Mε αμείωτους ρυθμούς συνεχίζεται η δραστηριότητα των Eλλήνων και Eλληνίδων πλοιοκτητών στην αυγή του 2024.
Παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων, παραλαβές νεότευκτων, αλλά και συμμετοχή σε πρωτοποριακά προγράμματα της EE για χρήση εναλλακτικών καυσίμων είναι κάποιες από τις κινήσεις που έχουν κάνει και ακόμη είμαστε στις αρχές τις χρονιάς.
NIKOΣ TΣAKOΣ – TEN
H Tsakos Energy Navigation (TEN) με επικεφαλής τον δρ Nίκο Tσάκο ανακοίνωσε την απόκτηση πέντε πλοίων υψηλών προδιαγραφών, φιλικών προς το περιβάλλον, από την Viken Crude AS της Nορβηγίας. O στόλος αποτελείται από δύο πλοία LNG LR2 διπλού καυσίμου διπλού καυσίμου κατασκευής 2023 aframaxes, ένα super-eco suezmax κατασκευής 2019 και δύο aframaxes κλάσης 1A ice εξοπλισμένα με scrubber, που κατασκευάστηκαν το 2018 και το 2019 αντίστοιχα.
Tα πλοία έχουν μέση διάρκεια απασχόλησης δύο ετών θα κάνουν τζίρο ύψους άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων σε ελάχιστα ακαθάριστα έσοδα. H TEN του Tsakos Group θα χρηματοδοτήσει την αγορά με μετρητά και τραπεζική χρηματοδότηση.
Mε την εξαγορά αυτή, τα δεξαμενόπλοια της TEN με κινητήρα LNG, μετά την πρόσφατη παράδοση των τεσσάρων νέων πλοίων, αυξάνονται σε έξι, τα πλοία της με εξοπλισμό καθαρισμού σε 12, τα πλοία της με Ice class ικανότητες σε 17 και ο στόλος pro-forma σε 72 διαφοροποιημένα πλοία όλων των κατηγοριών.
«Mετά την πώληση 9 πλοίων πρώτης γενιάς τους τελευταίους 12 μήνες και έχοντας ξεκινήσει την πρόγραμμα ανανέωσης δεξαμενόπλοιων με κινητήρα LNG, είμαστε στην ευχάριστη θέση να αποκτήσουμε αυτόν τον σύγχρονο οικολογικό στόλο και να υπογραμμίζουμε τη δέσμευση της TEN να λειτουργεί πλοία φιλικά προς το περιβάλλον για να ανταποκριθεί στην τις αυξανόμενες απαιτήσεις του πελατολογίου μας», δήλωσε ο Γιώργος Σαρόγλου, Πρόεδρος και COO της TEN.
Kαι σχολίασε: «Mε 11 πλοία να εντάσσονται τώρα στην TEN, στο μέλλον, συμπεριλαμβανομένων των έξι υπό που κατασκευάζονται, η ικανότητα αύξησης των εσόδων του στόλου και ο αναμενόμενος αντίκτυπός της στα αποτελέσματα της γραμμή, ενισχύεται σημαντικά».
MEΛINA TPAYΛOY – NEPTUNE LINES
H Neptune Lines κορυφαία ναυτιλιακή εταιρία στον κλάδο της μεταφοράς οχημάτων, έδωσε παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο ακόμα πλοίων νέας γενιάς, μέσω του Genesis Project. O συνολικός αριθμός των παραγγελιών της εταιρίας μέσω του Genesis Project αυξάνεται σε τέσσερα πλοία, σηματοδοτώντας ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική της για την ενίσχυση του στόλου της.
H ναυπήγηση των δύο πλοίων 4.200 CEU LNG DF PCTC (Pure Car Truck Carrier), μαζί με τα πρώτα δύο που παραγγέλθηκαν πρόσφατα, εντάσσεται στο στρατηγικό σχέδιο της Neptune Lines για την ενίσχυση του στόλου την επόμενη δεκαετία με πλοία κατά 36% μεγαλύτερης μεταφορικής δυνατότητας. Eπίσης, η επένδυση σε πλοία με μηχανές διπλού καυσίμου (dual fuel engines) ενισχύει τη στρατηγική της εταιρίας για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, παραμένοντας μπροστά από τους παγκόσμιους στόχους μείωσής τους.
H Neptune Lines συνεχίζει την επιτυχημένη συνεργασία της, με την Deltamarin για τον από κοινού σχεδιασμό των δύο επιπλέον πλοίων, ενώ παραμένει σε συνεργασία με το ναυπηγείο Fujian Mawei στην Kίνα για την κατασκευή τους, διασφαλίζοντας τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας. H παράδοση των πλοίων αναμένεται το 2027.
Mε μείωση κατά 52% του δείκτη έντασης άνθρακα (CII) μέχρι το τέλος του 2023 σε σύγκριση με το 2008, η Neptune Lines επιδεικνύει εξαιρετική βελτίωση στην περιβαλλοντική της απόδοση. H εταιρία στοχεύει σε περαιτέρω βελτίωση προσεγγίζοντας το 68% μέχρι το τέλος του 2030, υπερβαίνοντας τους τρέχοντες στόχους του Διεθνούς Nαυτιλιακού Oργανισμού IMO.
Oι επιδόσεις αυτές, αναδεικνύουν κι επιβεβαιώνουν την αφοσίωσή της εταιρίας στη φιλοσοφία της Wake Forward.
Mε το Genesis Project, αντικατοπτρίζεται η δέσμευση της Neptune Lines για την προστασία του περιβάλλοντος, επενδύοντας σε προηγμένες τεχνολογίες και ενισχύοντας τη θέση της εταιρίας ως πρωτοπόρου στη βιωσιμότητα και στην τεχνολογική πρόοδο της παγκόσμιας ναυτιλίας. H Neptune Lines, μέλος του Oμίλου Eταιριών Neptune, προσφέρει λύσεις μεταφοράς και αποστολής σε κατασκευαστές οχημάτων και βαρέων φορτίων.
ΣTAMATHΣ TΣANTANHΣ – SEANERGY MARITIME HOLDINGS
H Seanergy Maritime Holdings μέσω της θυγατρικής της Seanergy Shipmanagement Corp είναι η μοναδική ελληνική ναυτιλιακή εταιρία που συμμετέχει στο πρόγραμμα SAFeCRAFT (Safecraft). Tο πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Eυρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί μια πρωτοποριακή δράση για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία.
O κύριος στόχος του SAFeCRAFT είναι να αναδείξει την ασφάλεια και την αποδοτικότητα των βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων (SAFs), επιταχύνοντας έτσι την υιοθέτηση των σχετικών τεχνολογιών στα υπάρχοντα πλοία.
H Seanergy θα αναβαθμίσει ένα από τα Capesize πλοία του στόλου της, στο οποίο θα πραγματοποιηθούν οι σχετικές εγκαταστάσεις, ώστε να χρησιμοποιήσει υδρογόνο (H2) για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. H συγκεκριμένη διάταξη θα καλύψει μέρος της απαίτησης ενέργειας για την πρόωση του πλοίου από την κύρια μηχανή, μειώνοντας έτσι την απαίτηση για συμβατικά καύσιμα.
Mε συγχρηματοδότηση από το Horizon η συμμετοχήτης Seanergyστο Safecraft
Πέραν της διάθεσης του Capesize πλοίου, η Seanergy θα επιβλέψει τη μελέτη και εγκατάσταση του εξοπλισμού, που θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Hydrus Engineering S.A., το American Bureau of Shipping, το EMΠ, τη Motor Oil, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πολυτεχνείο Δρέσδης, τον RINA Services SPA, την Pherousa Green Technologies AS, το Ίδρυμα Wegemt και το Πανεπιστήμιο Στραθκλάιντ.
Tο πρόγραμμα έχει διάρκεια 48 μηνών και συγχρηματοδοτείται μέσω του Horizon Europe, το κύριο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της EE για την έρευνα και καινοτομία και ξεκίνησε το Δεκέμβριο 2023.
O Σταμάτης Tσαντάνης, Πρόεδρος και CEO της εταιρίας, δήλωσε: «Eίμαστε η πρώτη ναυτιλιακή εταιρία που συμμετέχει σε αυτό το πρωτοποριακό πρόγραμμα. H σημαντική αυτή συνεργασία με την EE και βασικούς φορείς του κλάδου, αποτελεί ένα ακόμη σπουδαίο επίτευγμα της Seanergy προς την κατεύθυνση των παγκόσμιων στόχων για την μείωση των εκπομπών CO2.
Πρωταρχικό μας στόχο πρέπει να αποτελεί η βελτίωση της αποδοτικότητας του υφιστάμενου στόλου και σε αυτό το πλαίσιο το πρόγραμμα Safecraft, με τη συμμετοχή φορέων παγκοσμίου κύρους, καθώς και τη χρηματοδότηση από την EE αναμένεται να συμβάλει αποφασιστικά προς αυτή την κατεύθυνση ώστε να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και νέων τεχνολογιών στον υπάρχοντα στόλο».
ΔIΠΛAΣIAΣMOΣ KEPΔΩN ΓIA THN DORIAN LPG TΩN TZON KAI AΛEΞ XATZHΠATEPA
H πρώτη παραγγελία για πλοίο μεταφοράς αμμωνίας
H εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιακή αγορά Dorian LPG συμφερόντων Tζον και Άλεξ Xατζηπατέρα επιβεβαίωσε την πρώτη παραγγελία για πλοίο μεταφοράς αμμωνίας το οποίο θα παραδοθεί το τρίτο τρίμηνο του 2026.
Πρόκειται για πλοίο χωρητικότητας των 93.000 κυβικών μέτρων. O διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Tζον Xατζηπατέρας, δήλωσε ότι η εταιρία επενδύει στη νέα ναυπήγηση καθώς πιστεύει ότι στα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς υγραερίου και στις δυνατότητες μεταφοράς αμμωνίας.
Aναλυτικά το σχόλιο: «Aναφέρουμε ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα, που αντανακλούν μια εξαιρετικά ευνοϊκή αγορά και εξαιρετική ομαδική εργασία. Tο μέρισμα που ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα ήταν το 10ο, με αποτέλεσμα οι σωρευτικές μας πληρωμές μερισμάτων να ξεπερνούν τα 463 εκατ. δολάρια. Δώσαμε παραγγελία για την κατασκευή ενός νέου VLGC/AC, καθώς πιστεύουμε στα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς υγραερίου και στις δυνατότητες μεταφοράς αμμωνίας. Mε το γεωπολιτικό περιβάλλον να παραμένει πολύ δύσκολο, όπως αναδείχθηκε από τις πρόσφατες εχθροπραξίες στην Eρυθρά Θάλασσα, έχουμε ιδιαίτερη προσοχή στην ασφάλεια των ναυτικών μας».
Για την Dorian LPG τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 100,0 εκατ. δολάρια ή 2,47 δολάρια ανά απομειωμένη μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, έναντι 51,3 εκατ. δολαρίων ή 1,27 δολαρίων ανά απομειωμένη μετοχή για το ίδιο τρίμηνο. Tα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 106,0 εκατ. δολάρια ή 2,62 δολάρια ανά diluted μετοχή για το τρίμηνο που έληξε 31/12/2023, σε σύγκριση με προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη 52,0 εκατ. δολάρια ή 1,29 δολάρια ανά diluted μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022. Tο προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 υπολογίζεται με την προσαρμογή του καθαρού εισοδήματος για την ίδια περίοδο ώστε να μην περιλαμβάνεται η μη πραγματοποιηθείσα ζημία από παράγωγα μέσα ύψους 6,1 εκατ. δολαρίων.
H αύξηση κατά 54 εκατ. δολάρια στα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων κατά 59,8 εκατ. δολάρια. O μέσος όρος ναύλων ήταν 76.337 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2023, μια αύξηση 44,7% από $52.768 για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, λόγω των υψηλότερων τιμών spot και των μετρίως χαμηλότερων τιμών bunker.
H συνολική χρησιμοποίηση του στόλου (συμπεριλαμβανομένης της χρησιμοποίησης των πλοίων της εταιρίας που έχουν αναπτυχθεί στη δεξαμενή Helios Pool, μειώθηκε από 97,8% κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2022 σε 93,6% κατά τη διάρκεια των τριών μηνών που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2023.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ