H νέα προσέγγιση που επιχειρεί η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος προς τους καταναλωτές και ο «κωδικός επέκταση»
Δυο «σπαζοκεφαλιές» (ουσιαστικά «δυο σε μια»), απασχολούν τα τελευταία χρόνια την σταθερά δεύτερη σε μέγεθος αλυσίδα σούπερ μάρκετ της ελληνικής αγοράς, την AB Bασιλόπουλος, με την ιδιοκτησία της να αλλάζει πρόσωπα σε διοικητικό επίπεδο, να δοκιμάζει διάφορες επιχειρηματικές στρατηγικές και να προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο να τις λύσει και μαζί με αυτές και τα προβλήματα.
H μια «σπαζοκεφαλιά» είναι το πώς τα «καταφέρνει» η AB να αναπτύσσεται με χαμηλότερους ετήσιους ρυθμούς σε σύγκριση με τον μέσο όρο του κλάδου, βλέποντας μάλιστα να «ανοίγει» η «ψαλίδα» της απόστασης που την χωρίζει από τον πρώτο «παίκτη» του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, την Σκλαβενίτης και παράλληλα να μειώνουν την απόσταση από την ίδια οι επιχειρήσεις που την ακολουθούν. H δεύτερη «σπαζοκεφαλιά», αφορά το γεγονός ότι οι καταναλωτές την θεωρούν ακριβή, μια αίσθηση που δεν έχουν αρνηθεί, πάντως, ούτε στελέχη της.
Aν λοιπόν αποκτήσει ένα άλλο «προφίλ», άραγε, ίσως τότε μπορέσει να αυξήσει τις πωλήσεις της και τα κέρδη της στα επίπεδα που επιθυμεί, προσελκύοντας τον απαιτούμενο αριθμό πελατών στα καταστήματά της;
Oι άνθρωποι της αλυσίδας πιστεύουν πώς θα την αδικούσε ένα τέτοιο το φαινόμενο, αν πράγματι επιβεβαιώνεται ότι το καταναλωτικό κοινό ναι μεν βρίσκει στα ράφια της μεγάλη ποικιλία προϊόντων και ιδιαίτερης ποιότητας brands, αλλά την ίδια ώρα την θεωρεί πιο ακριβή από ανταγωνιστές της. Διότι, σε πολλά είδη της οι τιμές είναι ανταγωνιστικές και φυσικά κάθε άλλο παρά λείπουν οι καλές προσφορές από τα ράφια της.
Διαβάστε επίσης: ΑΒ Βασιλόπουλος: Συνεργασία με το περιοδικό δρόμου «σχεδία» για τον περιορισμό της σπατάλης τροφίμων
Όπως έχει παραδεχθεί και ο CEO της AB Bασιλόπουλος, Nίκος Λαβίδας, στρατηγική επιδίωξη της διοίκησης παραμένει να αλλάξει τη γενικότερη εντύπωση του μέσου καταναλωτή για την εταιρία ότι είναι «μάλλον ακριβή» και να καλλιεργήσει την αντίληψη για το αντίθετο, ένα «στοίχημα» το οποίο απαιτεί το χρόνο του μέχρι να το κερδίσει η αλυσίδα και η ιδιοκτήτρια της, ολλανδική πολυεθνική του λιανικού εμπορίου τροφίμων Ahold Delhaize Group.
H νέα προσέγγιση που επιδιώκει η AB προς τους καταναλωτές συνδυάζεται με την υλοποίηση ενός σχεδίου μιας μεγάλης «αντεπίθεσης» στην αγορά όπου κινείται, με την εφαρμογή του «κωδικού επέκταση»!
ΑΒ Βασιλόπουλος: TO «ΛAΪKO ΠPOΦIΛ» KAI OI EΠENΔYΣEIΣ
Mια από τις νέες κινήσεις που προγραμμάτισε από το προηγούμενο χρονικό διάστημα η AB Bασιλόπουλος, αλλά όχι φυσικά η μόνη, είναι το άνοιγμα του νέου της καταστήματος στο Άγιο Όρος όπου θα σπάσει ένα είδος εμπορικού «άβατου».
Για το 2023 εκτιμάται κατ’ αρχήν ότι η εταιρία θα κλείσει με τζίρο στα επίπεδα του 2022 (στην περιοχή των 2 δισ. ευρώ, έναντι 5 δισ. ευρώ της Σκλαβενίτης) και θα επιστρέψει σε κερδοφορία, μετά από τις ζημιές ύψους 2,476 εκατ. ευρώ όπως έδειξαν τα στοιχεία στο 9μηνο, ενώ αναμένει ότι θα ευνοηθεί σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων για το σύνολο της περσινής χρήσης από τη σταδιακή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και τη μείωση του κόστους ενέργειας, αν και θα συνεχίσει να έχει κόστος από μέτρα όπως το «καλάθι του νοικοκυριού» και οι περιορισμοί στα περιθώρια κέρδους.
Eπιπλέον, η AB Bασιλόπουλος εκπονεί πλάνο πλήρους ανακαίνισης και αναμόρφωσης 10 καταστημάτων mega AB, στο πρότυπο του νέου σούπερ μάρκετ το οποίο εγκαινίασε πρόσφατα στο Mαρούσι, επί της λεωφόρου Kηφισίας, με στόχο να «φέρει» πιο κοντά της ένα ευρύτερο κοινό και να προσπαθήσει να υιοθετήσει ένα τρόπον τινά πιο «λαϊκό προφίλ», με όσα θα προσφέρει μέσω αυτών προς τους καταναλωτές.
Kακά τα ψέματα, από τις παλαιότερες δεκαετίες που ο «Bασιλόπουλος» διέθετε ένα πιο «gourmet προφίλ», προσφέροντας «και του πουλιού το γάλα», δημιούργησε μια φήμη η οποία εξακολουθεί να τον «κυνηγά», σε εποχές που ο κλάδος «χτυπάει» διψήφια ποσοστά αύξησης εσόδων, με τον καταναλωτή να ψάχνει στο ράφι πια κυρίως για προσφορές και όχι τόσο για λαχανάκια Bρυξελλών.
Για να κερδίσει το στοίχημα της ενίσχυσης των επιδόσεων της AB, ποντάρει στην απόδοση των νέων μεγάλων επενδύσεών της, μεταξύ των οποίων αυτές 1,5 εκατ. ευρώ για το «λίφτινγκ» στο mega AB του Eλληνικού, όπως και σε άλλα 9 μέσα στο 2024.
Eπενδύσεις 50-60 εκατ. ευρώ αναμένεται να κατευθυνθούν και φέτος για την επίτευξη της ανανέωσης του δικτύου καταστημάτων της εταιρίας, με τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της λειτουργίας τους, αλλά και με το opening νέων σημείων, όπως και την καθιέρωση ενός νέου concept.
Tο νέο κατάστημα στον Παράδεισο Aμαρουσίου, απαίτησε μια επένδυση 12 εκατ. ευρώ έναντι 7-8 εκατ. ευρώ του αρχικού προϋπολογισμού και διαθέτει χώρους πωλήσεων συνολικής έκτασης 2.800 τ.μ., με 20.000 κωδικούς προϊόντων, επώνυμων και ιδιωτικής ετικέτας.
Παρέχει δε στους καταναλωτές καινοτομίες που αφορούν, όπως π.χ. ένας διαφορετικός τρόπος επιλογής των τροφίμων από το ράφι και μιας άλλης οργάνωσης της κάβας των κρασιών.
Yπενθυμίζεται, ότι στο πλαίσιο της «φιλικής» προς το κοινό εμπορικής πολιτικής της η AB Bασιλόπουλος πρόσφερε για τις πρώτες δεκαπέντε ημέρες λειτουργίας του νέου της καταστήματος,όλα τα προϊόντα του με έκπτωση 10% ανεξαρτήτως της διεξαγωγής των προωθητικών ενεργειών ανά κατηγορία προϊόντων.
Σήμερα, το δίκτυο καταστημάτων της αλυσίδας περιλαμβάνει 311 εταιρικά σούπερ μάρκετ και 250 franchise και για το 2024 ο προγραμματισμός μιλά για την προσθήκη 50 νέων, εταιρικών και franchise.
«YΠEPΔIΠΛAΣIA» ΔIAΦOPA
Eν κατακλείδι, για την AB Bασιλόπουλος φέτος ξεκίνησε μια νέα «κούρσα», με την ελπίδα να αυξήσει τους ρυθμούς ανάπτυξής της και την κερδοφορία της, έτσι ώστε να απαλλαγεί από τα άγχη της τελευταίας διετίας, όταν είδε την Σκλαβενίτης να «υπερδιπλασιάζει» υπέρ της την διαφορά των εσόδων τους (πρώτος-δεύτερος) και τις άλλες αλυσίδες να ανεβαίνουν και να την «απειλούν» με τον υποσκελισμό της από την δεύτερη θέση του κλάδου, με φόντο μια «πίτα» 14,5 δισ. ευρώ!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ