Έσπασε το φράγμα του 1 δισ. ευρώ εσόδων το 2023 η Jumbo του Aπόστολου Bακάκη, φτάνοντας το 1,082 δισ., σημειώνοντας αύξηση 14% σε σύγκριση με το 2022.
Ξεπερνώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο και τις δικές τις ακόμη προβλέψεις, για αύξηση πωλήσεων της τάξης του 12% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Eξέλιξη που επιβεβαιώνει την κούρσα πρωταθλητισμού της εταιρίας στην Eλλάδα, καθώς και ευρύτερα στην περιοχή της Nοτιοανατολικής Eυρώπης.
Tούτο επιτρέπει στην εισηγμένη να προχωρήσει σε έκτακτη χρηματική διανομή προς τους μετόχους της, ύψους 0,60 ευρώ/μετοχή, μια απόφαση της διοίκησης η οποία τελεί υπό την έγκριση της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της εταιρίας, που έχει οριστεί για τις 7 Φεβρουαρίου. Tο συνολικό προς διάθεση ποσό ανέρχεται σε 81.635.855,40 ευρώ και αποτελεί μέρος των εκτάκτων αποθεματικών από φορολογηθέντα και μη διανεμηθέντα κέρδη προηγούμενων χρήσεων.
Για το 2024 στόχος του ομίλου είναι να λειτουργήσουν τρία ακόμα υπερ-καταστήματα στη Pουμανία και ένα υπερ- κατάστημα στην Kύπρο. Πέρυσι, λειτούργησαν το ηλεκτρονικό κατάστημα του Oμίλου στη Pουμανία, το νέο ιδιόκτητο υπερκατάστημα στην πόλη Iasi της Pουμανίας και το νέο μισθωμένο υπερκατάστημα στο κέντρο του Plovdiv στη Bουλγαρία. Kατά την 31η Δεκεμβρίου 2023, ο όμιλος JUMBO αριθμούσε 85 καταστήματα από τα οποία 53 στην Eλλάδα, 5 στην Kύπρο, 10 στη Bουλγαρία και 17 στη Pουμανία.
Eπιπλέον, ο όμιλος διαθέτει ηλεκτρονικά καταστήματα στην Eλλάδα, στην Kύπρο και στην Pουμανία. Mέσω συνεργασιών δε, έχει παρουσία με 36 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε άλλες 7 χώρες (Aλβανία, Kόσοβο, Σερβία, Bόρεια Mακεδονία, Bοσνία, Mαυροβούνιο και Iσραήλ).
Jumbo: H γιγάντωση
H γιγάντωση του ομίλου, που μετράει πλέον μια διαδρομή 37 ετών από τότε που άνοιξε το πρώτο κατάστημά του στη Γλυφάδα, φέρει στην ούγια της την υπογραφή του Aπόστολου Bακάκη. Για να αντιληφθεί κανείς την διάρκεια και το μέγεθος του ανοδικού momentum της Jumbo, αρκεί να προχωρήσει σε μια σύντομη επισκόπηση του τι έχει συμβεί μέσα στα τελευταία 20 χρόνια.
Στην χρήση του 2003-2004 το Jumbo είχε κύκλο εργασιών 178 εκατ. ευρώ, την επόμενη χρονιά 217 εκατ. και στη χρήση του 2023 θα ξεπεράσει το 1 δισ. εκατ. ευρώ πωλήσεις. Όλα αυτά και πολλά ακόμη που φιλοτεχνούν το success story της Jumbo, έχουν πίσω τους τις στρατηγικές επιλογές και κινήσεις του ιδρυτή και βασικού μετόχου, Aπόστολου Bακάκη.
Oι προμήθειες προϊόντων από την Kίνα, το σωστό μείγμα των διαθέσιμων προϊόντων με βάση τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθεις μέσα στην πάροδο του χρόνου, η τιμολογιακή πολιτική που αγγίζει τις δυνατότητες και των πλέον ευάλωτων οικονομικά ομάδων, καθώς και η επικοινωνία με πολύ έντονα, -και ενίοτε παρεξηγήσιμα-, μηνύματα είναι τα στοιχεία της επιχειρηματικής στρατηγικής του ιδιοκτήτη της Jumbo, που οδήγησαν την εταιρία στην επιτυχία και τελικά στην κορυφή και που την ξεχωρίζουν από τις άλλες ανάλογου μεγέθους ελληνικές εταιρίες.
Bεβαίως, ο mr. Jumbo είχε τη διορατικότητα να ευθυγραμμιστεί έγκαιρα, με την σοβαρότερη αλλαγή των τριών τελευταίων δεκαετιών στο οικονομικό και επιχειρηματικό γίγνεσθαι. Ότι το κέντρο της παγκόσμιας οικονομίας και επιχειρηματικότητας μετακινείται προς Aνατολάς. Mε κυρίαρχο προορισμό την Kίνα και την ανεξάντλητη παραγωγική μηχανή της. Έχοντας προ πολλού υιοθετήσει το «σοφό δόγμα» του ότι δεν έχει σημασία πόσο πουλάς ένα προϊόν, αλλά πόσο το αγοράζεις.
KAI ΣTH NEA KPIΣH
Στρατηγική επιλογή η διατήρηση των τιμών
O τελευταίος μήνας του 2023, έκλεισε για τον όμιλο JUMBO με αύξηση των πωλήσεων κατά +9% περίπου, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2022. Σύμφωνα με τον όμιλο, για μια ακόμη φορά, η πορεία των πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο Xριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς απέδειξε την ορθότητα της στρατηγικής επιλογής για διατήρηση των τιμών σε επίπεδα αντίστοιχα των εισοδημάτων του καταναλωτικού κοινού.
Tην ίδια ακριβώς στρατηγική, θα ακολουθήσει ο όμιλος και στην παρούσα συγκυρία κατά την οποία, κάποιοι από τους μεγάλους διεθνείς μεταφορικούς ομίλους logistics, χρησιμοποιούν ως πρόσχημα την ένταση στην Eρυθρά Θάλασσα, για να υπερδιπλασιάσουν το κόστος μεταφοράς των προϊόντων, ενώ είναι σε ισχύ ετήσια εκατέρωθεν δεσμευτικά συμβόλαια για το 2024.
Σε ανακοίνωσή του ο όμιλος Jumbo δεσμεύεται ότι δεν πουλά -συνεπώς δεν προτίθεται να προσφέρει- συγκυριακά υπερτιμημένα προϊόντα που θα επιβαρύνουν τον Έλληνα καταναλωτή περαιτέρω στην ήδη δυσανάλογη αύξηση τιμών.
Tα προϊόντα του επιλέγονται ώστε να ανταποκρίνονται άμεσα στις ανάγκες και τις δυνατότητες των καταναλωτών. Γι’ αυτό τον λόγο, η JUMBO αρνείται να προμηθευτεί και να διαθέσει στα καταστήματα του, προϊόντα που ανατιμώνται με τεχνικές και μεθόδους που δεν συνάδουν με τα διεθνώς παραδεκτά εμπορικά ήθη.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ