H πολυτελής φιλοξενία δεν απευθύνεται αποκλειστικά και μόνον στην κατηγορία επαγγελματιών και τουριστών (business and pleasure) με υψηλά εισοδήματα, οι οποίοι επιθυμούν να απολαύσουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες κατά τη διάρκεια επαγγελματικών ταξιδιών ή διακοπών.
Αναφέρεται στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, καθώς και σε επιλεγμένους προορισμούς που διαθέτουν ξενοδοχειακές μονάδες οι οποίες μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του απαιτητικού αυτού κοινού για την ασφαλή μετακίνηση και την ήσυχη διαμονή του, όταν πρόκειται για διάσημους επιχειρηματίες, που συνοδεύονται συνήθως από την οικογένειά τους.
H Ελλάδα διαθέτει αρκετές ξενοδοχειακές υποδομές σε αρκετούς προορισμούς για τη διαμονή και την εξυπηρέτηση της απαιτητικής αυτής κατηγορίας τουριστών, ενώ υπάρχει και σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον από διεθνείς επενδυτές για αγορά, ενοικίαση και ανακαίνιση ακινήτων, με κυρίαρχο στόχο την πολυτέλεια, τάση η οποία αναπτύσσεται ραγδαία σε παγκόσμιο επίπεδο.
H βιοαρχιτεκτονική και οι πρωτοβουλίες των ξενοδοχείων να αντισταθμίσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αποτελούν μερικά από τα κύρια προαπαιτούμενα ενσωμάτωσης της περιβαλλοντικής, της κοινωνικής και της εταιρικής ευθύνης των τουριστικών επιχειρήσεων.
Οι ταξιδιώτες πολυτελείας επιθυμούν, επιπλέον, ατομικό χώρο, μεγαλύτερη απόσταση από τους άλλους επιβάτες, όπως σε σαλόνια αεροδρομίου και καμπίνες πρώτης θέσης, και μεγαλύτερες θέσεις business class, ενώ πραγματοποιούν πτήσεις ακόμα και με ιδιωτικό τζετ, ως εμπειρία πολυτελείας.
H πολυτελής φιλοξενία έχει προοδευτική άνοδο, καθώς οι επόμενες γενιές ταξιδιωτών που θα κυριαρχήσουν στο μέλλον είναι οι Gen Y και Gen Z, που γεννήθηκαν μεταξύ 1981 και 2012 και θα αντιπροσωπεύουν το 80% της παγκόσμιας αγοράς υπηρεσιών και ειδών πολυτελείας έως το 2030.
Αυτοί οι νέοι καταναλωτές έχουν διαφορετική αντίληψη της πολυτέλειας από τις παλαιότερες γενιές, αξιοποιώντας περισσότερο τις εμπειρίες πολυτελείας για να απολαύσουν την αυθεντικότητα ως μία από τις πιο σημαντικές προκλήσεις της πολυτελούς φιλοξενίας, ενώ συγχρόνως αναμένουν από τα πολυτελή ξενοδοχεία να αντιληφθούν και να ανταποκριθούν στις προσωπικές ανάγκες τους.
H Τεχνητή Νοημοσύνη (A.I.) με την Εικονική Πραγματικότητα (V.R.) και την επαυξημένη πραγματικότητα (A.R.) επιτρέπουν στα ξενοδοχεία την παροχή εξατομικευμένων εμπειριών στους επισκέπτες και ενδυναμώνουν την καινοτομία και την ανάπτυξη για τον εντοπισμό νέων ευκαιριών εσόδων, καθώς μεταμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο προωθούνται οι τουριστικοί προορισμοί.
Εισέρχονται δυναμικά στον τουρισμό και στα «επιπρόσθετα» (adds-ons), επιβάλλοντας το modus operandi των τουριστικών επιχειρήσεων, ώστε να χρησιμοποιούν την ψηφιακή τεχνολογία, αναδιαμορφώνοντας στρατηγικούς σχεδιασμούς, συντονισμό και έλεγχο όλων των ενεργειών των εμπλεκόμενων φορέων που άπτονται του τουρισμού πολυτελείας, με στόχο την αποφυγή δυσφήμισης της χώρας, εφαρμόζοντας πάντα το δόγμα «value for money».
H αξία των ταξιδίων πολυτελείας σε παγκόσμιο επίπεδο ανήλθε σε 1,28 τρισ. δολ. Το 2022, με προβλεπόμενο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7,7% το 2023-30.
H Ελλάδα, με το ιδανικό και μοναδικό βιοκλίμα της, ανταποκρίνεται στις ανάγκες της πολυτελούς φιλοξενίας και με yachts, αναβαθμίζοντας τους τουριστικούς λιμένες, με έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος, με την απεξάρτηση από τον άνθρακα, και την αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητας. Διατίθενται 139,1 εκατ. ευρώ και με τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων 264 εκατ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ