Υλοποιεί ευρύ πρόγραμμα με ναυπήγηση επτά πλοίων και παραλαβή εννέα νεότευκτων
Ο Πόλυς Β. Χατζηιωάννου είναι ένας εφοπλιστής που στηρίζει την κυπριακή σημαία, με ένα στόλο 46 πλοίων, ενώ υλοποιεί ένα ευρύ πρόγραμμα ναυπήγησης σύγχρονων πλοίων. Σε αυτή τη φάση ναυπηγεί επτά πλοία, ενώ έχει παραλάβει ήδη εννέα νεότευκτα πλοία.
Με άλλα λόγια, η ναυτιλιακή εταιρία του Safe Bulkers βρίσκεται σε μια συνεχή διαδικασία ανανέωσης του στόλου της, ταυτόχρονα όμως καταγράφει μια σημαντική κερδοφορία το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, που ανήλθε στα 25,3 εκατομμύρια δολάρια. Τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 81,7 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα 66,8 εκατομμύρια δολάρια το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2023.
Οσον αφορά το πρόγραμμα της εταιρίας σε νεότευκτα πλοία, ναυπηγούνται επτά πλοία, συμπεριλαμβανομένων δύο Kamsarmax πλοίων διπλού καυσίμου (συμβατικού και μεθανόλης), ενώ η παράδοση θα υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2027. Ηδη η εταιρία έχει παραλάβει τα πλοία: «MV Vassos», «MV Climate Respect», «MV Climate Ethics», «MV Climate Justice», «MV Pedhoulas Trader», «MV Morphou», καθώς και τα «MV Rizokarpaso», «MY Ammoxostos», «MY Kyrenia».
Η εταιρία ανανεώνει σταδιακά τον στόλο της με νεότευκτα που έχουν σχεδιαστεί για να πληρούν τους πιο πρόσφατους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού – σχετίζονται με τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου και επιλεκτική πώληση παλαιότερων σκαφών. Από τις 19 Απριλίου 2024, το πρόγραμμα newbuild αποτελείται από 16 πλοία συνολικά, συμπεριλαμβανομένων των συμβάσεων για δύο νέα Kamsarmax διπλού καυσίμου με μεθανόλη.
Εννέα από τα νεότευκτα πλοία έχουν ήδη παραληφθεί. Η συνολική κεφαλαιουχική δαπάνη του προγράμματος newbuild είναι περίπου 579,5 εκατομμύρια δολάρια, από τα οποία απομένουν να πληρωθούν 200,6 εκατομμύρια δολάρια.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ
Επιπλέον, η εταιρεία συνεχίζει το πρόγραμμα περιβαλλοντικής αναβάθμισης του υφιστάμενου στόλου της, με στόχο την αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, γεγονός που αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Από τις 19 Απριλίου 2024 έχουν αναβαθμιστεί συνολικά 20 υπάρχοντα πλοία. Το κόστος των εφαρμογών βαφής χαμηλής τριβής, που αποτελούν μέρος των περιβαλλοντικών αναβαθμίσεων, καταγράφεται ως λειτουργικό κόστος, ενώ το κόστος των συσκευών εξοικονόμησης ενέργειας κεφαλαιοποιείται και καταγράφεται ως κεφαλαιουχική δαπάνη.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, η εταιρία ολοκλήρωσε περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις σε δύο πλοία, στο «Αγιος Σπυρίδωνας» και στο «Venus Harmony». Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024, η εταιρία έχει προγραμματίσει έξι dry-dockings, που περιλαμβάνουν περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις και την εγκατάσταση μιας συσκευής καθαρισμού καυσαερίων («Scrubber»), με 160 εκτιμώμενες συνολικές ημέρες διακοπής λειτουργίας.
Ο ΣΤΟΛΟΣ
Νεότευκτος και οικολογικός
Στις 19 Απριλίου 2024 η εταιρία είχε έναν στόλο 46 πλοίων, δύο από τα οποία ήταν προς πώληση, αποτελούμενο από 10 Panamax, 11 Kamsarmax, 17 Post-Panamax και οκτώ πλοία κατηγορίας Capesize, συνολικής χωρητικότητας 4,6 εκατομμυρίων dwt και μέση ηλικία τα 10 έτη. Εντεκα πλοία του στόλου είναι οικολογικά πλοία που κατασκευάστηκαν από το 2014 και έπειτα, και εννέα είναι πλοία IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III που κατασκευάστηκαν από το 2022 και έπειτα.
Τον Ιανουάριο του 2024 η εταιρία συνήψε σύμβαση για την απόκτηση ενός ιαπωνικού πλοίου, χωρητικότητας 81.800 dwt, Kamsarmax, κατηγορίας IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III, νεότευκτου πλοίου ξηρού χύδην, με προγραμματισμένη παράδοση εντός του τρίτου τριμήνου του 2026.
Από τις 19 Απριλίου 2024 η εταιρία διαθέτει ένα βιβλίο παραγγελιών επτά IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III κατηγορίας Kamsarmax, δύο εκ των οποίων είναι διπλού καυσίμου μεθανόλης, με προγραμματισμένες παραδόσεις μία το 2024, δύο το 2025, τρεις το 2026 και ένα το πρώτο τρίμηνο του 2027.
Τέλος, ο Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της εταιρίας, σχολιάζοντας τις εξελίξεις επισημαίνει: «Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 λειτουργήσαμε σε μια σχετικά ισχυρότερη αγορά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Εχοντας άνετη ρευστότητα και μόχλευση, και σύμφωνα με τη στρατηγική μας ESG, δώσαμε μια πρόσθετη παραγγελία για ένα νεότευκτο πλοίο της Φάσης 3, συνεχίσαμε την ανανέωση του στόλου μας με την πώληση τριών παλαιότερων πλοίων μας, επαναγοράσαμε 4,9 εκατομμύρια μετοχές της κοινής μας μετοχής και ταυτόχρονα δηλώσαμε μέρισμα πέντε σεντ ανά μετοχή της κοινής μετοχής. Επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους μας, διατηρώντας μια ισχυρή κεφαλαιακή δομή, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη ενός νέου, σύγχρονου και ενεργειακά αποδοτικού στόλου, με λειτουργικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εν όψει των επερχόμενων αυστηρών περιβαλλοντικών κανονισμών».
AΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ