Η κατασκευαστική δραστηριότητα βρίσκεται στο ναδίρ και η κατανάλωση τσιμέντου μειώνεται δραματικά. Ο Τιτάνας, αντί να επενδύσει στην παραδοσιακή του δραστηριότητα, στρέφεται προς τις νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση.
«Είμαστε στο 2013-2014. Οι συνθήκες της αγοράς είναι δύσκολες. Δεν έχουμε τα κεφάλαια για να μεγαλώσουμε την παραδοσιακή δραστηριότητα. Έτσι, σκεφτήκαμε να επενδύσουμε σε κάτι, που θέλει ανθρώπους και προσπάθεια, αλλά όχι μεγάλα κονδύλια, την ψηφιακή τεχνολογία» σημειώνει ο πρόεδρος του ομίλου, Δημήτρης Παπαλεξόπουλος.
Σήμερα ο Τιτάνας έχει εξελιχθεί σε διεθνές case study ψηφιακής ωριμότητας, όντας η μόνη τσιμεντοβιομηχανία στον κόσμο (τουλάχιστον στον Δυτικό) που λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη. Μέσω της θυγατρικής του CemAI, εξάγει τεχνολογία πρόβλεψης βλαβών σε τσιμεντοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο.
Πώς ο Τιτάνας αξιοποίησε την τεχνητή νοημοσύνη:
- Real-time Optimizer: Αύξηση παραγωγικότητας 6%-10%, σταθερή ποιότητα προϊόντος και μείωση κατανάλωσης ενέργειας.
- Προγνωστική συντήρηση: Μείωση βλαβών, χρόνου διακοπής λειτουργίας και μη προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης.
- CemAI: Εμπορική ψηφιακή δραστηριότητα που προσφέρει ψηφιακές υπηρεσίες σε εξωτερικούς πελάτες.
- Πρόβλεψη ποιότητας τσιμέντου: Νέα λύση τεχνητής νοημοσύνης για τον έλεγχο της ποιότητας του τσιμέντου.
Συνεργασία με startups
Ο Τιτάνας έχει εντάξει πλήρως το νεοφυές οικοσύστημα στο DNA του, αναγνωρίζοντας την αξία της καινοτομίας. Έχει ιδρύσει Venture Capital Initiative ύψους 40 εκατ. δολαρίων και έχει επενδύσει σε startups στους τομείς της βιώσιμης κατασκευής, της αποθήκευσης ενέργειας και της προστασίας των ακτών.
Ο Τιτάνας αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα για το πώς μια παραδοσιακή βιομηχανία μπορεί να υιοθετήσει με επιτυχία νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, για να εκσυγχρονιστεί, να αυξήσει την παραγωγικότητά της και να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της.
Ο όμιλος, όπως εξήγησε ο κ. Παπαλεξόπουλος, έχει πλήρως εντάξει το νεοφυές οικοσύστημα στο DNA του: «Το πιο δύσκολο είναι να βάλεις startups και παραδοσιακή βιομηχανία να μιλήσουν την ίδια γλώσσα. Εμείς το κάναμε».