Οι εταιρίες έχουν επενδύσει 75 δισ. δολάρια για την κατασκευή 150 πλοίων
«Οι αριθμοί αποδεικνύουν ότι οι κρουαζιέρες αποτελούν θεμελιώδες κεφάλαιο για την οικονομία και τον τουρισμό. Πέρυσι ανακτήσαμε τα προ πανδημίας επίπεδα και εφέτος ελπίζουμε να ξεπεράσουμε τους 14 εκατομμύρια επιβάτες στην Ιταλία, που θα αποτελεί νέο ρεκόρ» δήλωσε ο Pierfrancesco Vago, εκτελεστικός πρόεδρος της MSC Crociere, ο οποίος ήταν αποκαλυπτικός για τους στόχους της εταιρίας που διευθύνει, μιλώντας στην έκθεση Cruise Week Europe στη Γένοβα.
«Υπάρχει μεγάλη επιθυμία για μια κρουαζιέρα. Οπως φαίνεται από την τάση στις κρατήσεις και το γεγονός ότι η μέση ηλικία των επιβατών συνεχίζει να μειώνεται. Στην Ιταλία έχουμε τον χαμηλότερο μέσο όρο ηλικίας στον κόσμο» τόνισε, προσθέτοντας:
«Οι εταιρίες είναι καλά εξοπλισμένες για να προσαρμόσουν την προσφορά όσον αφορά τα πλοία, τα δρομολόγια, τις εμπειρίες επί του σκάφους, συμπεριλαμβανομένων γαστρονομικών, εκδρομών στην ξηρά κ.λπ. Τα τελευταία 10 χρόνια έχουμε δαπανήσει πάνω από 75 δισεκατομμύρια για την κατασκευή περίπου 150 νέων πλοίων, επενδύοντας ολοένα μεγαλύτερους πόρους σε περιβαλλοντικές τεχνολογίες. Κάθε νέο πλοίο είναι όλο και πιο αποδοτικό, τεχνολογικά προηγμένο και πιο πράσινο. Τα επόμενα πέντε χρόνια οι εταιρίες θα δαπανήσουν περίπου 34 δισεκατομμύρια για την εκκίνηση 55 νέων πλοίων. Η συντριπτική πλειονότητα θα τροφοδοτείται από υγροποιημένο φυσικό αέριο, το πιο φιλικό προς το περιβάλλον ορυκτό καύσιμο που διατίθεται σήμερα σε μεγάλη κλίμακα στην αγορά. Τα πλοία υπό ναυπήγηση είναι ήδη έτοιμα να χρησιμοποιήσουν κάποια από τα καύσιμα του μέλλοντος, όπως το βιο-LNG και το συνθετικό LNG. Και έχουν παραγγελθεί πλοία ικανά να λειτουργούν με μεθανόλη και υδρογόνο».
«Ο κλάδος μας», επισήμανε ο P.Vago, «είναι υποχρεωμένος να κοιτάξει στο μέλλον. Σκεφτόμαστε όλο και περισσότερο από την άποψη της βιωσιμότητας. Για τον κλάδο της κρουαζιέρας, η βιωσιμότητα δεν αποτελεί πλέον επιλογή. Είναι απαραίτητη. Η επιδίωξη περιβαλλοντικών στόχων είναι στην πραγματικότητα επίσης θεμελιώδης κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη των εταιριών. Γιατί περιλαμβάνει καινοτομία, έρευνα, πρόοδο. Θέλω να αναφέρω ένα πολύ σημαντικό γεγονός: σχεδόν τα μισά από τα 55 νέα πλοία που κατασκευάζονται στον κόσμο θα ναυπηγηθούν στην Ιταλία. Για μια συνολική επένδυση σχεδόν 20 δισ., και τα επόμενα χρόνια θα έχει οικονομικό αντίκτυπο στη χώρα που θα ξεπεράσει τα 80 δισ. Είναι ένα τεράστιο νούμερο. Θα εξασφαλίσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, στα εργοτάξια και στις χιλιάδες συναφείς εταιρίες. Επιπλέον, ενεργοποίηση σημαντικού όγκου δραστηριοτήτων έρευνας και ανάπτυξης».
«Η Ιταλία», όπως κατέληξε στην ομιλία του ο προηγούμενος πρόεδρος της CLIA, «είναι η ευρωπαϊκή χώρα που ωφελείται περισσότερο από τον τομέα της κρουαζιέρας, με αντίκτυπο άνω των 15 δισεκατομμυρίων κάθε χρόνο, που είναι διπλάσιο από αυτό της Γερμανίας και της Γαλλίας. Ο κλάδος εγγυάται πάνω από 100.000 θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες. Ωστόσο, ο αντίκτυπος ενός πλοίου δεν τελειώνει με την κατασκευή του, αλλά συνεχίζεται για δεκαετίες. Κάθε φορά που το πλοίο ανεφοδιάζεται, πηγαίνει στο ναυπηγείο για δουλειά, φτάνει στα λιμάνια αποβιβάζοντας χιλιάδες επιβάτες κρουαζιέρας, δίνοντας έτσι ισχυρή ώθηση στον τουρισμό και την τοπική οικονομία. Τα 60 ιταλικά λιμάνια θα καταγράψουν περίπου 5.200 κρουαζιερόπλοια φέτος και περισσότεροι από τους μισούς επιβάτες επιστρέφουν για να επισκεφθούν τις τοποθεσίες τα επόμενα χρόνια, δείχνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα των κρουαζιέρων ως εργαλείο τουριστικού μάρκετινγκ».
Celestyal: Νέο πρόγραμμα για την Αδριατική
Η Celestyal ανανέωσε το πρόγραμμα κρουαζιέρων της για το 2025, αυξάνοντας τον αριθμό των κρουαζιέρων «Ονειρεμένη Αδριατική» και «Ημέρες Ερήμου», που βρίσκονται σε προσφορά.
Οι δύο κρουαζιέρες, οι οποίες πραγματοποιούνται με το «Celestyal Journey», χωρητικότητας 1.260 επιβατών, παρουσιάστηκαν τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, με το παρθενικό ταξίδι της κρουαζιέρας «Ονειρεμένη Αδριατική» να πραγματοποιείται νωρίτερα αυτό τον μήνα και το ντεμπούτο της κρουαζιέρας «Ημέρες Ερήμου» να προγραμματίζεται για τις 9 Νοεμβρίου 2024.
Ο Lee Haslett, γενικός εμπορικός διευθυντής της Celestyal, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι με τη ζήτηση που υπάρχει για την καινούργια μας κρουαζιέρα “Ονειρεμένη Αδριατική” και το χειμερινό πρόγραμμα κρουαζιέρων στον Αραβικό Κόλπο. Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που προσφέρουμε ακόμα περισσότερες επιλογές στους επιβάτες μας μέσω της διάθεσης επιπλέον ημερομηνιών αναχώρησης και νέες επιλογές σύντομων κρουαζιέρων. Η σεζόν για το 2025 αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη και καλύτερη μέχρι σήμερα. Εισάγοντας νέες κρουαζιέρες και περιοχές στο πρόγραμμά μας και μειώνοντας τις προκαταβολές στο 50% μέχρι τον Απρίλιο, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να δημιουργούμε ανεπανάληπτες εμπειρίες για τους επιβάτες μας».
CLIA: Ναυπηγούνται 55 κρουαζιερόπλοια αξίας 33,9 δισ. ευρώ
Οι παγκόσμιοι ηγέτες της κρουαζιέρας συναντήθηκαν πρόσφατα στη Γένοβα της Ιταλίας, όπου ο κλάδος απηύθυνε έκκληση προς τις κυβερνήσεις να ενεργήσουν για να αυξήσουν την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων πλοίων.
Η Διεθνής Ενωση Εταιριών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, εκτιμά ότι θα χρειαστούν 44.000 τόνοι βιώσιμων καυσίμων πλοίων στην Ευρώπη έως το 2025 για να ευθυγραμμιστεί ο κλάδος με τους στόχους της Ε.Ε. για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα έως το 2030.
Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Συνόδου Κορυφής που διοργάνωσε στη Γένοβα, η CLIA αποκάλυψε ότι 55 κρουαζιερόπλοια βρίσκονται υπό παραγγελία, αντιπροσωπεύοντας επένδυση 33,9 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια. Τα κρουαζιερόπλοια που ταξιδεύουν σήμερα αλλά και αυτά που κατασκευάζονται είναι από τα πιο προηγμένα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία στην Ιστορία, καθώς οι εταιρίες κρουαζιέρας συνεχίζουν να καινοτομούν για να επιτύχουν το όραμα των καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Ωστόσο, ενώ οι επενδύσεις στην τεχνολογία των πλοίων συνεχίζονται, η διαθεσιμότητα βιώσιμων καυσίμων πλοίων σε ευρεία κλίμακα είναι το κομμάτι που λείπει από το παζλ. Η CLIA καλεί τις κυβερνήσεις να βοηθήσουν στην επιτάχυνση της μετάβασης, θέτοντας πιο φιλόδοξους στόχους παραγωγής, ιδιαίτερα για τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα.
Ο Jason Liberty, πρόεδρος της CLIA, δήλωσε: «Η βιομηχανία κρουαζιέρας κάνει τεράστιες επενδύσεις για να θέσει τα θεμέλια για ένα μέλλον καυσίμων χαμηλών έως μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Η συνεργασία με τους παγκόσμιους ηγέτες του κλάδου μας και με τους φορείς που συμβάλλουν στην αλλαγή είναι κρίσιμη για να διασφαλίσουμε ότι τα βιώσιμα καύσιμα πλοίων είναι διαθέσιμα, οικονομικά προσιτά και μπορούν να αναπτυχθούν σε ευρεία κλίμακα. Ανυπομονούμε να ενισχύσουμε τις συνεργασίες μας με λιμενικές Αρχές, κυβερνήσεις και κοινότητες για την πλήρη υλοποίηση της πράσινης μετάβασης του ναυτιλιακού τομέα».
Η CLIA καλεί, επίσης, τις κυβερνήσεις να επανεπενδύσουν τα έσοδα που λαμβάνουν από τη ναυτιλία ως μέρος του Προγράμματος Εμπορίας Εκπομπών της Ε.Ε. (EU Emissions Trading Scheme), για να χρηματοδοτηθούν οι απαραίτητες υποδομές και να αναπτυχθούν λύσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε προσιτή τιμή.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, η CLIA αρχίζει μία μελέτη που, με βάση την υποδομή καυσίμων, την τεχνολογία και τα δρομολόγια των πλοίων, θα προσδιορίσει τις επενδύσεις που απαιτούνται σε τοπικό επίπεδο για την απαλλαγή του κλάδου από τον άνθρακα έως το 2050.
Σε συνεργασία με παραγωγούς καυσίμων και κατασκευαστές κινητήρων, η βιομηχανία κρουαζιέρας επιδιώκει μια ποικιλία βιώσιμων πηγών ενέργειας. Αυτές οι πηγές περιλαμβάνουν διεθνώς πιστοποιημένα βιώσιμα βιοκαύσιμα και συνθετικά e-καύσιμα, όπως το e-μεθάνιο και η e-μεθανόλη. Αλλες πηγές που διερευνώνται ως μέρος υβριδικών λύσεων περιλαμβάνουν ηλεκτρικές μπαταρίες, βιο-LNG, e-LNG, μεθανόλη ή κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ