Η Coca Cola HBC παρουσίασε εξαιρετικές επιδόσεις στην ελληνική αγορά κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Ζόραν Μπογκντάνοβιτς. Παρά το γεγονός ότι το κατά κεφαλήν εισόδημα στην Ελλάδα είναι χαμηλότερο σε σύγκριση με άλλες ανεπτυγμένες αγορές όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία, η ελληνική αγορά έδειξε αξιοσημείωτη αντοχή και δυναμική.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024, ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε με μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό. Η επιτυχία αυτή αποδόθηκε κυρίως στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, με ιδιαίτερη έμφαση στη Coke Zero, η οποία παρουσίασε μια χαμηλή μονοψήφια αύξηση. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες ξεχώρισε με μια εντυπωσιακή, χαμηλή διψήφια αύξηση, ενώ ο τομέας του καφέ παρουσίασε επίσης μια χαμηλή διψήφια αύξηση. Σημαντική ήταν και η αύξηση στη κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως λόγω της αύξησης της ζήτησης για εμφιαλωμένο νερό.
Αντίθετα, η απόδοση της Coca Cola HBC σε άλλες ανεπτυγμένες αγορές δεν ήταν εξίσου ενθαρρυντική. Στην Ιρλανδία, η εταιρεία σημείωσε μείωση του όγκου πωλήσεων κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, λόγω των προσαρμογών των καταναλωτών στις αλλαγές που επέφερε το νέο σύστημα DRS (Deposit Return Scheme) από τον Φεβρουάριο. Στην Ιταλία, οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν επίσης κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, ενώ στην Ελβετία, οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές.
Συνολικά, στις ανεπτυγμένες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 4,4% σε οργανική βάση και 5,4% σε δημοσιευμένη βάση. Η οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων ανά κιβώτιο ήταν 4,5%, εν μέρει λόγω των ανατιμήσεων που έγιναν το 2023 και των επιπλέον αυξήσεων που επιβλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Δείτε ακόμη: Coca Cola HBC AG: Καθαρά κέρδη 381,6 εκατ. το α’ εξάμηνο
Παρά τις προκλήσεις όπως η αυξημένη αβεβαιότητα μεταξύ των καταναλωτών και οι γεωπολιτικές εξελίξεις, ο επικεφαλής της Coca Cola HBC, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς, εξέφρασε αισιοδοξία για τη συνολική πορεία της χρονιάς. Ο όμιλος προχώρησε σε αναθεώρηση των προβλέψεών του, προβλέποντας αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε οργανική βάση στο εύρος 8% με 12% (αντί του προηγούμενου στόχου 6-7%) και αύξηση των λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση στο εύρος 7% με 12% (από 3-9%).