Η ΑΒ Βασιλόπουλος ενισχύει τη παρουσία της στην Κρήτη, μια αγορά με σημαντική ανάπτυξη, αξιοποιώντας στρατηγικές συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς. Το νησί, με ένα μερίδιο κοντά στο 8% του συνολικού τζίρου του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα, αποτελεί έναν ελκυστικό προορισμό για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ιδιαίτερα λόγω της έντονης τουριστικής κίνησης.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στην Κρήτη ξεπερνά αυτόν της Πελοποννήσου και παρουσίασε την υψηλότερη ανάπτυξη σε σύγκριση με τις άλλες περιφέρειες της χώρας το πρώτο επτάμηνο του 2024, φτάνοντας σε ποσοστό 5,3%.
Το νέο κατάστημα στη Χερσόνησο ως σημείο αναφοράς
Κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια της ΑΒ να αναδείξει τα τοπικά προϊόντα παίζει το νέο κατάστημα στη Χερσόνησο Ηρακλείου. Σε έναν χώρο 1.100 τ.μ., όπου απασχολούνται 24 άτομα, φιλοξενούνται περίπου 355-360 προϊόντα από τοπικούς παραγωγούς, τα οποία ξεχωρίζουν στα ράφια με ειδική σήμανση και αγγλόφωνη περιγραφή. Η επιλογή της Χερσονήσου, μιας περιοχής με έντονη τουριστική κίνηση και υψηλό ανταγωνισμό, υπογραμμίζει τη στρατηγική της εταιρείας να προσεγγίσει ένα ευρύ κοινό καταναλωτών.
Συνολικά, η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει 15 καταστήματα στην Κρήτη, εκ των οποίων τα 12 είναι εταιρικά και τα 3 franchise. Με τη συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς, η εταιρεία συμβάλλει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και στην προώθηση των ποιοτικών κρητικών προϊόντων.
Προώθηση κρητικών προϊόντων
Η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να ενισχύει τη δέσμευσή της για την προώθηση των τοπικών προϊόντων στην Κρήτη, δημιουργώντας μια γαστρονομική εμπειρία που αναδεικνύει την πλούσια παράδοση του νησιού.
Μάλιστα, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην κατηγορία των τυριών, όπου η ΑΒ διατηρεί συνεργασίες με πάνω από 20-22 τοπικούς παραγωγούς. Από τα αυθεντικά αρωματικά γραβιέρια μέχρι τα πικάντικα ανθότυρα, οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν μια μεγάλη ποικιλία παραδοσιακών τυριών, απευθείας από τους παραγωγούς τους.
Ωστόσο, η ισχυρή παρουσία τοπικών προϊόντων επεκτείνεται και σε άλλες κατηγορίες, όπως τα παξιμάδια, το νερό (συμπεριλαμβανομένου του νερού ιδιωτικής ετικέτας ΑΒ που παράγεται από τα Νερά Κρήτης), τα φρούτα και τα λαχανικά, τα ποτά (με έμφαση στη ρακή) και τα γαλακτοκομικά.
Το νέο κατάστημα της ΑΒ στη Χερσόνησο, που διαθέτει σχεδόν 13.000 κωδικούς, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσπάθειας της αλυσίδας να προβάλλει τα τοπικά προϊόντα. Σύμφωνα με τον Ανδρέα Μίτσουλα, Area Manager της ΑΒ Βασιλόπουλος, η γκάμα των τοπικών προϊόντων αντιστοιχεί σχεδόν στο 10-15% των προϊόντων της αλυσίδας και διατίθεται σε όλα τα καταστήματα του τοπικού δικτύου.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Στροφή στην τοπικότητα και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Η ΑΒ Βασιλόπουλος εντείνει τις προσπάθειές της για ενίσχυση της τοπικής παραγωγής, εντάσσοντας περισσότερα προϊόντα Κρητικών παραγωγών στο χαρτοφυλάκιό της. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, το τελευταίο έτος έχουν συνάψει περίπου 65 νέες συνεργασίες με τοπικούς παραγωγούς, προσθέτοντας ισάριθμους νέους κωδικούς.
Η στρατηγική αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της διοίκησης του Νίκου Λαβίδα, που δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και την ενίσχυση των προσφορών. Στόχος είναι η προσθήκη 450 νέων προϊόντων και 1.000 νέων κωδικών στην 3ετία.