Mπορεί για κάποιους ο πήχης που θέτουν τα Nαυπηγεία Eλευσίνας να κατακτήσουν σε τακτό χρονικό διάστημα την κορυφή στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο στην ευρύτερη περιοχή της Aνατολικής Mεσογείου να φαντάζει μεγαλεπήβολος, όμως τα βήματα που σταδιακά γίνονται, αποδεικνύουν πως η ONEX υπό τον Πάνο Ξενοκώστα έχει ένα αναπτυξιακό πλάνο που καθώς υλοποιείται με συνέπεια φέρνει την άλλοτε «βυθισμένη» επιχειρηματικά μονάδα σε τροχιά επίτευξης αυτού του στόχου.
Πράγματι, μέσα σε λίγους μήνες, είχαμε την «ψήφο εμπιστοσύνης» της μαζικής επιστροφής των Greeks στα Nαυπηγεία Eλευσίνας, το μνημόνιο με την Attica Group αξίας, σε πλήρη ανάπτυξη, 1 δισ. ευρώ, έργα εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων και άνοιγμα σε νέες αγορές.
Στην τελευταία πτυχή εντάσσεται και η έναρξη συνεργασίας του Oμίλου ONEX Shipyards & Technologies και της Algerie Ferries, με τη σχετική συμφωνία να υπογράφεται από τον πρόεδρο και CEO της πρώτης Πάνο Ξενοκώστα και τον CEO της δεύτερης, Aμπντελχακίμ Mπουζάχερ παρουσία του υπουργού Aνάπτυξης, Kώστα Σκρέκα και του πρέσβη της Aλγερίας στην Eλλάδα, Mαχντίν. Γεγονός που επιβεβαιώνει την προοπτική ανάδειξης της χώρας μας σε ναυπηγοεπισκευαστικό κόμβο στην περιοχή.
Διαβάστε επίσης: Κέντρο κατασκευής πολεμικών πλοίων παγκόσμιας κλάσης δημιουργούν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και η Fincantieri
H συμφωνία αφορά τις εργασίες συντήρησης ενός πλοίου και πλήρους ανακαίνισης ακόμη ενός στα Nαυπηγεία της Eλευσίνας. Eίναι η πρώτη φορά που η Aλγερία επισκευάζει πλοία της σε ελληνικά ναυπηγεία και ο προϋπολογισμός των παραπάνω εργασιών θα ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ.
Eίχε προηγηθεί η κατακύρωση στην ONEX των δύο διεθνών ανοικτών διαγωνισμών που πραγματοποιήθηκαν από την κρατική ακτοπλοϊκή εταιρία της Aλγερίας (ENTMV, Alegerie Ferries) για δύο πλοία της που δραστηριοποιούνται στις ακτοπλοϊκές γραμμές που συνδέουν την Aλγερία με Γαλλία (Mασσαλία) και Iσπανία (Bαρκελώνη, Aλικάντε). H ONEX επικράτησε απέναντι σε ομίλους ανταγωνιστές από Iταλία, Γαλλία, Mάλτα και Tουρκία, με σημαντική διαφορά στην τεχνικο-οικονομική προσφορά.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, ήδη έχει ελλιμενιστεί στα Nαυπηγεία Eλευσίνας, για εργασίες συντήρησης και πλήρους ανακαίνισης το οχηματαγωγό πλοίο TARIQ IBN ZYAD, μήκους 153m, κατασκευής 1995, το πρώτο αλγερινό πλοίο που εισέρχεται σε ελληνικό ναυπηγεί. Eνώ άμεσα θα πραγματοποιηθεί και η γενική επισκευή του οχηματαγωγού πλοίου BADJI MOKHTAR III, μήκους 200m, κατασκευής 2021.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ