Η Fourlis Holdings κάνει ένα μεγάλο άλμα στον χώρο των αθλητικών ειδών, ανακοινώνοντας στρατηγική συνεργασία με τη διεθνή αλυσίδα Foot Locker. Η συμφωνία, που ανακοινώθηκε ταυτόχρονα σε Ελλάδα και ΗΠΑ, ανοίγει νέους δρόμους ανάπτυξης για τον ελληνικό όμιλο, ενισχύοντας την παρουσία του στον κλάδο.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η Fourlis θα αποκτήσει τα καταστήματα της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία και θα αναλάβει την αποκλειστική διανομή της μάρκας σε επιπλέον χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί σε ένα ήδη ισχυρό χαρτοφυλάκιο brands, όπως IKEA, INTERSPORT και HOLLAND & BARRETT, που δραστηριοποιούνται υπό το καθεστώς franchise και αδειοδότησης.
Στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας, ο όμιλος Fourlis σκοπεύει να εξαγοράσει το υπάρχον δίκτυο καταστημάτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, το οποίο περιλαμβάνει επί του παρόντος 6 καταστήματα (3 φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα και 3 φυσικά καταστήματα στη Ρουμανία), ενώ ταυτόχρονα συνάπτει αποκλειστικές συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με τη Foot Locker για την ανάπτυξη των αγορών της Ελλάδας και της Ρουμανίας, με παράλληλη επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας καταστημάτων σε 6 επιπλέον χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, στη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο. Η εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία, όπου το σήμα λειτουργεί συνολικά 6 καταστήματα, υπόκειται σε ορισμένους όρους και αναμένεται να κλείσει το πρώτο εξάμηνο του 2025 ενώ η συνολική επένδυση θα ξεπεράσει τα 80 εκατ. ευρώ, χωρίς επιπλέον δανεισμό αφού θα χρηματοδοτηθεί από την λειτουργική κερδοφορία της δραστηριότητας.
Η δυναμική της αγοράς
Πρόκειται για μία σειρά από στρατηγικές πρωτοβουλίες του ομίλου Fourlis, με σκοπό την επέκταση των δραστηριοτήτων του στον κλάδο των αθλητικών ειδών, και παράλληλα την εισχώρησή του σε νέες αγορές με σημαντική προοπτική. Σύμφωνα με τα δεδομένα της αγοράς, η Νοτιοανατολική Ευρώπη κρίνεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στην EMEA στο λιανικό εμπόριο αθλητικών ειδών, σημειώνοντας ρυθμούς ανάπτυξης διψήφιων ποσοστών τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ αναμένεται να αναπτυχθεί με υψηλούς ρυθμούς, προσεγγίζοντας τα 3,7 δισ. ευρώ μέχρι το 2026.
Στον τομέα των αθλητικών ειδών, η κατηγορία lifestyle & fashion είναι η πιο περιζήτητη και ελκυστική, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς με την Gen-Z να αποτελεί το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών. Στο πλαίσιο αυτό, η Foot Locker έχει αναπτύξει μία συγκεκριμένη και μοναδική τοποθέτηση που συνδυάζει μάρκα, προϊόν και μάρκετινγκ, ώστε να προσεγγίσει και να αλληλεπιδράσει αποτελεσματικά με τους καταναλωτές, δημιουργώντας μία ξεχωριστή σχέση με όσους αγαπούν τα sneakers.
Δεδομένης της δυναμικής της αγοράς και των ευκαιριών που η ίδια παρουσιάζει ο όμιλος Fourlis δημιουργεί, μέσω αυτής της συνέργειας, τη δυνατότητα να αναπτύξει περισσότερα από 100 φυσικά καταστήματα στην περιοχή, παράλληλα με 8 ηλεκτρονικά καταστήματα. Επιπλέον, η ηγετική θέση της Foot Locker στην αγορά αθλητικού lifestyle και των sneakers συμπληρώνει τη μακροπρόθεσμη εστίαση του oμίλου Fourlis στην αγορά sport performance μέσω του brand INTERSPORT, επιτρέποντας έτσι στον όμιλο να προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση αθλητικών ειδών με κορυφαίες παγκόσμιες μάρκες λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Τα πλεονεκτήματα που “έπεισαν” τους Αμερικανούς
Παράλληλα, ο όμιλος Fourlis αξιοποιώντας τα στρατηγικά του πλεονεκτήματα ενισχύει αυτήν την επέκταση μέσω των γραφείων του στην Αθήνα, το Βουκουρέστι, τη Σόφια και τη Λευκωσία, τα οποία ήδη διαχειρίζονται διεθνείς συνεργασίες με brands. Η εμπειρία του ομίλου στην omnichannel προσέγγιση στην EMEA περιοχή και στη διαχείριση lifestyle sneaker concepts εξασφαλίζει υψηλά πρότυπα για τα καταστήματα της Foot Locker. Το υπερσύγχρονο και πλήρως αυτοματοποιημένο κέντρο logistics στην Αθήνα εξυπηρετεί αποτελεσματικά όλες τις χώρες της ΕΕ, υποστηριζόμενο από ολοκληρωμένες επιχειρηματικές υπηρεσίες (shared business services).
Οι πελάτες του ομίλου, ανεξαιρέτως ηλικίας και προτιμήσεων, θα επωφεληθούν έτσι από μία διευρυμένη γκάμα υψηλής ποιότητας αθλητικών ειδών και sneakers, ενισχύοντας περαιτέρω τη δέσμευσή του να ανταποκρίνεται στις ποικίλες ανάγκες και προτιμήσεις τους, αλλά και να βελτιώνει την εμπειρία των αγορών τους. Η συνεισφορά της Foot Locker στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των καταστάσεων Αποτελεσμάτων, Ισολογισμού και Ταμειακών Ροών, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2025, μετά την ολοκλήρωση των συναλλαγών στην Ελλάδα και τη Ρουμανία και είναι επί του παρόντος υπό εκτίμηση.
Βασίλης Φουρλής: Στόχος μια απαράμιλλη εμπειρία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών
Σχολιάζοντας τη συμφωνία, ο Πρόεδρος του Ομίλου Fourlis, Βασίλης Φουρλής, δήλωσε: «Η παρούσα στρατηγική κίνησή μας ενισχύει τη δυναμική και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του ομίλου στην αγορά λιανικής αθλητικών ειδών. Αξιοποιούμε την τεχνογνωσία μας και την καθιερωμένη παρουσία μας στην αγορά, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο περαιτέρω ανάπτυξη και αξία στους μετόχους μας. Δεσμευόμαστε να αξιοποιήσουμε συνδυαστικά τα συμπληρωματικά πλεονεκτήματα της Foot Locker και της INTERSPORT για να προσφέρουμε μια απαράμιλλη εμπειρία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών σε όλους τους καταναλωτές».
Η Mary Dillon, πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της Foot Locker Inc., σχολίασε τη συμφωνία, λέγοντας: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με τον Όμιλο Fourlis, καθώς αξιοποιούμε το γεωγραφικό τους αποτύπωμα, την εκτεταμένη υποδομή τους, αλλά και τη βαθιά γνώση της αγοράς που κατέχουν, με σκοπό να δημιουργήσουμε περαιτέρω ανάπτυξη της Foot Locker σε αυτές τις περιοχές. Αυτές οι συμφωνίες με τον Όμιλο Fourlis θα επιτρέψουν στη Foot Locker να επεκτείνει την παγκόσμια εμβέλειά της».