Η Aegean Airlines αναμένεται να παρουσιάσει σήμερα οικονομικά αποτελέσματα που θα επιβεβαιώσουν τη σταθερή πορεία της εταιρείας, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Axia.
Η αυξημένη ζήτηση για ταξίδια, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, σε συνδυασμό με την επέκταση του δικτύου δρομολογίων, αναμένεται να δώσει ώθηση στα αποτελέσματα. Ωστόσο, η κερδοφορία της εταιρείας θα επηρεαστεί αρνητικά από την πίεση στο μέσο ναύλο, καθώς και από τις αυξήσεις στο κόστος λειτουργίας.
Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η Aegean, όπως και άλλες αεροπορικές εταιρείες, αντιμετωπίζει ένα σύνθετο περιβάλλον, με αυξανόμενες τιμές καυσίμων και υλικών, αλλά και με έντονο ανταγωνισμό.
Οι προβλέψεις της Axia για την Aegean κάνουν λόγο για:
- Έσοδα 481,6 εκατ. ευρώ (+7,2% σε ετήσια βάση) στο τρίμηνο, και 750,4 εκατ. ευρώ (+10,7% σε ετήσια βάση) στο εξάμηνο,
- EBITDA 112,4 εκατ. ευρώ (-6,5% σε ετήσια βάση) στο τρίμηνο και 145,6 εκατ. ευρώ (+4,4% σε ετήσια βάση) στο εξάμηνο και
- καθαρά κέρδη 41,2 εκατ. ευρώ στο τρίμηνο από 51,5 εκατ. στο β’ τρίμηνο του 2023 (μείωση 20,1%) και 20,3 εκατ. στο εξάμηνο από 37,1 εκατ. στο εξάμηνο (μείωση 45,3%)
Με βάση τα στοιχεία που έχει ήδη δημοσιεύσει η Aegean, το β’ τρίμηνο του 2024, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 8% σε ετήσια βάση, ανερχόμενη σε 4,4 εκατ. επιβάτες που πέταξαν, με ισόρροπη αύξηση τόσο στο εσωτερικό όσο και στο διεθνές δίκτυο, λόγω της ανθεκτικής ζήτησης και της επέκτασης του δικτύου. Η αεροπορική εταιρεία προσέφερε περίπου 5,4 εκατομμύρια θέσεις, σημειώνοντας αύξηση 9% σε ετήσια βάση και ASKs που προσφέρθηκαν αυξήθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση.
Σύμφωνα με τις προκαταρκτικές εκτιμήσεις, ο συντελεστής πληρότητας πρέπει να διαμορφώθηκε στο 81,2%, χαμηλότερα έναντι 82% το β’ τρίμηνο του 2023, δεδομένης της καθήλωσης αεροσκαφών λόγω των απαραίτητων ελέγχων που σχετίζονται με το πρόβλημα του κινητήρα GTF.
H Axia προβλέπει ακόμα μείωση των καθαρών κερδών που θα διαμορφωθούν στα 41,2 εκατ. ευρώ (-20,1% σε ετήσια βάση), επηρεαζόμενα από τις υψηλότερες αποσβέσεις που λογιστικοποιούνται για τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα, στο β’ τρίμηνο του 2024, αναμένει ότι αυτά θα διαμορφωθούν στα 373,4 εκατ. ευρώ (+12,3% σε ετήσια βάση), λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση των παροχές προς τους εργαζομένους (+13% σε ετήσια βάση), λόγω της επέκτασης των αεροπορικών δραστηριοτήτων.