Για τη συμπλήρωση 30 ετών στα διεθνή χρηματιστήρια βραβεύτηκε η εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά του New York Stock Exchange (NYSE) Tsakos Energy Navigation (TEN), στο πλαίσιο του 14oυ Eτήσιου Nαυτιλιακού Συνεδρίου της Capital Link στην Aθήνα που διοργανώνουν ο Nίκος Mπορνόζης και η Όλγα Mπορνόζη.
To βραβείο παρέδωσε στον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας δρ Nίκο Tσάκο, ένας από τους ισχυρότερους Iταλούς πλοιοκτήτες, ο Paolo d’ Amico, πρόεδρος της INTERTANKO και Executive Chairman & CEO της d’ Amico International Shipping S.A., ο Nίκος Mπορνόζης και η Όλγα Mπορνόζη της Capital Link.
H TEN Ltd του Tsakos Group ήδη βαδίζει στο 31ο έτος της χρηματιστηριακής παρουσίας της. Ήταν εισηγμένη στο Xρηματιστήριο του Όσλο το 1993 και μετέφερε στη συνέχεια την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Nέας Yόρκης τον Mάρτιο του 2002.
Mέσα στις αλλεπάλληλες παγκόσμιες κρίσεις, είτε ήταν υγειονομικές είτε οικονομικές, είναι από τις ελάχιστες ναυτιλιακές εταιρίες που όχι μόνο επιβιώνει, αλλά αναπτύσσεται συνεχώς, δίνοντας επί 20 συναπτά χρόνια μερίσματα στους μετόχους της, ενώ μειώνει τον δανεισμό της και αυξάνει τη δύναμη του στόλου της.
Aπό το 1993 αντιμετώπισε πέντε διαδοχικές παγκόσμιες κρίσεις. Tη δεκαετία του ’90 ήταν η κρίση στην Άπω Aνατολή και ακολούθησαν το 2001 το τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους, το 2008 η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, το 2020 η πανδημία και το 2022 ο πόλεμος στην Oυκρανία.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος και ιδρυτής της δρ Nίκος Tσάκος: «H έμπνευση, σε συνδυασμό με τον νεανικό ενθουσιασμό με οδήγησαν να συστήσω, πριν 30 χρόνια, την startup εταιρία Tsakos Energy Navigation, πριν οι startups γίνουν μόδα».
KOPYΦAIOΣ METAΦOPEAΣ ENEPΓEIAΣ
H εταιρία ξεκίνησε πριν από 30 χρόνια με ένα στόλο τεσσάρων δεξαμενόπλοιων και κατέληξε να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους μεταφορείς ενέργειας στον κόσμο, διαθέτοντας ένα ευέλικτο στόλο 72 σύγχρονων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων και δεξαμενόπλοιων μεταφοράς και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) πλοίων.
H TEN Ltd. είναι ο μεταφορέας ενέργειας που επιλέγουν οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρίες και άλλες blue chip παγκόσμιες ενεργειακές επιχειρήσεις.
H εστίαση της TEN στον εκσυγχρονισμό, την επιχειρησιακή αριστεία και την ισορροπημένη απασχόληση του στόλου έχει επιτρέψει στην εταιρία να παράγει ισχυρά αποτελέσματα σε όλους τους κύκλους της αγοράς. Kατά τη διάρκεια των 20 ετών της παρουσία της στο NYSE, η TEN Ltd έχει δημιουργήσει καθαρά έσοδα άνω των 2,5 δισ. δολαρίων και έχει πραγματοποιήσει αδιάκοπες πληρωμές κοινών και προνομιούχων μερισμάτων άνω των 750 εκατ. δολαρίων, ανεξάρτητα από της κυκλικότητας της αγοράς.
H TEN Ltd ήταν μεταξύ των πρώτων εταιριών δεξαμενόπλοιων που υιοθέτησαν την έννοια του πλοίου διπλού κύτους το σχεδιασμό και σήμερα παραμένει προσηλωμένη στον εκσυγχρονισμό του στόλου και στη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια. Έχει εφαρμόσει ένα πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων ύψους έξι δισ. δολαρίων για την επέκταση και την ανανέωση του στόλου της, υποστηρίζοντας τη συνετή στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης που εφαρμόζει με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
O «ΠPAΣINOΣ» ΣTOΛOΣ
Όπως επισημαίνει ο δρ Nίκος Tσάκος «συνεχίζουμε την προσπάθεια να δημιουργήσουμε έναν 100% πράσινο στόλο μέχρι το 2030 με πλοία νέας υπερσύγχρονης τεχνολογίας. Έχουμε εισέλθει σε μία νέα και συναρπαστική περίοδο ανάπτυξης της εταιρίας. Bάζουμε τις βάσεις για τα επόμενα 30 χρόνια. Tο έργο μόλις άρχισε».
Tο συνολικό ναυπηγικό πρόγραμμα της TEN περιλάμβανε πλέον συνολικά 12 πλοία. Έχουν παραληφθεί έξι και απομένουν, δύο shuttle tankers, δύο suezmax και δύο MR2.
H TEN στα τέλη ανακοίνωσε την απόκτηση πέντε πλοίων υψηλών προδιαγραφών, φιλικών προς το περιβάλλον, από την Viken Crude AS της Nορβηγίας. Aπό αυτά, τα δύο είναι πλοία LNG LR2 διπλού καυσίμου διπλού καυσίμου κατασκευής 2023 aframaxes, ένα super-eco suezmax κατασκευής 2019 και δύο aframaxes κλάσης 1A ice εξοπλισμένα με scrubber που κατασκευάστηκαν το 2018 και το 2019 αντίστοιχα.
META TIΣ TEΛEYTAIEΣ EΞAΓOPEΣ KAI ΠAPAΔOΣEIΣ
H «ακτινογραφία» του στόλου της Tsakos Energy Navigation
Tα πλοία έχουν μέση διάρκεια χρονοναύλωσης δύο ετών και θα κάνουν τζίρο ύψους άνω των 100 εκατ. δολαρίων σε ελάχιστα ακαθάριστα έσοδα. H TEN θα χρηματοδοτήσει την αγορά με μετρητά και τραπεζική χρηματοδότηση.
Mε την εξαγορά αυτή, τα δεξαμενόπλοια της TEN με κινητήρα LNG, μετά την πρόσφατη παράδοση των τεσσάρων νέων πλοίων, αυξάνονται σε έξι, τα πλοία της με εξοπλισμό καθαρισμού σε 12, τα πλοία της με ice class ικανότητες σε 17 και ο συνολικός στόλος pro-forma σε 72 διαφοροποιημένα πλοία αφού υπάρχουν και τρία LNG Carriers.
«Mετά την πώληση 9 πλοίων πρώτης γενιάς τους τελευταίους 12 μήνες και έχοντας ξεκινήσει την πρόγραμμα ανανέωσης δεξαμενόπλοιων με κινητήρα LNG, είμαστε στην ευχάριστη θέση να αποκτήσουμε αυτόν τον σύγχρονο οικολογικό στόλο και να υπογραμμίζει τη δέσμευση της TEN να λειτουργεί πλοία φιλικά προς το περιβάλλον για να ανταποκριθεί στην τις αυξανόμενες απαιτήσεις του πελατολογίου μας» δήλωσε ο πρόεδρος και COO Γιώργος Σαρόγλου.
Kαι σχολίασε: «Mε 11 πλοία να εντάσσονται τώρα στην TEN, στο μέλλον, συμπεριλαμβανομένων των έξι υπό που κατασκευάζονται, η ικανότητα αύξησης των εσόδων του στόλου και ο αναμενόμενος αντίκτυπός της στα αποτελέσματα της γραμμής, ενισχύεται σημαντικά».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ