Τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης σημείωσαν νέο ρεκόρ τον Αύγουστο, ωστόσο η πληρότητα παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα.
Η τουριστική σεζόν του 2024 φαίνεται να αφήνει πίσω της αριθμούς ρεκόρ για τον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων, με την πλατφόρμα Airbnb να πρωταγωνιστεί. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (INSETE), ο Αύγουςτος σημείωσε νέο υψηλό όσον αφορά στον αριθμό των διαθέσιμων καταλυμάτων, με την προσφορά να παραμένει σταθερή σε σχέση με τον Ιούλιο και να ξεπερνά κατά πολύ τα επίπεδα του προηγούμενου έτους.
Ωστόσο, η αύξηση της προσφοράς δεν φαίνεται να επηρέασε τη ζήτηση, καθώς η πληρότητα των καταλυμάτων παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, τόσο τον Αύγουστο όσο και καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Αυτό υποδηλώνει ότι οι τουρίστες προτίμησαν τη φετινή χρονιά τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, γεγονός που ενισχύει τη θέση του Airbnb στην ελληνική τουριστική αγορά.
Η μέση διάρκεια παραμονής των τουριστών παρουσίασε μικρές διακυμάνσεις σε σχέση με το 2023, ωστόσο, το διάστημα Ιουλίου-Αυγούστου παρατηρήθηκε μια μικρή αύξηση. Αυτό σημαίνει ότι οι επισκέπτες επέλεξαν να παραμείνουν περισσότερες ημέρες στη χώρα μας, συμβάλλοντας στην ενίσχυση των τουριστικών εσόδων.
Πιο αναλυτικά τον Αύγουστο του 2024 καταγράφηκαν πάνω από 1,022 εκατ. κρεβάτια έναντι 917 χιλιάδων τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Σημειώνεται ότι τον Ιούλιο του 2023 ο αριθμός των προσφερόμενων κρεβατιών ήταν 939 χιλιάδες.
Σε επίπεδο πληρότητας, αυτή αυξήθηκε τον Αύγουστο στο 59% έναντι 51% τον Ιούλιο και επανέλαβε την ίδια υψηλή απόδοση με τον Αύγουστο του 2023. Συνολικά τους δύο «θερμούς» μήνες του καλοκαιριού η πληρότητα παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα.
Τα φετινά στοιχεία για τον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη δυναμική του ελληνικού τουρισμού και τον αυξανόμενο ρόλο των πλατφορμών όπως το Airbnb. Η ισχυρή ζήτηση σε συνδυασμό με την αύξηση της προσφοράς δημιουργούν ένα θετικό περιβάλλον για τον κλάδο, ωστόσο, εγείρουν παράλληλα ζητήματα όπως η ρύθμιση της αγοράς και η διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.