Στοιχεία από έρευνες δείχνουν ότι το 40% των ξενοδοχείων που θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα την επόμενη 4ετία θα περιέλθουν στη διαχείριση κορυφαίων διεθνών ομίλων
Του ΜΙΧΑΛΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ
Η συνεχιζόμενη ψήφος εμπιστοσύνης ισχυρών ξένων ξενοδοχειακών brands προς την Ελλάδα αποτελεί στήριγμα στην προσπάθεια της εγχώριας τουριστικής «βιομηχανίας» να κερδίσει ένα από τα μεγαλύτερα «στοιχήματά» της – και όχι μόνο αυτό.
Αυτό δεν είναι άλλο από την προσέλκυση επισκεπτών ανώτερης εισοδηματικής τάξης από το εξωτερικό (πέρα από τα ρεκόρ αφίξεων σε απόλυτους αριθμούς), με στόχο την αύξηση της μέσης κατά κεφαλήν δαπάνης, άρα και των εσόδων πολλών χιλιάδων επιχειρήσεων. Είτε προερχόμενων από τον χώρο του τουρισμού είτε συναρτώμενων με αυτόν, όπως, για παράδειγμα, αυτές της εστίασης, της διασκέδασης, των μεταφορών και της αναψυχής. Βέβαια, ο κλάδος της φιλοξενίας στην Ελλάδα στοχεύει, μεταξύ άλλων, στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και σε μια δωδεκάμηνη λειτουργία για όσο το δυνατόν περισσότερες μονάδες, σε διάφορες περιοχές…
Νέα deals, ένα νέο… κύμα συνεργασιών και επενδυτικά πλάνα σημαντικού ύψους προετοιμάζουν ουσιαστικά την ελληνική τουριστική αγορά για μια πιο δυναμική, κατά το δυνατόν, παρουσία από τα τέλη του 2024 προς τη θερινή σεζόν του 2025, παρά τα δεδομένα προβλήματα του κλάδου.
Πρόσφατη έρευνα της CBRE έδειξε ότι η χώρα μας κατατάσσεται στην πρώτη πεντάδα της Ευρώπης για επενδύσεις σε τουριστικά ακίνητα και την Αθήνα, αντίστοιχα, να καταλαμβάνει θέση στο Top-10 των ευρωπαϊκών πόλεων ως προορισμός με αντίστοιχες ευκαιρίες για τον ξενοδοχειακό κλάδο.
Διόλου τυχαίο ότι, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, αναμένεται να κατασκευαστούν 60 ξενοδοχεία στην Ελλάδα σε βάθος 4ετίας και από αυτά περίπου το 40%, όπως υπολογίζεται από κύκλους της αγοράς, θα ενταχθεί σε κάποιο διεθνές brand!
Τέλη του 2023 άλλη μελέτη έδειξε ότι μόνο στην Αττική υπάρχουν 18 διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, με 34 brands.
Για την Αθήνα το πιο εμβληματικό ίσως project αποτελεί το «The Ilisian», στο υπό ριζική ανακαίνιση κτίριο του πρώην «Ηilton», με επένδυση 340 εκατ. ευρώ από την ΤΕΜΕΣ, το οποίο μετρά πλέον αντίστροφα για το opening του, μέσα στο 2025, στην περιοχή των Ιλισίων, για να υποδεχθεί τους πρώτους πελάτες της νέας εποχής του. Ο νέος προορισμός θα συνδυάζει, σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, πολλαπλές χρήσεις, όπως ξενοδοχείο υπό το brand Conrad Hotels & Resorts, κατοικίες Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences, σε συμφωνία με τη Hilton Worldwide, σύγχρονη λέσχη μελών, πολλαπλά εστιατόρια, θεματικούς εμπορικούς χώρους, καθώς και εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας και ευεξίας. Ομως δεν πρόκειται, φυσικά, για τη μοναδική κίνηση που αφορά τον μεγάλο αμερικανικό ξενοδοχειακό όμιλο, αφού τον προσεχή Δεκέμβριο θα κάνει ντεμπούτο στην Ελλάδα και το brand «Hilton Garden Inn» (Athens Syggrou), ενώ τα ευρύτερα σχέδιά του «μιλούν» ακόμα και για τριπλασιασμό του ελληνικού χαρτοφυλακίου των 14 ξενοδοχείων τα προσεχή χρόνια.
Νωρίτερα, εντός του έτους, ανακοινώθηκε η franchise συμφωνία της ισραηλινών συμφερόντων Brown Hotels με τη Hilton για την ένταξη των Isla Brown Chania Resort και Isla Brown Corinthia Resort Spa στην «Curio Collection by Hilton», με την Brown να προσθέτει στον προγραμματισμό της τουλάχιστον τέσσερα openings για το 2024).
Ενδεικτικές περιπτώσεις -μα όχι οι μόνες- θεωρούνται και αυτές του ομίλου Ella Resorts, της Wyndham Hotels & Resorts και του Mandarin Oriental. Η πρώτη είναι πλατφόρμα πολυτελών ξενοδοχείων που έχει αναπτύξει η επενδυτική εταιρία HIG Capital, με οκτώ ξενοδοχειακές μονάδες σε δημοφιλείς προορισμούς (Ρόδος, Κρήτη, Κέρκυρα, Αττική), με το υπό υλοποίηση πλάνο της να βρίσκεται σε εξέλιξη.
Η δεύτερη, αμερικανική ξενοδοχειακή αλυσίδα με 13 hotels στην Ελλάδα, η οποία επιδιώκει να εισέλθει και στο κομμάτι των τουριστικών κατοικιών. Η τρίτη θα αναπτύξει εντός του «The Ellinikon» δεύτερο ξενοδοχείο (5άστερο) στην Ελλάδα στα παραλιακά ακίνητα και 17 πολυτελείς branded κατοικίες έως το καλοκαίρι του 2027, ενώ Hard Rock International και ΓΕΚ Τέρνα άρχισαν εργασίες για το «Hard Rock Hotel & Casino Athens».
Επιπλέον, το 2024 χαρακτηρίστηκε από πέρσι η χρονιά ορισμένων πρωτοεμφανιζόμενων στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά εμπορικών σημάτων τα οποία ανήκουν στα portfolio διεθνών ομίλων, όπως οι Hyatt, η Marriott και η One&Only (αντίστοιχα με τα «Zoëtry Wellness & Spa Resorts», «The Luxury Collection», «One&Only Kea Island»), χωρίς να αποκλείεται η ενίσχυση της παρουσίας κάποιων από τα υφιστάμενα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ (ΦΥΛΛΟ 27/09/2024)