Το μέλλον των «αυτοκινήτων χωρίς οδηγό» εξακολουθεί να είναι αβέβαιο. Ωστόσο, η κινεζική εταιρία WeRide ελπίζει να εξασφαλίσει την υποστήριξη των ΗΠΑ για την ανάπτυξή της. Η WeRide, με έδρα την Guangzhou, που κατασκευάζει λογισμικό για την τροφοδοσία αυτόνομων οχημάτων, ίσως εισαχθεί στο χρηματιστήριο Nasdaq ήδη από αυτή την εβδομάδα, όπως ανέφεραν οι «New York Times». Η εταιρία ιδρύθηκε το 2017 από τον Tony Xu Han, διαθέτει ένα πιλοτικό πρόγραμμα ρομποτικών ταξί στην Κίνα και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να χρησιμοποιούν το λογισμικό της.
Ωστόσο, δεν είναι εύκολη η ένταξη της WeRide στην αμερικανική αγορά. «Ο βαθμός δυσκολίας στις ΗΠΑ είναι σημαντικός σήμερα, δεδομένου του ρυθμιστικού ελέγχου που αντιμετωπίζουν ορισμένες κινεζικές εταιρίες» δήλωσε στους «Times» ο Josh Lerner, καθηγητής στο Harvard Business School.
Η σχέση μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ δεν είναι ιδιαίτερα φιλική, ειδικά όσον αφορά την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν μπορεί σύντομα να προτείνει την απαγόρευση αυτού του είδους λογισμικού από την Κίνα, αναφέρουν οι «New York Times». Σε κάθε περίπτωση, ο οδηγός πρέπει να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι, εάν χρειαστεί ανθρώπινη παρέμβαση. Σήμερα η WeRide έχει άδεια από την πολιτεία της Καλιφόρνιας να δοκιμάζει αυτοκίνητα χωρίς οδηγό ασφαλείας, αλλά μόνο για 80 χιλιόμετρα.
Ο πιο γνωστός ανταγωνιστής της WeRide στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι η Waymo, η οποία ανήκει στην εταιρία Alphabet της Google. Πέρυσι, τα αυτοκίνητα της Waymo διένυσαν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα στην Καλιφόρνια, ενώ τα αυτοκίνητα της WeRide έκαναν μόλις 65.000, σύμφωνα με τους «Times». Και ενώ ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες -όπως η Rimac και η Lot- υιοθέτησαν το σύστημα αυτόματης οδήγησης, άλλες δεν είχαν μεγάλη επιτυχία: Η Apple ακύρωσε το πρόγραμμα αυτοκινούμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari δήλωσε πέρυσι ότι δεν θα κατασκευάσει ποτέ αυτόνομα αυτοκίνητα.
Πάντως, η WeRide, εκτός από τις απαραίτητες καλές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών, θα χρειαστεί κάτι περισσότερο από αδημονούντες επενδυτές για να μπορέσει να προχωρήσει στην αμερικανική αγορά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 23/08/2024)