρκα. Το διάταγμα του υπουργείου Εμπορίου που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, είχε ήδη επιπτώσεις και οι αναλυτές,σύμφωνα με το Reuters, εκτιμούν ότι «πρόκειται για μια επαχθή απαίτηση που στοχεύει στα κινεζικά οχήματα μηδενικών ρύπων».

Οι εισαγωγές από την ΕΕ και χώρες που έχουν συμφωνίες ελεύθερων συναλλαγών με την Τουρκία εξαιρούνται από το διάταγμα. Οι εισαγωγείς έχουν χρόνο μόνο μέχρι το τέλος του μήνα Δεκέμβριου 2023 να συμμορφωθούν, κάτι που είναι σχεδόν αδύνατο για πολλούς.

Η ξαφνική αλλαγή σηματοδοτεί μια οπισθοδρόμηση για τις εταιρείες που ασχολούνται με την πώληση κινεζικών αυτοκινήτων στην Τουρκία, την έκτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης. Αναζητούν τροποποιήσεις ή τουλάχιστον μια καθυστέρηση, ώστε οι αυστηρότεροι κανονισμοί να μην είναι τόσο επώδυνοι στη λειτουργία τους.

Η Τουρκία κινείται με σχέδιο για να αντιμετωπίσει το αυξανόμενο κύμα εισαγωγών κινεζικών EV. Τα κινέζικα EV που πουλήθηκαν στην Τουρκία τους πρώτους δέκα μήνες της χρονιάς είχαν αξία 184 εκατ. δολάρια, σχεδόν διπλάσιο ποσό από το συνολικό ποσό που σημειώθηκε το 2022.

Οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν σχεδόν 10 φορές φέτος έως τον Νοέμβριο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανικής ένωσης ODMD. Τώρα αποτελούν το 7,1% του συνόλου των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων.

«Οι νέοι κανόνες έχουν σκοπό να βάλουν τάξη σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία και να της επιτρέψουν να προχωρήσει σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον», δήλωσε στο Bloomberg ένας αξιωματούχος στην ‘Αγκυρα.

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας της Τουρκίας και τα αγαθά από την ασιατική χώρα έπαιξαν ρόλο στη διόγκωση του εμπορικού ελλείμματος της χώρας σε σχεδόν 100 δις δολάρια μέχρι τον Νοέμβριο. Οι εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων συμβάλλουν σημαντικά στο έλλειμμα. Νωρίτερα φέτος, η Τουρκία επέβαλε πρόσθετο δασμό 40% στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα, αυξάνοντας το συνολικό τελωνειακό φορολογικό συντελεστή στο 50%.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ