Οι θετικές επιδόσεις καταγράφονται σε όλες τις επιμέρους δραστηριότητες -κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα, σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων- και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη
Τα σημαντικότερα λιμάνια της χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που είναι τα πρώτα που ιδιωτικοποιήθηκαν την περασμένη δεκαετία, βρίσκονται σε μια κερδοφόρο πορεία. Ταυτόχρονα υλοποιούν αναπτυξιακά σχέδια, ώστε να αυξήσουν τα έσοδά τους και τις υπηρεσίες τους προς τους πελάτες τους.
Αναλυτικά: Η ΟΛΠ Α.Ε., ο γενικός διευθυντής του Τμήματος Οικονομικής Διαχείρισης, Jin Hui, παρουσίασε τα οικονομικά αποτελέσματα για το προηγούμενο έτος 2023 στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών και επισήμανε ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς σημειώνει για τρίτη συνεχή χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία του, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία.
Ειδικότερα, τα συνολικά έσοδα της χρήσης ανήλθαν σε 219,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση ποσού 25,2 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 12,9% σε σχέση με την αντίστοιχη χρήση του 2022 (194,6 εκατ. ευρώ).
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 96,2 εκατ. ευρώ, έναντι 74,7 εκατ. ευρώ της χρήσης 2022, σημειώνοντας αύξηση 28,8%. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 66,8 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 26,3% σε σχέση με τα 52,9 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2022.
Επίσης, το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανήλθε σε 1,34 ευρώ, που είναι αυξημένο κατά 29% σε σχέση με το 2022, όπου ήταν 1,04 ευρώ.
Επισημαίνεται παράλληλα ότι οι υψηλές επιδόσεις της εταιρίας δεν καταγράφονται μόνο συνολικά, αλλά σημειώνονται και σε όλες τις επιμέρους δραστηριότητες του λιμένα -την κρουαζιέρα, την ακτοπλοΐα, τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων- και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Η εταιρία συνεχίζει να εφαρμόζει με απόλυτη συνέπεια τον σχεδιασμό για το λιμάνι του Πειραιά, υλοποιώντας τα έργα και τις απαραίτητες επενδύσεις που το εκσυγχρονίζουν και το καθιστούν διαχρονικά πλέον ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης, στο οποίο παρέχονται υψηλές υπηρεσίες για το σύνολο των λιμενικών δραστηριοτήτων.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Λιμάνι και με διεθνή προσανατολισμό
Σε ανάλογη πορεία βρίσκεται και η ΟΛΘ Α.Ε., που είναι ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα Θεσσαλονίκης.
Ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Αθανάσιος Λιάγκος, αναλύοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και τα επενδυτικά σχέδια που είναι σε εξέλιξη, επισήμανε:
«Η υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδιασμού και οι πρωτοβουλίες της ΟΛΘ Α.Ε. ισχυροποιούν διαρκώς τον ρόλο του λιμένα Θεσσαλονίκης στον παγκόσμιο λιμενικό κλάδο. Με συνεχείς επενδύσεις, άνω των 71,3 εκατ. ευρώ από το 2018, που αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό, τις υποδομές, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού του οργανισμού, επιτυγχάνουμε την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των συνεργατών μας, δημιουργώντας νέα ορόσημα για τον λιμένα Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικό παράδειγμα, η υψηλότερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που έχει καταγραφεί ποτέ στον λιμένα (520.048 TEU). Επιπλέον, το 2023 ενισχύσαμε την εξωστρέφειά μας, με τη δυναμική συμμετοχή της ΟΛΘ Α.Ε. σε εθνικού και διεθνούς κύρους εκθέσεις και με πρωτοβουλίες για τη διενέργεια διοργανώσεων στη Θεσσαλονίκη, όπως το 7ο “Posidonia Sea Tourism Forum” και το 1ο “Southeast Europe Connectivity Forum”. Με όραμα να λειτουργούμε ως κάτι περισσότερο από ένα λιμάνι και με διεθνή προσανατολισμό, το 2024 στοχεύουμε σε πρωτοβουλίες και ενέργειες που προωθούν τη μέγιστη ικανοποίηση όλων των ενδιαφερόμενων μερών του λιμένα και της ευρύτερης λιμενικής κοινότητας, εστιάζοντας στην ανάπτυξη, στη βιωσιμότητα και τις επενδύσεις, με συνέπεια και αποτελεσματικότητα. Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώνεται ότι το σχήμα Κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ – ΤΕΚΑΛ Α.Ε. αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος του έργου “6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής”, όπως εγκρίθηκε σήμερα από το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΘ Α.Ε.».
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης είναι ο κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών πολλαπλών πυλών και λύσεων εφοδιαστικής για τα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής, της κεντρικής και της ανατολικής Ευρώπης.
Οσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΘ, τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα του ομίλου για το έτος 2023 αυξήθηκαν σε 85,9 εκατ. ευρώ, από 85,3 εκατ. ευρώ το 2022.
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων σημειώθηκε σημαντική αύξηση άνω του 12% (στα 59,8 εκατ. ευρώ), επίσης στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης (κρουαζιέρας – ακτοπλοΐας) σημειώθηκαν σημαντικές αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα (στα 3,9 εκατ. ευρώ και 0,9 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα), ενώ ο τερματικός σταθμός συμβατικού φορτίου σημείωσε μείωση εσόδων κατά 21,5% (στα 20,2 εκατ. ευρώ). Τα έσοδα από τη θυγατρική στη Σόφια διαμορφώθηκαν σε μη σημαντικά επίπεδα.
Αναφορικά με τις επιδόσεις του ομίλου, σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα: τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,9%, στα 37,6 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 3,4% στα 34,1 εκατ. και τα καθαρά κέρδη μετά φόρων του ομίλου αυξήθηκαν κατά 8,9%, στα 20,3 εκατ. ευρώ
Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το σύνολο του 2023 ξεπέρασε τα 9,2 εκατ. ευρώ και αφορούσε κατά βάση τον νέο σταθμό κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος», αποκατάσταση βαθών, επισκευή και αναβάθμιση κρηπιδωμάτων, αναβαθμίσεις υποσταθμών ηλεκτρικού ρεύματος, αγορά εξοπλισμού φορτοεκφορτώσεων και συστημάτων ασφάλειας ISPS.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ