Δυναμική ανάπτυξη για τη ναυτιλιακή εταιρία του Κωστή Κωνσταντακόπουλου – Αγοράζει και χρηματοδοτεί πλοία
Η ρευστότητα της Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου διαμορφώθηκε στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους στα 1.106 δισ. δολάρια, ενώ τα συμβατικά εξασφαλισμένα έσοδα για τον στόλο εμπορευματοκιβωτίων ανέρχονται σε περίπου 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε έναν χρονικό ορίζοντα 3-4 ετών. Την ίδια στιγμή, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρία πρόσθεσε δύο bulker, αυξάνοντας το μέγεθος του ναυλωμένου στόλου της.
Ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος, όπως γνωστοποιήθηκε, συμφώνησε για την απόκτηση του πλοίου ξηρού χύδην φορτίου, κατασκευής 2012, χωρητικότητας 181.415 dwt, «Frontier Unity» (πρώην «Frontier»), η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του δεύτερου τριμήνου. Την ίδια περίοδο, προβλέπεται ότι θα ολοκληρωθεί και η εξαγορά του bulker «Lowlands Prosperity» (πρώην «Prosper»), κατασκευής 2012, χωρητικότητας 179.895 dwt.
Επισημαίνεται ότι η εταιρία παρέλαβε ακόμα ένα πλοίο, παρόμοιου μεγέθους. Πρόκειται για το πλοίο ξηρού χύδην φορτίου 180.643 dwt «Miracle» (πρώην «Iron Miracle»), που κατασκευάστηκε το 2011.
Τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους, η Costamare γνωστοποίησε, επίσης, ότι το 97% και το 80% του στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι εξασφαλισμένο για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα. Η εξασφαλισμένη απασχόληση του στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έφερε στα ταμεία της εταιρίας συμβατικά έσοδα 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με σταθμισμένη διάρκεια 3-4 ετών.
Αναλυτικότερα, τα καθαρά κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 94 εκατομμύρια δολάρια. Με άλλα λόγια, τα κέρδη αντιπροσωπεύουν κέρδη 0,79 δολάρια ανά μετοχή.
Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους ανέρχεται σε 75,2 εκατ. δολάρια ή 0,63 δολάρια ανά μετοχή.
Εξάλλου, η εταιρία ολοκλήρωσε την πώληση των εξής πλοίων ξηρού χύδην φορτίου: Του m/v «Pegasus» του 2011, χωρητικότητας 56.726 dwt, του πλοίου «Merida», που ναυπηγήθηκε το 2012, με χωρητικότητα 56.670 dwt, του m/v «Alliance», κατασκευασμένο το 2012, με χωρητικότητα 33.751 dwt, και του m/v «Konstantinos», που ναυπηγήθηκε το 2012, με χωρητικότητα 32 178 dwt.
Τα καθαρά έσοδα για την εταιρία από την πώληση μετά την αποπληρωμή του χρέους ανήλθαν σε 26,2 εκατ. δολάρια. Επίσης, υπάρχει συμφωνία για την πώληση του πλοίου ξηρού χύδην φορτίου m/v «Adventure», κατασκευής του 2011, χωρητικότητας 33.755 dwt. Η ολοκλήρωση της πώλησης προβλέπεται εντός του δεύτερου τριμήνου του 2024.
ΣΤΟΛΟΣ
Οι εξαγορές και οι συμφωνίες
Τα εκτιμώμενα καθαρά έσοδα από την πώληση μετά την προπληρωμή του χρέους ύψους 7,1 εκατ. δολαρίων
Ταυτόχρονα, έχουν αγοραστεί τα εξής πλοία:
Ολοκλήρωση της εξαγοράς του πλοίου ξηρού φορτίου χύδην ξηρού φορτίου «Miracle», χωρητικότητας 180.643 dwt, κατασκευής 2011 (πρώην «Iron Miracle»).
Συμφωνία για την απόκτηση του πλοίου ξηρού φορτίου χύδην, χωρητικότητας 181.415 dwt, κατασκευής 2012, «Frontier Unity» (πρώην «Frontier») (αναμενόμενη ολοκλήρωση εντός του δεύτερου τριμήνου του 2024).
Συμφωνία για την απόκτηση του πλοίου ξηρού φορτίου χύδην φορτίου χωρητικότητας 179,895 dwt, κατασκευής 2012, «Lowlands Prosperity» (πρώην «Prosper»), με αναμενόμενη ολοκλήρωση εντός του δεύτερου τριμήνου του 2024.
Η Costamare Bulkers Inc. έχει επί του παρόντος διαμορφώσει έναν στόλο 54 πλοίων ξηρού χύδην φορτίου σε περίοδο ναυλώσεων, που αποτελούνται από 33 πλοία Newcastlemax και Capesize, καθώς και από 21 πλοία Kamsarmax.
Η τρέχουσα επένδυση της εταιρίας στη Neptune Maritime Leasing Limited ανέρχεται σε 123,3 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για μια αναπτυσσόμενη πλατφόρμα χρηματοδοτικής μίσθωσης, έχοντας χρηματοδοτήσει 24 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία κατά την ημερομηνία του παρόντος δελτίου Τύπου, για συνολικό ποσό περίπου 258 εκατ. δολαρίων.
Στις 2 Απριλίου 2024 η εταιρία ανακοίνωσε, επίσης, μέρισμα ύψους 0,115 δολαρίων ανά μετοχή επί των κοινών μετοχών, το οποίο καταβλήθηκε στις 6 Μαΐου 2024, στους κατόχους κοινών μετοχών που ήταν εγγεγραμμένοι στο μητρώο στις 19 Απριλίου 2024.
Ο Γρηγόρης Ζήκος, οικονομικός διευθυντής της Costamare Inc., δήλωσε: «Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους, η εταιρία απέφερε καθαρά έσοδα περίπου 94 εκατομμυρίων δολαρίων. Στο τέλος του τριμήνου, η ρευστότητα ήταν κοντά στα 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, οι τιμές ναύλωσης έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση από τα τέλη του περασμένου έτους. Η διάλυση των πλοίων έχει πέσει σε επίπεδα κάτω από αυτά που σημειώθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023. Αν και ο όγκος των φορτίων έχει γενικά βελτιωθεί, η ταραχώδης κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα είναι ο κύριος λόγος για τη βελτίωση της αγοράς ναύλωσης.
Εχουμε εξασφαλίσει προληπτικά απασχόληση για το 97% και το 80% του στόλου μας για εμπορευματοκιβώτια για το 2024 και το 2025 αντίστοιχα, δημιουργώντας συμβατικά έσοδα 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με υπολειπόμενη χρονική διάρκεια ναύλωσης 3,4 ετών.
Στην πλευρά του ξηρού χύδην φορτίου, ως μέρους της στρατηγικής μας για την ανανέωση του στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του, έχουμε συμφωνήσει να αποκτήσουμε ακόμα δύο πλοία capesize και αποδεχθήκαμε την παράδοση ενός πλοίου παρόμοιου μεγέθους. Συνολικά, έχουμε αποκτήσει πέντε πλοία capesize, με μέσο όρο ηλικίας περίπου 12,5 έτη.
Η πλατφόρμα συναλλαγών διαχειρίζεται εμπορικά έναν στόλο 54 πλοίων. Οπως αναφέρθηκε στο παρελθόν, έχουμε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου, η οποία ήταν μια στρατηγική απόφαση για εμάς.
Σε ό,τι αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά, έχοντας ολοκληρώσει συναλλαγές χρηματοδοτικής μίσθωσης για συνολικά 24 πλοία».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ