Οι πολεμικές συρράξεις στην Ουκρανία και στην Γάζα έχουν διαμορφώσει ευνοϊκές συνθήκες ανόδου για αύξηση της ζήτησης πλοίων με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι ημερήσιοι ναύλοι
Εντυπωσιακά έσοδα και κέρδη είχαν στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους πέντε εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες ελληνικών συμφερόντων. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία, πέντε εταιρείες που διευθύνονται από ισάριθμους Έλληνες εφοπλιστές κατέγραψαν συνολικά έσοδα 3,074 δις. δολάρια και τα κέρδη τους διαμορφώθηκαν στο 1,028 δις. δολάρια!
Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, οι πολεμικές συρράξεις στην Ουκρανία και στην Γάζα έχουν διαμορφώσει ευνοϊκές συνθήκες ανόδου για αύξηση της ζήτησης πλοίων με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι ημερήσιοι ναύλοι. Συγκεκριμένα, οι «παίκτες» με τα «χρυσά» κέρδη είναι οι εξής:
Η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου είχε έσοδα στο εξάμηνο που ανήλθαν σε 947,655 εκατ. δολάρια και κέρδη 205.547 εκατ. δολάρια.
Η Navios της Αγγελικής Φράγκου, είχε έσοδα 660,7 εκατ. δολάρια και 174,8 εκατ. δολάρια κέρδη.
Η Star Bulk του Πέτρου Παππά, είδε τα έσοδα της να φτάνουν τα 612.265 εκατ. δολάρια και τα κέρδη της στα 180.936 εκατ. δολάρια.
Η Danos του Γιάννη Κούστα, είχε έσοδα 499,755 εκατ. δολάρια και κέρδη 291,650 εκατ. δολάρια.
Η Global Ship Lease, του Γιώργου Γιουρούκου, είχε έσοδα 354,6 εκατ. δολάρια και κέρδη 175,1 εκατ. Δολάρια.
Η Star Bulk
Η Star Bulk, του Πέτρου Παππά, είχε κέρδη στο εξάμηνο 180,936 εκατ. δολάρια, έναντι 90.1 εκατ. δολαρίων στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στους πρώτους έξι μήνες σε 612,2 εκατ. δολάρια, ενώ τα αντίστοιχο διάστημα ήταν 462,7 εκατ. δολαρίων.
Ο Πέτρος Παππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Star Bulk, σχολίασε: «Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024, η Star Bulk συνέχισε να έχει ισχυρή απόδοση δημιουργώντας καθαρό εισόδημα 106,1 εκατομμυρίων δολαρίων με TCE ανά πλοίο ανά ημέρα 19.268 δολαρίων. Αυτό είναι το πρώτο τρίμηνο που αναφέρουμε ως συνδυασμένη οντότητα μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσής μας με την Eagle Bulk Shipping Inc. στις 9 Απριλίου. Το Διοικητικό Συμβούλιο ανακοίνωσε μέρισμα 0,70 δολάρια ανά μετοχή, που αντιπροσωπεύει τη δέκατη τέταρτη διαδοχική πληρωμή μερίσματος. Από τον Ιούνιο του 2021 θα έχουμε πληρώσει πάνω από 1,25 δισεκατομμύρια δολάρια σε μερίσματα. Με συνολική ρευστότητα άνω των 500 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρό χρέος περίπου 860 εκατομμυρίων δολαρίων, πιστεύουμε ότι είμαστε σε καλή θέση. Παρά την παγκόσμια γεωπολιτική αβεβαιότητες, είμαστε εποικοδομητικοί σχετικά με τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου μας δεδομένου του ευνοϊκού βιβλίου παραγγελιών και επερχόμενους αυστηρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς».
Η Star ανέφερε ότι ο αριθμός των νέων μετοχών της είναι 118,8 εκατ. και το αναθεωρημένο ανεξόφλητο χρέος της ανέρχεται σε 1,381 δισ. δολάρια.
Η Star Bulk διαθέτει στόλο 156 ιδιόκτητων πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 15 m dwt, που κυμαίνεται από Newcastlemaxes έως supramaxes.
Η Navios Maritime Partners LP
Η Navios Maritime Partners LP της Αγγελικής Φράγκου, είχε έσοδα στο δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους 342,2 εκατομμύρια δολάρια και 660,7 εκατομμύρια δολάρια για το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Τα καθαρά έσοδα, ήταν 101,5 εκατομμύρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 και 174,8 εκατομμύρια για το 1ο εξάμηνο του 2024.
Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, η Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Navios Partners δήλωσε: «Είμαι ικανοποιημένη με τα αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Η Navios ανέφερε έσοδα 342,2 εκατ. δολαρίων και καθαρά έσοδα 101,5 εκατ. δολαρίων. Τα κέρδη ανά κοινή μετοχή ήταν 3,30 δολάρια».
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024, η Navios Partners συμφώνησε να αγοράσει τέσσερα νεότευκτα δεξαμενόπλοια aframax/LR2, εξοπλισμένα με scrubber, χωρητικότητας 115.000 dwt, από μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη, έναντι συνολικής τιμής αγοράς 263,7 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στον στόλο της Navios Partners κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2027 και το πρώτο εξάμηνο του 2028.
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2024, η Navios Partners συμφώνησε να αποκτήσει δύο νεότευκτα πλοία εμπορευματοκιβωτίων 7.900 TEU, έτοιμα για μεθανόλη, από μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη, έναντι συνολικής τιμής αγοράς 212,0 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν στο στόλο της Navios Partners κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2026.
Τον Ιούνιο του 2024, η Navios Partners δήλωσε την επιλογή της να αποκτήσει ένα ultra-handymax κατασκευής 2015, χωρητικότητας 61.339 dwt, το οποίο είχε ναυλωθεί προηγουμένως και την αναμενόμενη ημερομηνία παράδοσης του πλοίου το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Τον Ιούλιο του 2024, η Navios Partners συμφώνησε να πουλήσει δύο δεξαμενόπλοια προϊόντων MR2 κατασκευής 2009 και ένα post-panamax του 2005 σε μη συνδεδεμένα τρίτα μέρη, έναντι συνολικών ακαθάριστων εσόδων από την πώληση 64,6 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι πωλήσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Τον Ιούνιο του 2024 και τον Ιούλιο του 2024, όπως ανακοινώθηκε προηγουμένως, η Navios Partners παρέλαβε τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 5.300 TEU, κατασκευής 2024, τα οποία έχουν ναυλωθεί με μέση τιμή 37.050 $ καθαρά την ημέρα για περίοδο 5,2 ετών.
Τον Αύγουστο του 2024, όπως είχε ανακοινωθεί προηγουμένως, η Navios Partners παρέλαβε ένα δεξαμενόπλοιο aframax/LR2 κατασκευής 2024, το οποίο έχει ναυλωθεί με 26.366 δολάρια καθαρά την ημέρα για μια περίοδο πέντε ετών.
H Costamare
Κέρδη και ρευστότητα είναι τα κεντρικά χαρακτηριστικά της Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου. Η ρευστότητα διαμορφώθηκε στα 1, 118 δισ. δολάρια, ενώ τα κέρδη ανήλθαν σε 102 εκατ. δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο. Τα συνολικά έσοδα έφτασαν τα 509 εκατ. δολάρια και το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα που θα διατεθεί στους μετόχους φτάνει τα 91,4 εκατ. δολάρια, που σημαίνει 0,77 δολάρια ανά μετοχή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 100% και 88% των καθαρών ημερών λειτουργίας του στόλου των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων έχουν εξασφαλιστεί για το 2024 και το 2025, αντίστοιχα.
Τα συμβασιοποιημένα έσοδα για τον στόλο containerships είναι ύψους περίπου 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων με σταθμισμένη διάρκεια 3,5 ετών.
Στο διάστημα από το πρώτο τρίμηνο μέχρι και πριν λίγες ημέρες, η εταιρεία έκλεισε συμφωνίες ναύλωσης για επτά containerships, έξι από αυτά σε προθεσμιακή βάση, για περίοδο που κυμαίνεται από 24 έως 36 μήνες και με πρόσθετα συμβατικά έσοδα ύψους 224 εκατ. δολαρίων.
Η εταιρεία διαθέτει έναν στόλο από 68 containerships, 39 bulk carriers, ενώ μέσω της πλατφόρμας διαχειρίζεται έναν στόλο από 54 πλοία.
Επίσης, όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα αναπτύσσεται σταθερά, έχοντας σήμερα χρηματοδοτήσει 25 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία συνολικού ύψους περίπου 285 εκατ. δολαρίων. Τα συνολικά έσοδα στο 6μηνο ήταν 947,655 εκατ. δολάρια και τα κέρδη 205,547 εκατ. Δολάρια.
H Global Ship Lease
Ο Γιώργος Γιουρούκος, εκτελεστικός πρόεδρος της Global Ship Lease, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας, επισήμανε ότι “η θετική δυναμική του κλάδου που σηματοδότησε τις αρχές του τρέχοντος έτους επιταχύνθηκε κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024” και πρόσθεσε: “Η ζήτηση για υψηλής ποιότητας, μεσαίου μεγέθους και μικρότερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως αυτά του στόλου της GSL, ενισχύθηκαν περαιτέρω από τις συνεχιζόμενες αναταραχές στην Ερυθρά Θάλασσα. Σχεδόν όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που μεταφέρουν το 20% των παγκόσμιων εμπορευματικών όγκων εμπορευματοκιβωτίων που προηγουμένως διέρχονταν από την Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ, τώρα εκτελούν ταξίδια γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Ο άμεσος αντίκτυπος αυτών των μακρύτερων ταξιδιών και η αυξημένη συμφόρηση και οι καθυστερήσεις σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού προσθέτουν ένα επιπλέον επίπεδο ζήτησης, απορροφώντας την αποτελεσματική προσφορά και αυξάνουν τις τιμές ναύλωσης και τις αξίες των περιουσιακών στοιχείων. Οι εταιρείες τακτικών γραμμών ήταν ολοένα και πιο πρόθυμοι να εξασφαλίσουν πολυετείς ναυλώσεις σε υψηλές τιμές, και αξιοποιούμε αυτό για να εξασφαλίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερη κάλυψη ναύλωσης, τόσο σε άμεση όσο και σε μελλοντική βάση. Αντικατοπτρίζοντας αυτό το εξαιρετικά υποστηρικτικό περιβάλλον και τη δέσμευσή μας να επιστρέψουμε κεφάλαια στους μετόχους μας, εισαγάγαμε ένα συμπληρωματικό μέρισμα μαζί με το σταθερό τριμηνιαίο μέρισμα, αυξάνοντας έτσι τις συνολικές τριμηνιαίες πληρωμές μερισμάτων μας κατά 20%”.
Το τριμηνιαίο μέρισμα είναι αυξημένο κατά 20% και ανέρχεται σε 0,45 δολάρια ανά κοινή μετοχή. Κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, τα λειτουργικά έσοδα της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 175,0 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 8,0% επί των λειτουργικών εσόδων ύψους 162,1 εκατομμυρίων δολαρίων.
Για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, τα λειτουργικά έσοδα ήταν 354,6 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 10,3%, από 321,4 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2023. Το καθαρό εισόδημα διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους ανέρχεται σε 85,6 εκατομμύρια δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, το καθαρό εισόδημα που ήταν διαθέσιμο στους κοινούς μετόχους ήταν 175,1 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 18,6% επί των καθαρών εσόδων 147,6 εκατομμυρίων δολαρίων που ήταν την περίοδο του προηγούμενου έτους. Δημιουργήθηκε προσαρμοσμένο EBITDA 122,3 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο του 2024, αυξημένο κατά 13,0% έναντι του προσαρμοσμένου EBITDA των 108,2 εκατομμυρίων δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 247,7 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 16,2% έναντι του προσαρμοσμένου EBITDA των 213,1 εκατομμυρίων δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα κέρδη ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν 2,43 δολάρια, αυξημένα κατά 14,1% σε σχέση με τα κέρδη ανά μετοχή 2,13 δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα κέρδη ανά μετοχή για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 4,98 δολάρια, αυξημένα κατά 20,0% σε σχέση με τα κέρδη ανά μετοχή 4,15 δολαρίων για την περίοδο του προηγούμενου έτους. Τα συνολικά έσοδα στο εξάμηνο ήταν 354,6 εκατ. δολάρια και τα κέρδη 175, 1 εκατ. Δολάρια.
H Danaos Corporation
Αναλυτικότερα, η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Danaos Corporation, του Γιάννη Κούστα, η οποία υλοποιεί ένα πρόγραμμα ναυπήγησης είκοσι πλοίων, έχει εξασφαλίσει έσοδα για τα επόμενα χρόνια ύψους 3,2 δισ. δολάρια. Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα του τμήματος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε σε 265,9 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με 292,0 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα του τμήματος πλοίων ξηρού χύδην ανήλθαν σε 2,6 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με κανένα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, καθώς η εταιρεία δεν ασχολείτο με το τμήμα πλοίων ξηρού χύδην κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Η μείωση 16,4 εκατομμυρίων δολαρίων στα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 αποδίδεται κυρίως σε αύξηση 42,2 εκατομμυρίων δολαρίων στα συνολικά λειτουργικά έξοδα, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από αύξηση 14,7 εκατομμυρίων δολαρίων λειτουργικά έσοδα, αύξηση 4,0 εκατομμυρίων δολαρίων στα ληφθέντα μερίσματα, μείωση 4,0 εκατομμυρίων δολαρίων στα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα και μείωση 3,1 εκατομμυρίων δολαρίων στις ζημίες ιδίων κεφαλαίων από επενδύσεις.
Σε μη προσαρμοσμένη βάση, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 291,7 εκατομμύρια δολάρια, ή 14,92 δολάρια κέρδη ανά μετοχή, για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με καθαρό εισόδημα 293,2 εκατομμυρίων δολαρίων, ή 14,51 δολάρια κέρδη ανά μειωμένη μετοχή, για τους έξι μήνες έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Σε μη προσαρμοσμένη βάση, τα καθαρά έσοδα του τμήματος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανήλθαν σε 272,0 εκατομμύρια δολάρια και τα καθαρά έσοδα του τμήματος πλοίων ξηρού χύδην φορτίου ανήλθαν σε 2,6 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.
Επίσης, η εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων χύδην ξηρού φορτίου ανέφερε κέρδη 141 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο, σε σύγκριση με τα 147 εκατομμύρια δολάρια που είχε πέρυσι.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, η Danaos είχε κατά μέσο όρο 68,7 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 7,6 πλοία χύδην ξηρού φορτίου Capesize σε σύγκριση με 68,0 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και κανένα πλοίο χύδην ξηρού φορτίου κατά το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Η χρήση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για τους τρεις μήνες που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 ήταν 97,4% σε σύγκριση με 98,7% για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 132,3 εκατομμύρια δολάρια, ή 6,78 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με 143,4 εκατομμύρια δολάρια ή 7,14 δολάρια ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα του τμήματος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανήλθαν σε 127,1 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με 144,1 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα του τμήματος πλοίων χύδην ξηρού φορτίου ανήλθε σε 2,3 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με κανένα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023.
Η μείωση 11,1 εκατομμυρίων δολαρίων στα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 σε σύγκριση με το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 αποδίδεται κυρίως σε αύξηση κατά 19,9 εκατομμυρίων δολαρίων στα συνολικά λειτουργικά έξοδα, που αντισταθμίστηκε εν μέρει από αύξηση 4,8 εκατομμυρίων δολαρίων λειτουργικά έσοδα, αύξηση 3,1 εκατομμυρίων δολαρίων στα ληφθέντα μερίσματα, μείωση 0,6 εκατομμυρίων δολαρίων στις ζημίες ιδίων κεφαλαίων από επενδύσεις και μείωση 0,3 εκατομμυρίων δολαρίων στα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 30/08/2024)