Ενστερνίζονται τη… YOLO νοοτροπία – Θα ελέγχουν το 75% του συνόλου των μη αναγκαίων δαπανών των νοικοκυριών μέχρι το 2028
Του Γιώργου Λαμπρόπουλου
Οι γυναίκες ταξιδιώτισσες -και ειδικά αυτών που επιλέγουν να ταξιδεύουν μόνες- εξελίσσεται σε ένα ανερχόμενο και πολύ ελκυστικό target group για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, καθώς διάφορες έρευνες καταδεικνύουν τη μεγαλύτερη προτεραιότητα που αποδίδουν στα ταξίδια ως αυθεντικό βίωμα που συγκροτεί την προσωπικότητά τους.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα σε στοχευμένο τουριστικό δείγμα 1.110 ατόμων από την αμερικανική εταιρία παροχής ιατρικής περίθαλψης, ασφάλειας, διαχείρισης ταξιδιωτικών κινδύνων και κρίσεων Global Rescue, οι γυναίκες δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια σε σχεδόν διπλάσιο ποσοστό (40%) από τους άνδρες. Συγκεκριμένα, οι γυναίκες προτιμούν τις ταξιδιωτικές εμπειρίες έναντι των υλικών αγαθών σε ποσοστό 77%, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους άντρες είναι 55%.
«Ενώ και τα δύο φύλα λατρεύουν τα ταξίδια, οι γυναίκες είναι πιο διατεθειμένες να ενστερνιστούν τη YOLO (You Only Live Once – ζεις μοναχά μία φορά) νοοτροπία, δίνοντας προτεραιότητα στις εμπειρίες που εμπλουτίζουν τη ζωή τους έναντι των χειροπιαστών αγαθών» δήλωσε ο Dan Richards, διευθύνων σύμβουλος της Global Rescue Companies και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής Ταξιδιών και Τουρισμού στο υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ. Και αυτές οι έμφυλες διαφοροποιήσεις συνάδουν με το αυξημένο τουριστικό μάρκετινγκ προς τον γυναικείο πληθυσμό.
«Μελέτες δείχνουν ότι οι γυναίκες μπορεί να δίνουν προτεραιότητα στην ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής περισσότερο από τους άνδρες. Επιπλέον, η Nielsen προβλέπει ότι οι γυναίκες θα ελέγχουν το 75% του συνόλου των μη αναγκαίων δαπανών των νοικοκυριών μέχρι το 2028, γεγονός που οδηγεί σε υψηλότερη προτεραιοποίηση στις ταξιδιωτικές εμπειρίες» δήλωσε η Stephanie Diamond, αντιπρόεδρος του τμήματος διαχείρισης ανθρώπινου κεφαλαίου της Global Rescue.
Σύμφωνα με την έρευνα, άνδρες και γυναίκες έχουν διαφορετικές προτιμήσεις όταν επιλέγουν έναν ταξιδιωτικό προορισμό. Πάνω από το ένα τρίτο των γυναικών (37%), όταν επιλέγει μια τοποθεσία ταξιδιού, δίνει προτεραιότητα στα εντυπωσιακά τοπία, όπως βουνά, ζούγκλες, σαβάνες, ερήμους, φαράγγια, ηφαίστεια ή παγετώνες. Οι άνδρες αντίθετα σε ίσο ποσοστό (37%) προτιμούν δραστηριότητες περιπέτειας, όπως καταδύσεις, σκι, ορειβασία, πεζοπορία, ψάρεμα και σαφάρι. Εκεί όπου τα δύο φύλα συμφωνούν είναι στα επιθυμητά χαρακτηριστικά ενός ταξιδιωτικού συντρόφου, οπότε υπερέχει το «συμβατό στιλ ταξιδιού», ενώ η «αρνητική προδιάθεση» χαρακτηρίζεται το πιο ανησυχητικό.
Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν μια σταθερή στροφή προς την αναζήτηση βιωματικών εμπειριών και περιπετειών, με στόχο την αξιοποίηση ευκαιριών για εξερεύνηση και προσωπική ανάπτυξη. «Οι ταξιδιώτες επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στη δημιουργία αναμνήσεων, αντί της συσσώρευσης πραγμάτων, ενισχύοντας τη στάση ότι η ζωή μετριέται καλύτερα από τις περιπέτειες στις οποίες μπλεκόμαστε και τις συνδέσεις που δημιουργούμε κατά τη διάρκεια αυτών» ανέφερε ο Richards.
Τα ποσοστά των «solo female travellers»
Την ίδια στιγμή, αυξάνεται ολοένα περισσότερο το ενδιαφέρον της τουριστικής βιομηχανίας για το ανερχόμενο σε δυναμική target group των γυναικών που επιλέγουν να ταξιδεύουν μόνες («solo female travellers»).
Αντικατοπτρίζοντας τις πολιτισμικές αλλαγές στις έμφυλες σχέσεις της εποχής που διανύουμε, μαζί με την αύξηση του ποσοστού των γυναικών που βρίσκονται στις μεσαίες και ανώτερες εισοδηματικά παραγωγικές θέσεις, το 14% των γυναικών ταξιδιωτισσών ταξιδεύει χωρίς τη συνοδεία μελών της οικογένειας, φίλων ή συντρόφου. Δημιουργείται, έτσι, μια ειδική ταξιδιωτική κατηγορία με συγκεκριμένες συνήθειες, ανάγκες και προσδοκίες, άρα και συγκεκριμένες τουριστικές υπηρεσίες και προϊόντα που απευθύνονται σε αυτό το target group.
ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ
…και οι αγαπημένοι προορισμοί
Μια πρόσφατη έρευνα της ισπανικής εταιρίας ανάλυσης ταξιδιωτικών δεδομένων Mabrian The Data Appeal Company-Almawave Group αναλύει τη ζήτηση ταξιδιών από αυτή την κατηγορία γυναικών ταξιδιωτισσών, σκιαγραφώντας έτσι το προφίλ της με βάση τα τρέχοντα δεδομένα της βιομηχανίας (κρατήσεις πτήσεων μεταξύ 1 Ιουνίου και 30 Σεπτεμβρίου 2024).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι γυναίκες που ταξιδεύουν μόνες προέρχονται κυρίως από τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιταλία και την Ισπανία. Είναι ενδιαφέρον δε ότι πάνω από το 30% των Γερμανών και των Βρετανών ταξιδιωτών που έκαναν κράτηση πτήσεων για να ταξιδέψουν αυτό το καλοκαίρι ήταν γυναίκες «solo travellers».
Οσον αφορά τους αγαπημένους προορισμούς αυτής της κατηγορίας, διακρίνεται μια προτίμηση των ταξιδιών εσωτερικού, από το 75% των γυναικών από τις 10 κύριες αγορές, αν και σημειώνονται αξιοσημείωτες διαφορές ανάλογα με τη χώρα προέλευσης. Σχεδόν οι μισές Ισπανίδες που ταξιδεύουν μόνες (48%) επιλέγουν διεθνείς προορισμούς, όπως κάνει το 36% των γυναικών από την Ιταλία και το 34% των γυναικών από την Ιαπωνία. Περίπου το 30% των Ισπανίδων που θα ταξιδέψουν σε βρετανικούς προορισμούς αυτό το καλοκαίρι είναι γυναίκες που ταξιδεύουν μόνες. Η δυναμική εισοδηματικά κατηγορία των Ιαπωνέζων «solo» ταξιδιωτισσών αντιπροσωπεύει το 25% των συνολικών καλοκαιρινών κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων προς Ιταλία ή Ηνωμένο Βασίλειο. Αντίθετα, 7 στις 10 Γαλλίδες και Πολωνές προτιμούν προορισμούς εντός της χώρας τους, όταν ταξιδεύουν μόνες, όπως και το 77% των Βρετανίδων και το 85% των γυναικών από τη Γερμανία, τις ΗΠΑ ή την Αυστραλία.
Υπάρχει, επίσης, μια εμφανής προτίμηση σε city-break προορισμούς, καθώς οι μεγάλες πόλεις προσφέρουν μια «βεντάλια» διαφοροποιημένων επιλογών, σε ένα κοσμοπολίτικο και ανοιχτό περιβάλλον, το οποίο αντιλαμβάνονται ως ασφαλές και αναγνωρίσιμο. Αλλωστε, η ασφάλεια είναι μία από τις θεμελιώδεις πτυχές για την επιλογή προορισμού: οι 10 αγαπημένες πόλεις (Λονδίνο, Παρίσι, Τόκιο, Μαδρίτη, Ρώμη, Βερολίνο, Βαρσοβία, Βαρκελώνη, Λισαβόνα, Μιλάνο) γι’ αυτό το τμήμα των γυναικών ταξιδιωτισσών θεωρούνται ταυτόχρονα ασφαλείς προορισμοί.
Οι μήνες που επιλέγουν
Σύμφωνα με τον Carlos Cendra, συνεργάτη και διευθυντή Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας στη Mabrian, «οι γυναίκες που ταξιδεύουν μόνες αντανακλούν μια πολιτισμική αλλαγή που προέκυψε πριν από την πανδημία και κέρδισε δυναμική με την άνοδο των βιωματικών ταξιδιών, στα οποία η ενεργητική προσέγγιση του να περνάς καλά (active well-being) βρίσκεται στο επίκεντρο. Επιπροσθέτως, τα δεδομένα δείχνουν ότι, παρόλο που οι περισσότερες γυναίκες ταξιδιώτισσες επιλέγουν το καλοκαίρι για τα σόλο σχέδιά τους, ο Ιούνιος και ο Σεπτέμβριος είναι οι αγαπημένοι τους μήνες, γεγονός που αντανακλά τις δυνατότητες αυτής της κατηγορίας στη μέση της σεζόν».
«Οι γυναίκες μεμονωμένες ταξιδιώτισσες αυξάνονται» δηλώνει ο Mirko Lalli, διευθύνων σύμβουλος & ιδρυτής της Data Appeal Company. Με βάση τα δεδομένα κρατήσεων GDS, ο Lalli επισημαίνει αρκετά βασικά παραδείγματα, όπως η Ιταλία: «Από τον Ιούνιο του 2023 η Ιταλία έχει υποδεχτεί 1,1% περισσότερες γυναίκες σε μοναχικά ταξίδια, οι οποίες αναμένεται να αντιπροσωπεύσουν το 21,7% του συνόλου των τουριστών που θα επισκεφθούν ιταλικούς προορισμούς κατά το ερχόμενο 6μηνο. Η ίδια τάση παρατηρείται και σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως το Παρίσι, το Αμστερνταμ και το Λονδίνο, που επίσης προβλέπεται να υποδεχθούν μερίδιο άνω του 30% γυναικών μεμονωμένων ταξιδιωτισσών μέσα στους επόμενους έξι μήνες».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 16/08/2024)