Αισιόδοξα τα μηνύματα για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2024 έκλεισε με άνοδο τόσο στο τζίρο όσο και στην κατανάλωση.
Συγκεκριμένα, ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα σημείωσε άνοδο 3,4% το πρώτο εξάμηνο του 2024, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (TKΠ), που αποτελούν το 70% των πωλήσεων και παρουσίασαν άνοδο 3,6%.
Η ανάπτυξη των TKΠ οφείλεται στην άνοδο της ζήτησης (3,3%), καθώς η μέση τιμή καλαθιού αυξήθηκε οριακά μόνο κατά 0,3% το πρώτο εξάμηνο. Η μέση τιμή παρουσίασε ανοδική τάση μόνο το πρώτο τρίμηνο (+1,0% σε σχέση με το 2023), ενώ το δεύτερο τρίμηνο καταγράφηκε αποπληθωρισμός (-0,5%).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η μέση τιμή αυξήθηκε μόνο στις υπερκατηγορίες των τυποποιημένων τροφίμων (+1,2%), ενώ στις υπερκατηγορίες των μη τροφίμων παρατηρούνται πτωτικές τάσεις. Τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς παρουσίασαν πτώση τιμών κατά -4,6% και -3,2% αντίστοιχα.
Ράλι ανάπτυξης στην ιδιωτική ετικέτα: Αύξηση πωλήσεων και πτώση τιμών
Παρά την επιβράδυνση της αύξησης των τιμών, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (Private Labels) διατηρούν την άνοδό τους, καταγράφοντας άνοδο πωλήσεων σε αξία κατά 4,7% το πρώτο εξάμηνο του 2024. Συγκεκριμένα, κατέχουν πλέον μερίδιο αγοράς 25%.
Εντυπωσιακό στοιχείο αποτελεί η μείωση της μέσης τιμής των Private Labels κατά 2,0%. Παράλληλα, οι πωλούμενοι όγκοι αυξήθηκαν κατά 6,7%, κατακτώντας μεγαλύτερο χώρο στο καλάθι των καταναλωτών.
Η προωθητική ένταση παραμένει υψηλή, σταθεροποιημένη στο 68,6% σε σχέση με το σύνολο του 2023. Αξίζει να τονιστεί η υποχώρηση του ποσοστού των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που πωλούνται με προωθητικές ενέργειες στις κατηγορίες μη τροφίμων, όπως καταγράφονται από την NielsenIQ.
Συνοψίζοντας, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, προσφέροντας στους καταναλωτές οικονομικά προσιτές επιλογές, χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα.