Ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα ανέφερε σε μια αποστροφή των λόγων του ότι η συνεργασία των δύο χωρών στον τομέα της ναυτιλίας βαθαίνει.
Σύμφωνα με τα στατικά στοιχεία τα οποία επικαλέστηκε ο Xiao Junzheng από το 2000, οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει ή παραγγείλει περισσότερα από 1.500 πλοία από κινεζικές ναυπηγικές εταιρίες, συνολικής αξίας άνω των 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ.
Σύμφωνα με το ίδιο, μόνο πέρσι οι Ελληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 162 νέα πλοία από την Κίνα, που αντιστοιχούν περίπου στο 61% των συνολικών τους παραγγελιών νέων πλοίων για το έτος. Παράλληλα, πάνω από το 50% της ενέργειας και του πετρελαίου που εισάγει η Κίνα μεταφέρεται από ελληνικούς στόλους.
Ηδη από το 1986 η China Classification Society (CCS) άρχισε εργασίες επιθεώρησης και πιστοποίησης πλοίων στην Ελλάδα.
Το 1999 η CCS δημιούργησε γραφείο στην Αθήνα και συμμετείχε για πρώτη φορά στην Ελληνική Διεθνή Ναυτιλιακή Εκθεση, αποτελώντας σταδιακά ένα παράθυρο για τους Ελληνες πλοιοκτήτες για να κατανοήσουν την Κίνα και τη ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας. Κατά την ίδια περίοδο, αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες άνοιξαν γραφεία στη Σανγκάη, το Χονγκ Κονγκ και σε άλλα μέρη της Κίνας, και οι ανταλλαγές και η συνεργασία στη ναυτιλιακή βιομηχανία μεταξύ των δύο χωρών έγιναν όλο και πιο συχνές. Τον περασμένο Απρίλιο ελληνικοί οργανισμοί, όπως η Ελληνική Ενωση Χρηματοδότησης Εφοπλιστών, δημιούργησαν γραφεία στη Σανγκάη και σε άλλα μέρη.
ΤΑ ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑ
«Μπορούμε να πούμε ότι η φιλία μεταξύ της Κίνας και της Ελλάδας άρχισε από τη θάλασσα και ξεπερνά τη θάλασσα. Πιστεύω ακράδαντα ότι η Κίνα και η Ελλάδα μπορούν να εμβαθύνουν περαιτέρω τη διμερή συνεργασία με δεσμό τον ωκεανό» σημείωσε ο πρέσβης και ανέφερε:
«Η Κίνα είναι πρόθυμη να ενισχύσει τη στρατηγική ευθυγράμμιση με την Ελλάδα, εστιάζοντας στην ανάπτυξη της θαλάσσιας οικονομίας, στην ενίσχυση του επιπέδου της θαλάσσιας τεχνολογικής καινοτομίας, στη βελτίωση της παγκόσμιας θαλάσσιας διακυβέρνησης και την προστασία του θαλάσσιου οικολογικού περιβάλλοντος. Ακόμα να ενισχύσει τις συζητήσεις με την Ελλάδα σχετικά με τη συνεργασία στον τομέα της θαλάσσιας τεχνολογίας, της πράσινης ναυτιλίας, της πρόληψης και του μετριασμού των καταστροφών.
Επιπλέον, θα αξιοποιήσουμε περαιτέρω τις ηγετικές επιδράσεις του ΟΛΠ, θα ενσωματώσουμε καλύτερα τον ΟΛΠ με το σιδηροδρομικό δίκτυο Ουγγαρίας – Σερβίας και θα διερευνήσουμε τη δημιουργία μιας ζώνης οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας που θα βασίζεται στον ΟΛΠ, για να τον εξελίξουμε σε περιφερειακό κόμβο logistics. Θα ενισχύσουμε, επίσης, τον ρόλο των διεθνών ναυτιλιακών εκθέσεων και των ομαδικών επισκέψεων για την προώθηση της συνεργασίας στον τομέα της ναυτιλίας μεταξύ της Κίνας και της Ελλάδας και θα επεκταθούμε σταδιακά σε ολόκληρη την αλυσίδα της βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής, του σχεδιασμού, της εμπορίας, της μεταφοράς, της αποθήκευσης logistics, της χρηματοδότησης, της ασφάλισης κ.ά.».
Αφησε, δε, ανοικτό το ενδεχόμενο οι δύο χώρες να συνεργαστούν σε θέματα πράσινης ενέργειας.
ΟΙ ΣΤΕΝΟΙ ΔΕΣΜΟΙ
«Η Κίνα και η Ελλάδα είναι αρχαία ναυτικά έθνη που γειτνιάζουν με τη θάλασσα, και τα δύο με μακρά ιστορία θαλάσσιου πολιτισμού.
Η Κίνα είναι μια σημαντική χώρα ναυπηγικής κατασκευής και εισαγωγής και εξαγωγής φορτίων, ενώ η Ελλάδα είναι η κορυφαία ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο. Οι δύο χώρες μας έχουν υψηλό βαθμό συμπληρωματικότητας στις θαλάσσιες μεταφορές, στη ναυπηγική βιομηχανία, στις λιμενικές εργασίες και άλλους τομείς, καθιστώντας τη θαλάσσια συνεργασία σημαντικό δεσμό για τη σύσφιξη των σχέσεων Κίνας – Ελλάδας» τόνισε ο πρέσβης και πρόσθεσε:
«Τα θεμέλια της ναυτιλιακής συνεργασίας Κίνας – Ελλάδας είναι στέρεα. Ήδη από το 1973 οι δύο χώρες μας υπέγραψαν τη Ναυτιλιακή Συμφωνία Κίνας – Ελλάδας.
Το 2014 υπογράψαμε Μνημόνιο Κατανόησης για τη θαλάσσια συνεργασία. Το 2015 πραγματοποιήσαμε από κοινού μια σειρά δραστηριοτήτων για το Έτος Ναυτιλιακής Συνεργασίας Κίνας – Ελλάδας. Το πρώτο και το δεύτερο Φόρουμ Ναυτιλιακής Συνεργασίας Κίνας – Ελλάδας πραγματοποιήθηκαν αντίστοιχα στην Αθήνα και στο Πεκίνο το 2014 και το 2016.
Τόσο η Κίνα όσο και η Ελλάδα έχουν υπογράψει τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) και έχουν εκλεγεί πολλές φορές ως μέλη της κατηγορίας Α του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Επικοινωνούμε και συνεργαζόμαστε επί μακρόν για τη διαμόρφωση και την εφαρμογή των κανόνων και μηχανισμών διακυβέρνησης της θάλασσας, στο πλαίσιο διεθνών οργανισμών όπως τα Ηνωμένα Εθνη».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ