Ο καπνός χωρίς… φωτιά στα σενάρια πώλησης και οι διαψεύσεις
Δεύτερη φορά σε περίπου 2,5 εβδομάδες να αναφέρεται σενάριο πώλησης για μια εισηγμένη δεν θεωρείται τυχαίο από κάποιους, αλλά, εφόσον διαψεύδεται κατηγορηματικά από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, η αγορά (όπως και το Χρηματιστήριο) «κρατάει» αυτή την απάντηση και περιμένει να διαπιστώσει αν μελλοντικά θα αλλάξει κάτι.
Στην πρώτη περίπτωση υπήρξε η φημολογία, που συνοδεύθηκε από δημοσίευμα του ηλεκτρονικού τύπου (8/3), περί συζητήσεων των βασικών μετόχων με αλλοδαπό fund για την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εταιρίας, αλλά η πόρτα παρέμεινε κλειστή.
Για την ακρίβεια, η απάντηση θεωρητικά άφηνε όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά, καθώς ναι μεν το επενδυτικό κοινό πληροφορήθηκε ότι δεν υφίστανται τέτοιου είδους συζητήσεις, αλλά υπήρχε ταυτόχρονα και η επισήμανση ότι οι βασικοί μέτοχοι τα τελευταία χρόνια έχουν δεχθεί -και εξακολουθούν να δέχονται- κρούσεις από ενδιαφερόμενους αγοραστές, οι οποίες όμως δεν έχουν καταλήξει σε συγκεκριμένο αποτέλεσμα…
Στη δεύτερη, πριν από λίγα 24ωρα (26/3), δημοσιεύτηκε και… όνομα υποψηφίου αγοραστή, αυτό της Μοτοδυναμικής, η οποία προηγουμένως επίσης είχε εμφανιστεί ως στόχος εξαγοράς (από την Ideal Holdings), πλην όμως διαψεύσθηκαν και τα δύο αυτά σενάρια, προς το Χ.Α.
Θα αναρωτηθεί κανείς: Τι είδους «καραμπόλες» φημών είναι αυτές; Από πού προκύπτουν οι φήμες, όταν τελικώς όλοι διαψεύδουν; Γίνεται να μην υπάρχει ούτε καπνός ούτε φωτιά;
Αυτό, πάντως, που συζητιέται στην «πιάτσα» για το μέλλον της… υπεραιωνόβιας (ιδρυθείσας το 1922) εισηγμένης δεν είναι άλλο από το γεγονός ότι «απουσιάζει» η φυσική διάδοχη κατάσταση, σε συνδυασμό με την «μια κάποια» ηλικία των βασικών μετόχων, αδελφών Κωνσταντίνου και Ιωάννη Πετρόπουλου, οι οποίοι -σημειωτέον- έχουν αποχωρήσει από τη διοίκηση εδώ και 3,5 χρόνια! Ουσιαστικά, θεωρείται αναπόφευκτο να τεθεί θέμα διαδοχής «κάπως, κάπου, κάποτε», αλλά παραμένει αναπάντητο το «πώς, πότε, με ποιον»…
ΑΠΟ ΤΡΑΚΤΕΡ ΜΕΧΡΙ… JAGUAR
Τα τελευταία 2-3 χρόνια η εταιρία πάει από ρεκόρ σε ρεκόρ όσον αφορά τα έσοδα και διατηρεί μεγάλα μερίδια σε συγκεκριμένους κλάδους, ενώ διαθέτει ευρεία παρουσία στην αγορά ως αντιπρόσωπος οχημάτων (λεωφορείων, επιβατικών Ι.Χ., φορτηγών, ελαφρών επαγγελματικών), τρακτέρ, εξωλέμβιων, μοτοσυκλετών, κινητήρων, βιομηχανικών μηχανημάτων, μηχανημάτων κήπου, σκαφών, λιπαντικών, μπαταριών, ελαστικών, ηλεκτροπαραγωγών ζευγών, κινητήρων diesel, χωματουργικών κ.ά. Από μάρκες; Jaguar και Land Rover, BYD, Isuzu, Husqvarna κ.λπ., κ.λπ.
Στις 10 Απριλίου η Γενική Συνέλευση των μετόχων της θα κληθεί να εγκρίνει τη διανομή μερίσματος και κερδών σε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και διευθυντικά στελέχη της εταιρίας για τη χρήση 2023.
Με μια γρήγορη, κάθετη ματιά στα ετήσια αποτελέσματά της, τα οποία ανακοινώθηκαν πρόσφατα, διαπιστώνει εύκολα κανείς ότι οι πωλήσεις του ομίλου εκτινάχθηκαν στα 213,5 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 36,7%, από τα 156,134 εκατ. ευρώ του 2022, με άνοδο 41,1% στα μεικτά κέρδη (41 εκατ. ευρώ), ίδια κεφάλαια 53,3 εκατ. ευρώ, από 47 εκατ. ευρώ, κέρδη ανά μετοχή αυξημένα πάλι σε 1,23 ευρώ, από 0,99 ευρώ το 2022, και ούτω καθεξής.
Αν δεν είχαν μεσολαβήσει τόσες διαψεύσεις, θα σκεφτόταν εύκολα κάποιος ότι η εισηγμένη θα μπορούσε να αποτελεί μια «πολύφερνη νύφη», με χρηματιστηριακή αξία κάτω από τα 70 εκατ. ευρώ, αλλά… η επόμενη μέρα της εταιρίας εξακολουθεί να μοιάζει με γρίφο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ