Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) υιοθετεί νέες στρατηγικές με στόχο την αύξηση της κερδοφορίας και την ενίσχυση της θέσης της στην αγορά.
Η εταιρεία εστιάζει σε δύο βασικούς τομείς:
- Μπύρα χωρίς αλκοόλ (alcohol free): Η κατηγορία αυτή παρουσιάζει υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (διψήφιο) σε σχέση με την συνολική αγορά μπύρας και η ΕΖΑ έχει ήδη επενδύσει σε γραμμές παραγωγής και τεχνολογία με σκοπό την ενίσχυση της παρουσίας της.
- Προϊόντα ho.re.ca.: Η ΕΖΑ επεκτείνεται στην αγορά ho.re.ca. με την μπύρα Pils Hellas σε φιάλη και βαρέλι, στοχεύοντας σε αύξηση των μεριδίων της.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΖΑ, Νικήτα Ασπιώτη, η εταιρεία έχει ήδη καλή θέση στην αγορά και στόχος της είναι να την ενισχύσει περαιτέρω. Η Pils Hellas κατέχει την 3η θέση στην κατηγορία της μικρής λιανικής, χωρίς επενδύσεις. Η ΕΖΑ βλέπει ευκαιρίες ανάπτυξης σε κερδοφόρα τμήματα της αγοράς, όπως οι συσκευασίες φιάλης και βαρέλι, όπου τα μερίδιά της είναι μικρά.
Για την επίτευξη των στόχων της, η ΕΖΑ έχει ήδη ολοκληρώσει ένα επενδυτικό πλάνο 31,9 εκατομμυρίων ευρώ, με έμφαση στις υποδομές.
Επιπλέον, η εταιρεία δίνει έμφαση στα δικά της σήματα, όπως η Pils Hellas και οι premium μπύρες ΕΖΑ Lager, ΕΖΑ Pilsener και ΕΖΑ Alcohol Free.
Την ίδια ώρα η ΕΖΑ σχεδιάζει να χτίσει δίκτυο νέων πελατών μέσω συνεργασιών με εταιρείες όπως η Vivartia.
Προβλέψεις για αύξηση κερδών το 2024
Η Ελληνική Ζάχαρη (ΕΖΑ) αναμένει ισχυρές επιδόσεις το 2024, με EBITDA περίπου 4 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τα μηνύματα του πρώτου εξαμήνου. Η εταιρεία σημείωσε σημαντική βελτίωση το 2023, με EBITDA 1,8 εκατομμυρίων ευρώ έναντι ζημιών 1,8 εκατομμυρίων ευρώ το 2022.
Οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 31,5 εκατομμύρια ευρώ το 2023, με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν περίπου το 3%. Ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε στα 23,5 εκατομμύρια ευρώ από 26,8 εκατομμύρια ευρώ το 2022.
Στόχος της ΕΖΑ είναι η διατήρηση της ανοδικής τάσης και η επίτευξη περαιτέρω βελτίωσης των οικονομικών δεικτών το 2024.