Αγοραπωλησίες πλοίων και ναυπήγηση σε Κίνα, Ιαπωνία και Νότια Κορέα
Διανύουμε την εποχή που οι Ελληνες εφοπλιστές αποκομίζουν τρελά κέρδη τόσο από την εκμετάλλευση των πλοίων τους όσο και από τις πωλήσεις των μεταχειρισμένων πλοίων τους, ενώ διαθέτουν εντυπωσιακή ρευστότητα.
Στο τελευταίο δωδεκάμηνο, σύμφωνα με στοιχεία των ναυλομεσιτικών οίκων, οι Ελληνες εφοπλιστές αγόρασαν 268 πλοία και πούλησαν 270 πλοία «από δεύτερο χέρι». Επίσης, ναυπηγούν 373 πλοία στα κυριότερα ναυπηγεία της Κίνας, της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας. Ωστόσο, πάνω από 1 δισ. δολάρια είναι η κερδοφορία μόνο των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιριών για το προηγούμενο έτος, σύμφωνα πάντα με τις κυλιόμενες γνωστοποιήσεις των οικονομικών τους αποτελεσμάτων.
Αναλυτικότερα:
Tsakos Energy Navigation
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία Tsakos Energy Navigation, που την ίδρυσε ο Νίκος Π. Τσάκος, κατέγραψε ρεκόρ καθαρών κερδών κατά την περσινή οικονομική χρονιά. Τα κέρδη προσέγγισαν τα 302 εκατ. δολάρια, σε ένα τζίρο 889,566 εκατ. δολαρίων.
Ο Νίκος Τσάκος στη διάρκεια του προηγούμενου έτους, ακολουθώντας μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική, επέτυχε να πουλήσει εννέα πλοία μέσης ηλικίας 18,5 ετών και τα αντικατέστησε με 16 πλοία με μέσο όρο 1,3 έτη, αυξάνοντας παράλληλα τη χωρητικότητα του στόλου σε dwt κατά 1,5 εκατομμύρια τόνους.
Ταυτόχρονα, ο Νίκος Τσάκος έχει ήδη εξασφαλίσει έσοδα για τα πλοία του στόλου της ΤΕΝ, που ανέρχονται σε 2 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η στρατηγική ανανέωσης του στόλου περιλαμβάνει και παραγγελίες οκτώ νεότευκτων πλοίων:
Ονομα πλοίου, Τύπος, Κατάσταση, Παράδοσης, Απασχόληση:
1. Paris 24 DP2 Shuttle Tanker Q2 2025. Υπό κατασκευή. Ναι.
2. Αθήνα 04 DP2 Shuttle Tanker Q2 2025. Υπό Κατασκευή. Ναι.
3.TBN Suezmax – Scrubber Fitted Q2 2025. Υπό κατασκευή. Υπό συζήτηση.
4. TBN Suezmax – Scrubber Fitted Q4 2025. Υπό Κατασκευή. Υπό συζήτηση.
5.TBN MR – Scrubber Fitted Q1 2026. Υπό Κατασκευή. Υπό συζήτηση.
6. TBN MR – Scrubber Fitted Q1 2026. Υπό Κατασκευή. Υπό συζήτηση.
7. TBN DP2 Shuttle Tanker Q3 2026. Υπό κατασκευή. Ναι.
8. TBN DP2 Shuttle Tanker Q4 2026. Επιλογή TBC υπό συζήτηση.
ΤΕΝ
Η ΤΕΝ είχε το έτος 2023 έσοδα 890 εκατομμύρια δολάρια και καθαρά κέρδη 327 εκατομμύρια δολάρια πριν από τις χρεώσεις, και ήταν αυξημένα σε σχέση με πέρσι. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το έτος έφτασε τα 490 εκατομμύρια δολάρια, που είναι αυξημένα κατά 95 εκατομμύρια δολάρια από το 2022, αυξημένα κατά 24%.
Ο μέσος όρος TCE ανά πλοίο την ημέρα για το 2023 ανήλθε σε 36.822 δολάρια και ήταν κατά 21% υψηλότερος από το επίπεδο του 2022.
Οι αποσβέσεις για το 2023 παρέμειναν σχετικά σταθερές σε σύγκριση με το 2022, στα 144 εκατομμύρια δολάρια.
Οι συνολικές υποχρεώσεις χρέους της εταιρίας μειώθηκαν από το επίπεδο του 2022 και διακανονίστηκαν στα 1,56 δισ. δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2023.
Τα γενικά έξοδα των πλοίων ανά ημέρα το 2023 ήταν 1.535 δολάρια, από 1.248 δολάρια το 2022, ενώ τα λειτουργικά έξοδα διαμορφώθηκαν στα 9.617 δολάρια το 2023, από 8.467 δολάρια το 2022.
Τα ταμειακά διαθέσιμα στις 31 Δεκεμβρίου 2023 διαμορφώθηκαν στα 377 εκατομμύρια δολάρια, 67 εκατομμύρια δολάρια υψηλότερα από τις 31 Δεκεμβρίου 2022. Αυτό διαμορφώθηκε έπειτα από περίπου 138 εκατομμύρια δολάρια για εξαγορές προνομιούχων μετοχών και μερίσματα κοινών μετοχών, από ταμειακά διαθέσιμα, που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους.
Dorian LPG
Επίσης, η Dorian LPG, του Γιάννη Χατζηπατέρα, κατέγραψε ρεκόρ καθαρών κερδών, καθώς διαμορφώθηκαν κατά το τρίτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους στα 100 εκατ. δολάρια ή στα 2,47 δολ. ανά μετοχή, έναντι 51,3 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2022. Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 106 εκατ. δολάρια, έναντι 52 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2022.
Τα έσοδα αυξήθηκαν στα 163 εκατ. δολάρια, από 103 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2022, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 57,8%. Εξέλιξη που αποδίδεται στην αύξηση του μέσου ισοδύναμου χρονοναύλωσης της εταιρίας στα 76,337 δολάρια και του μεγέθους του στόλου της.
«Παρουσιάσαμε ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα, που αντικατοπτρίζουν μια εξαιρετικά ευνοϊκή αγορά και μία σπουδαία ομαδική εργασία. Το μέρισμα που ανακοινώσαμε ήταν το δέκατο, αυξάνοντας τις σωρευτικές πληρωμές μερισμάτων σε πάνω από 463 εκατομμύρια δολάρια» επισήμανε ο Γιάννης Χατζηπατέρας.
«Με το γεωπολιτικό περιβάλλον να παραμένει πολύ δύσκολο, όπως φάνηκε από τις πρόσφατες εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα, προσέχουμε ιδιαίτερα την ασφάλεια των ναυτικών μας» πρόσθεσε.
Το συνολικό ποσό που θα διατεθεί για τα μερίσματα ανέρχεται σε 40,6 εκατ. δολάρια. Η καταβολή του ορίστηκε για τις 27 Φεβρουαρίου 2024.
Η συνολική χρήση του στόλου της εταιρίας μειώθηκε από 97,8% κατά το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022 σε 93,6% κατά το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023.
BOX 2
Castor Maritime & Performance Shipping Inc.
Τα συνολικά έσοδα πλοίων της Castor Maritime, του Πέτρου Παναγιωτίδη, διαμορφώθηκαν σε 26,4 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με 31,3 εκατομμύρια δολάρια για το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022, ή μείωση 15,7%.
Τα κέρδη ανά κοινή μετοχή ήταν 0,25 δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με 0,08 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022.
Η ρευστότητα αυξήθηκε στα 120,9 εκατομμύρια δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με τα 109,9 εκατομμύρια δολάρια που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου 2022.
Ωστόσο, στο 12μηνο τα συνολικά έσοδα των πλοίων ανήλθαν σε 97,5 εκατομμύρια δολάρια για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με 150,2 εκατομμύρια δολάρια για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, ή μείωση 35,1%.
Τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν σε 21,3 εκατομμύρια δολάρια για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, σε σύγκριση με τα καθαρά έσοδα από συνεχείς δραστηριότητες ύψους 66,5 εκατομμυρίων δολαρίων για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, ή μείωση 67,9%.
Performance Shipping Inc.
Η Performance Shipping Inc., της Αλίκης Παληού και του Ανδρέα Μιχαλόπουλου, γνωστοποίησε τα οικονομικά αποτελέσματα για το έτος 2023.
Το καθαρό εισόδημα διαμορφώθηκε στα 25 εκατομμύρια δολάρια και το καθαρό εισόδημα που θα αποδοθεί στους μετόχους ανέρχεται σε 24,5 εκατομμύρια δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
Υπενθυμίζεται ότι το τέταρτο τρίμηνο του 2022 το καθαρό εισόδημα ήταν 23,8 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το καθαρό εισόδημα που αποδόθηκε στους μετόχους ήταν 9,4 εκατομμύρια δολάρια.
Τα κέρδη ανά μετοχή για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 ήταν 2,03 δολάρια και 0,63 δολάρια αντίστοιχα.
Τα έσοδα ήταν 23,8 εκατομμύρια δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με τα 27,8 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2022. Αυτή η μείωση αποδόθηκε στη μείωση του ισοδύναμου χρόνου ναύλωσης των πλοίων που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ωστόσο αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την αύξηση των ημερών πλοιοκτησίας.
Σε όλο τον στόλο τα ημερήσια έσοδα TCE για το τέταρτο τρίμηνο του 2023 ήταν 33.114 δολάρια, σε σύγκριση με ένα μέσο ναύλο 40.469 δολαρίων για την ίδια περίοδο το 2022.
Όσον αφορά το 12μηνο, τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στις 31 Δεκεμβρίου 2023 σε 69,4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το αμέσως προηγούμενο χρόνο ήταν 36,3 εκατομμύρια δολάρια.
Το καθαρό εισόδημα που αναλογεί στους μετόχους για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ανήλθε σε 56,9 εκατομμύρια δολάρια.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ