Με μεγάλη επιτυχία συγκεντρώνοντας κοινό αποτελούμενο από κορυφαία στελέχη 400 ναυτιλιακών εταιρειών, εκπρόσωπων Ελληνικών Οργανισμών και των σημαντικότερων Ναυτιλιακών κέντρων παγκοσμίως, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των “Ποσειδωνίων 2024” το Πρώτο Ναυτιλιακό Συμπόσιο με θέμα: “Γεωπολιτική, Κλιματική Αλλαγή και Κανονισμοί: Η σημασία των ναυτιλιακών στενών στις παγκόσμιες θαλάσσιες δραστηριότητες και αγορές”.
Το ναυτιλιακό συμπόσιο ήταν μια πρωτοβουλία του κυρίου Dino Δριτσάκη CEO των εταιριών Dino Theo Atlantis M.C., S.L & Maritime Pacific S.L. και του κυρίου Ευάγγελου Γεωργούλη, επίσημου αντιπροσώπου της Dino Theo Atlantis M.C., S.L. στην Ελλάδα & CEO της εταιρίας Margi Marine S.A. και διοργανώθηκε από την εταιρία Level Communications.
Κεντρικό θέμα:
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις, η επίδραση της κλιματικής αλλαγής στην ναυτιλία και οι κανονισμοί που διέπουν την αγορά. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη σημασία των Στενών και κυρίως του Γιβραλτάρ στην παγκόσμια ναυτιλία.
Στο κεντρικό πάνελ της εκδήλωσης συμμετείχαν:
- Η κα. Μαριλένα Ορφανίδη, ιδρύτρια της Coventina Partners
- Ο κ. Jose Dominguez, επικεφαλής του ναυτιλιακού δικηγορικού γραφείου AIΥΟΝ Abogados SLP στην Algecinas
- Ο κ. John Ghio, CEO και Captain στον λιμένα του Γιβραλτάρ
- Ο κ. Dino Δριτσάκης, CEO της Dino Theo Atlantis M.C., S.L & της Maritime Pacific S.L.
- Ο κ. Ευάγγελος Γεωργούλης, επίσημος αντιπρόσωπος της Dino Theo Atlantis M.C., S.L. στην Ελλάδα & CEO της Margi Marine S.A.
“H παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε μία διαδικασία αντιστροφής” είπε στην εναρκτήρια τοποθέτηση της η κ.Ορφανίδη.”Επιστρέφουμε από την εποχή της πανδημίας, κατά την οποία οι κυβερνήσεις και οι κεντρικοί τραπεζικοί οίκοι φόρτωσαν τις αγορές με ρευστότητα. Γίναμε μάρτυρες μιας αύξησης του πληθωρισμού τα τελευταία δύο- τρία χρόνια, η οποία εξακολουθεί να κολλάει.” ανέφερε. “Ως αποτέλεσμα, τα επιτόκια ανέβηκαν στα ύψη και από το περασμένο φθινόπωρο, καταγράφοντας μία διαταραχή στις αγορές. Οι κεντρικοί τραπεζίτες άρχισαν να λένε ότι θα μαλακώσουν τη νομισματική πολιτική. Οι αγορές προεξόφλησαν ακόμη και επτά μειώσεις επιτοκίων στις ΗΠΑ. Λίγο λιγότερο στην Ευρώπη. Αυτή τη στιγμή βλέπουμε ότι οι μειώσεις των επιτοκίων θα είναι μερικές στην Ευρώπη, αλλά στις ΗΠΑ αναβλήθηκαν για αργότερα το καλοκαίρι.
Για τις διαδικασίες στα ισπανικά λιμάνια αναφέρθηκε διεξοδικά ο. κ. Jose Dominguez, “Η Ισπανία έχει το δικαίωμα για ένα σκάφος που προσεγγίζει τη δικαιοδοσία της προκειμένου να πραγματοποιήσει επιθεώρηση στο πλαίσιο του συστήματος των Παρισίων. Το αν ένα σκάφος επιλέγεται ή όχι για επιθεώρηση, εξαρτάται από έναν συγκεκριμένο κατάλογο που καταρτίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση ανάλογα με την ηλικία του σκάφους, ανάλογα με τον τύπο του σκάφους, με το ποιος είναι ο διαχειριστής; ο ιδιοκτήτης ή ο νηογνώμονας. Επίσης, αν το σκάφος έχει καλό ιστορικό ή όχι, αν έχει εμπλακεί σε, σε οποιοδήποτε περιστατικό για οποιαδήποτε ατυχήματα στο παρελθόν. Έτσι, κάθε πλοίο έχει μια συγκεκριμένη κατανομή κινδύνου προκειμένου να αντιμετωπίσει ενδεχομένως, αυτόυ του είδος την επιθεώρηση στο λιμάνι”.
Τις μεγαλύτερες προκλήσεις που διαχειρίζεται ένα από τα κυριότερα μεσογειακά και ευρωπαϊκά λιμάνια, το λιμάνι του Γιβραλταρ ανέλυσε ο κ.John Ghio, CEO και Captain στον λιμένα του Γιβραλταρ “Η κυριότερη πρόκληση στο λιμάνι του Γιβραλτάρ είναι η ταυτότητα του. Ποιο είναι το λιμάνι. Το Γιβραλταρ είναι αρκετά μοναδικό στο ότι είμαστε πάροχος υπηρεσιών. Δεν είμαστε λιμάνι φόρτωσης, δεν είμαστε λιμάνι εκφόρτωσης. Είμαστε εκεί για να παρέχουμε μια υπηρεσία στη ναυτιλιακή βιομηχανία, για να υποστηρίξουμε τη ναυτιλιακή βιομηχανία για να συνεχίσει να δραστηριοποιείται διεθνώς στο εμπόριο. Αυτό είναι το βασικό μας χαρακτηριστικό.” τόνισε. Σύμφωνα με τον CEO του λιμανιού, η διοίκηση δίνει μεγάλη έμφαση στο να διασφαλίσει ότι παρέχουν τις υπηρεσίες τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. “Αναφέρθήκατε στο υπόβαθρό μου από τον κλάδο των καυσίμων. Η παροχή καυσίμων είναι μια βασική πτυχή αυτού που κάνουμε στο λιμάνι. Δίνουμε μεγάλη έμφαση και πολλή ενέργεια σε αυτό. Αλλά δεν είναι η μόνη μας δραστηριότητα. Εργαζόμαστε, λοιπόν, για την περαιτέρω δημιουργία ενός περιβάλλοντος γύρω από αυτό. Και νομίζω ότι η βασική πτυχή και η παρουσία μου στην Ελλάδα και στα Ποσειδώνια, είναι πώς θέλουμε να προσεγγίσουμε τη ναυτιλιακή βιομηχανία, να ακούσουμε και να είμαστε δεκτικοί στα σχόλια που λαμβάνουμε από τη ναυτιλιακή βιομηχανία και να προσπαθήσουμε να συνεργαστούμε ενεργά με τους ενδιαφερόμενους φορείς για να προσπαθήσουμε να βρούμε λύσεις όπου είναι δυνατόν.” σημείωσε.
“Το όραμα που έχουμε για το επόμενο διάστημα ειναι να επεκτείνουμε το δίκτυο της εταιρείας και σε νέα λιμάνια. Θέλουμε μέσα στο dna της εταιρείας να έχουμε ενα κορυφαίο σέρβις και να δίνουμε το καλύτερο ποιοτικά προϊόν στις εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε.” ανέφερε ο κ Dino Δριτσάκης δίνοντας τον λόγο στον κ. Ευάγγελο Γεωργούλη, ο οποίος σημείωσε πως η συνεργασία των δύο εταιρειών ξεπερνούν κατά πολύ τις επαγγελματικές σχέσεις. ” Αντίστοιχα, έτσι βλέπουμε και τους συνεργάτες μας. Ως σχέσεις ζωής,. Η έγνοια μας είναι να ανταποκρινόμαστε στις τρέχουσες απαιτήσεις με τις δυσκολίες που αναφέρθηκαν και από τους προηγούμενους ομιλητές λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων. Οι δυσκολίες αυτές μας δημιουργούν μία πρόκληση συνεχώς να αναβαθμιζόμαστε, κάτι που εισπράττουμε από τις σημαντικές νέες συνεργασίες των τελευταίων ετών και σας ευχαριστούμε πολύ για αυτό” κατέληξε.
Την συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος, Αναστασία Βαμβακά.