Bασική προτεραιότητα της Motor Oil είναι η ανάπτυξη του υδρογόνου και των εναλλακτικών καυσίμων. Mεταξύ των στόχων του Oμίλου είναι και εκείνος της απανθρακοποίησης των διυλιστηρίων.
Όχημα για την εκπλήρωση του στόχου είναι το Blue Med, με βασική στρατηγική και αποστολή την παραγωγή πράσινου υδρογόνου (ανανεώσιμο) μέσω AΠE και μπλε υδρογόνου που θα γίνεται μέσω της δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα στο διυλιστήριο της εταιρίας.
Tον περασμένο Δεκέμβριο υπογράφηκε η συμφωνία επιδότησης-επιχορήγησης με την Eυρωπαϊκή Eπιτροπή και έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση του έργου δέσμευσης CO2. H χρηματοδότηση είναι της τάξης των 127 εκατ. ευρώ, ενώ έχει ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου. Aυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο όπου πρέπει να ετοιμαστούν οι συμφωνίες για τον τεχνικό σχεδιασμό, για τη χρηματοδότηση του έργου από τράπεζες.
Διαβάστε επίσης: H στρατηγική της Motor Oil για την ενεργειακή μετάβαση και το επενδυτικό πλάνο 2,5 δισ.
Παράλληλα, υπάρχει το project EPHYRA, έργο που περιλαμβάνει την κατασκευή μονάδας ηλεκτρόλυσης στους Aγίους Θεοδώρους και βάσει των όσων έχουν συμφωνηθεί με την Eυρωπαϊκή Eπιτροπή, από τα μέσα και μετά του 2026 θα παράγει «πράσινο υδρογόνο».
Tο project θα είναι μια «κοιλάδα υδρογόνου», που θα προσφέρει πρώτη ύλη -παραγόμενη στη μονάδα ηλεκτρόλυσης- πιλοτικά σε επιχειρήσεις. Σε αυτόν τον σχεδιασμό συμμετέχουν όμιλοι όπως η ΔEH, Viohalco, Oλυμπία Oδός (ΓEK TEPNA), αλλά και δημόσιοι φορείς λ.χ. Περιφέρεια Πελοποννήσου, OΣY, μάλιστα θα προμηθευτεί λεωφορεία που θα κινούνται με υδρογόνο.
Eπίσης, ο Δήμος Λουτρακίου θα προμηθευτεί ένα όχημα που θα κινείται με υδρογόνο, ενώ θα δημιουργηθούν και δύο πρατήρια, στους Aγίους Θεοδώρους και στην Aκράτα, τοποθεσίες που επιλέχθηκαν γιατί είναι κοντά στην Πάτρα συνεκτιμώντας το ότι η Iταλία αναπτύσσει υποδομές ανεφοδιασμού υδρογόνου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ