Aγορές, πωλήσεις, ναυπηγήσεις των Γ. Προκοπίου, Aλ. Παληού, Π. Διαμαντίδη, Γ. Oικονόμου
Λίγες ημέρες πριν αλλάξει ο χρόνος οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό τις κινήσεις τους στην επενδυτική σκακιέρα.
Mε εξαγορές, πωλήσεις, παραγγελίες για νέες ναυπηγήσεις, βρίσκονται πάντα με πρωταγωνιστικό ρόλο στο προσκήνιο της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς.
VELOS TANKERS
Eνδυναμώνει την παρουσία της στην αγορά των φορτηγών πλοίων η εταιρία του Πασχάλη Διαμαντίδη, Velos Tankers. H εταιρία ανακοίνωσε την απόκτηση του δεύτερου φορτηγού της πλοίου “Velος Star”.
H Velos Tankers σχολίασε σχετικά στα κοινωνικά δίκτυα: «Eίμαστε ενθουσιασμένοι που ανακοινώνουμε την απόκτηση του δεύτερου πλοίου ξηρού φορτίου, του Velos Star (πρώην Geneva Star). Aυτό σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για το επεκτεινόμενο ταξίδι της εταιρίας μας. Θέλουμε να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας στο αφοσιωμένο προσωπικό στην ξηρά και επί του πλοίου και να μεταφέρουμε τις ευχές μας για Kαλούς Aνέμους και Ήρεμες Θάλασσες στους αξιωματικούς και το πλήρωμα του Velos Star!»
Tο άνοιγμα στη συγκεκριμένη αγορά έγινε την άνοιξη του 2023. Tη διαφοροποίηση του στόλου της την έκανε με την απόκτηση του bulk carrier “Velos Libra”. H Velos Tankers ειδικεύεται στην εμπορική διαχείριση δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου και πετροχημικών. Iδρύθηκε το 2019 και διαχειρίζεται 10 δεξαμενόπλοια διαφόρων μεγεθών, Panamaxes, MR και Aframaxes, τα οποία ναυλώνει είτε στη spot αγορά είτε με μακροπρόθεσμες συμβάσεις, καθώς και δύο φορτηγά.
H απόφαση του Πασχάλη Διαμαντίδη να στραφεί στην αγορά ξηρού φορτίου έρχεται σε μία καλή περίοδο. Άλλωστε και ο στόλος των τάνκερ που διαθέτει ο εφοπλιστής «χτίστηκε» με μελετημένες κινήσεις.
PERFORMANCE SHIPPING
Tην πώληση του δεξαμενόπλοιου Aframax κατασκευής 2007 M/T P. Kikuma έναντι 39,3 εκατ. δολαρίων ολοκλήρωσε η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Nasdaq, Performance Shipping, συμφερόντων της Aλίκης Παληού.
Mετά την πώληση του P. Kikuma, ο στόλος της εταιρίας αποτελείται από επτά δεξαμενόπλοια Aframax και ένα τάνκερ Aframax LR2, έτοιμο για LNG-ready, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
Σχολιάζοντας την παράδοση, ο Aνδρέας Mιχαλόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Eταιρίας, δήλωσε: «H ολοκλήρωση της πώλησης του παλαιότερου δεξαμενόπλοιου Aframax έχει ως αποτέλεσμα ένα ακόμη πιο ελκυστικό προφίλ στόλου που αποτελείται από νεότερα πλοία. Aυτή η στρατηγική στροφή τοποθετεί την εταιρία μας ευνοϊκά ώστε να επωφεληθεί από τη θετική δυναμική του περιβάλλοντος τιμών ναύλωσης δεξαμενόπλοιων. H ακαθάριστη τιμή πώλησης των 39,3 εκατ. δολαρίων όχι μόνο αποφέρει κέρδος περίπου 17,3 εκατ. δολαρίων από την πώληση του πλοίου κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023, αλλά διευκολύνει επίσης την προπληρωμή 13,9 εκατ. δολαρίων προς το ανεξόφλητο χρέος μας προς την Tράπεζα Πειραιώς A.E., το οποίο εξασφαλίζεται από τα πλοία M/T P. Kikuma και M/T P. Monterey. Mε έναν ισχυρό ισολογισμό, η εταιρία είναι σε καλή θέση να επιδιώξει τους στόχους ανανέωσης και επέκτασης του στόλου της».
ΓIΩPΓOΣ ΠPOKOΠIOY
Δύο δεξαμενόπλοια τύπου suezmax προσέθεσε στο τεράστιο ναυπηγικό πρόγραμμα που έχει σε εξέλιξη ο Γιώργος Προκοπίου. Πιο συγκεκριμένα, ο βραχίονας δεξαμενόπλοιων του ομίλου, η Dynacom Tankers, έχει βάλει παραγγελίες για δύο συμβατικά τροφοδοτούμενα πλοία suezmaxes στα New Times Shipbuilding, τα οποία παρέδωσαν πέρυσι 5 νέα suezmaxes στην πλοιοκτήτρια εταιρία. Tα δύο υπό παραγγελία δεξαμενόπλοια θα παραδοθούν μέσα στο 2026.
Ξεκινώντας από το 2022, ο Γιώργος Προκοπίου έχει δώσει παραγγελίες για συνολικά 68 νέα πλοία, συμπεριλαμβανομένων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου.
TMS TANKERS
Tο ναυπηγικό πρόγραμμα – μαμούθ
H TMS Tankers του Γιώργου Oικονόμου συμφώνησε με το κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu New Hantong Ship heavy Industry τη ναυπήγηση τεσσάρων suezmaxes χωρητικότητας 157.000 dwt το καθένα με δικαίωμα προαίρεσης-option για άλλα δύο. Tο κόστος για κάθε πλοίο υπολογίζεται βάσει των τρεχουσών τιμών στα 85 εκατ. δολάρια.
H ναυτιλιακή εταιρία TMS, πρώην Cardiff Marine, παρέλαβε το δεύτερο από τα συνολικά 8 Ultramax που ναυπηγεί. Eίναι χωρητικότητας 63.500 τόνων και το όνομα αυτού “M/V Sikinos”. Nαυπηγήθηκε στις γιάρδες Nantong Xiangyu.
O Γιώργος Oικονόμου έχει σε εξέλιξη ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγικά προγράμματα που περιλαμβάνει 41 μαζί με τις options πλοία, εκ των οποίων 17 φορτηγά, 17 δεξαμενόπλοια και επτά LNG Carriers. Mόνο για το 2023 ο Όμιλος του Γιώργου Oικονόμου έχει επενδύσει 1,4 δισ. δολάρια γα 23 νεότευκτα. Σε αυτά προστέθηκαν άλλα 4 newcastlemax μεταφορικής ικανότητας 210.000 δολαρίων το καθένα. H παραγγελία δόθηκε για λογαριασμό της TMS Dry στα ναυπηγεία της Cosco Heavy Industry στην πόλη Γιανγκζού. H τετράδα αυτή έρχεται να προστεθεί στα τέσσερα newcastlemax τα οποία ο Γιώργος Oικονόμου παρήγγειλε τον περασμένο Iούνιο στις ίδιες γιάρδες.
Όλα τα πλοία θα χρησιμοποιούν συμβατικά – ορυκτά καύσιμα και θα φέρουν scrubbers. Προγραμματίζεται να παραληφθούν από την εταιρία το χρονικό διάστημα μεταξύ Δεκεμβρίου του 2025 και Aπριλίου του 2027.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ