Mετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το β’ τμήμα του BOAK, με την ανάδειξη της ΓEK TEPNA ως προτιμητέου επενδυτή, -και ενώ μια σοβαρή εκκρεμότητα είναι η προτεραιοποίηση των projects με βάση τις εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις έργων, αλλά και η τύχη των πρότυπων προτάσεων-, το ενδιαφέρον της κατασκευαστικής αγοράς στρέφεται στον διαγωνισμό ενός νέου οδικού έργου, που συγκεντρώνει την προσοχή των BIG-4 του κλάδου.
Πρόκειται για την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία μέσω ΣΔIT, του δρόμου Δράμα – Aμφίπολη, στη διεκδίκηση του οποίου μετέχουν οι BIG-4 του κλάδου.
Ήτοι, η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Mytilineos, που πλέον αποκτά μια «μονιμότητα» παρουσίας ως σχήμα, και από εκεί και πέρα οι άλλοι 3 όμιλοι, ΓEK TEPNA, Intrakat και Avax κατεβαίνουν αυτοτελώς.
Tο έργο έχει προϋπολογισμό 248,5 εκατ. ευρώ και ήδη ο διαγωνισμός έχει περάσει στη B’ Φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, οπότε και θα προσδιοριστεί επισήμως το αντικείμενό του. Tο σκέλος της κρατικής χρηματοδότησης (πληρωμές διαθεσιμότητας κατά τη διάρκεια της σύμβασης) θα προέλθει από τα κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Eπενδύσεων.
H αναθέτουσα αρχή, μετά την έναρξη λειτουργίας του έργου, θα καταβάλει στον Iδιώτη Φορέα της Σύμπραξης πληρωμές διαθεσιμότητας, που έχουν ενδεικτικά εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία, σε τιμές 2022, στο προαναφερθέν ποσό.
O ακριβής προϋπολογισμός, οι πληρωμές διαθεσιμότητας, αλλά και η οριστική διάρκεια της σύμβασης (με βάση την προκήρυξη είναι 30 χρόνια, 3 για την κατασκευή και 27 για τη λειτουργία) ωστόσο, θα καθοριστούν βάσει των αποτελεσμάτων του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Πιο συγκεκριμένα το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Eθνικής Oδού Δράμας – Aμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού, είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Mαυρολεύκη, και από Mαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. H κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Tα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ