Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 επιβεβαιώνουν για άλλη μια φορά την κυριαρχία του Σκλαβενίτη στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ. Με αύξηση τζίρου που ξεπερνά το 15%, ο όμιλος ενισχύει τη θέση του ως ηγετική δύναμη στον κλάδο, αφήνοντας τους ανταγωνιστές του σε απόσταση ασφαλείας.
Ειδικότερα, ο όμιλος Σκλαβενίτη, λαμβανομένων υπόψη των επιδόσεων της εταιρείας Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ), της Σκλαβενίτης Κύπρου και των θυγατρικών Χαλκιαδάκης και The Mart, έκλεισε το 2023 με κύκλο εργασιών 5,16 δισ. ευρώ έναντι 4,47 δισ. ευρώ το 2022, με αύξηση 15,4%. Η μητρική ΕΥΣ έκλεισε με τζίρο 4,3 δισ. ευρώ από 3,7 δισ. ευρώ το 2022, με ανάπτυξη 16,2%.
Σκλαβενίτης: Αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής στα ελληνικά σούπερ μάρκετ
Ο όμιλος Σκλαβενίτης συνεχίζει την ανοδική του πορεία, ενισχύοντας τη θέση του ως πρωταγωνιστής στην ελληνική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου. Με ένα δίκτυο που ξεπερνά τα 537 καταστήματα και ένα εργατικό δυναμικό που αριθμεί πάνω από 39.000 άτομα, η εταιρεία σημείωσε σημαντική ανάπτυξη το 2023, υπερβαίνοντας κατά πολύ τον μέσο όρο του κλάδου, ο οποίος κινούνταν σε διψήφια ποσοστά.
Η επιτυχία αυτή αποδίδεται σε μια σειρά από στρατηγικές κινήσεις, όπως εξαγορές σημαντικών παικτών της αγοράς, όπως η πρόσφατη απόκτηση της αλυσίδας Παπαντωνίου στην Κύπρο. Παράλληλα, ο όμιλος επενδύει σημαντικά κεφάλαια, που ανέρχονται σε 150 εκατ. ευρώ για τα επόμενα δύο χρόνια, με στόχο την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων, τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου κέντρου διανομής 125.000 τ.μ. στην Αττική, καθώς και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών logistics και των υπηρεσιών ηλεκτρονικού εμπορίου.
Με αυτές τις επενδύσεις, ο Σκλαβενίτης θέτει τις βάσεις για μια ακόμα πιο ισχυρή παρουσία στην αγορά, διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία του και τα επόμενα χρόνια. Η εταιρεία επιδεικνύει μια σταθερή ανάπτυξη και αποδεικνύει την ικανότητά της να προσαρμόζεται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς.
Lidl Ελλάς: Η άνοδος συνεχίζεται, «απειλεί» την ΑΒ Βασιλόπουλος
Η Lidl Ελλάς ενισχύει τη θέση της στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία. Η γερμανική αλυσίδα, που έχει καταφέρει να κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς τα τελευταία χρόνια, εξακολουθεί να επωφελείται από τη στροφή των καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και τις προσιτές τιμές.
Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τον κύκλο εργασιών της Lidl Ελλάς, εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 1,8 δισ. ευρώ το 2022 και συνεχίζει την ανοδική της πορεία. Η επέκταση του δικτύου καταστημάτων και οι σημαντικές επενδύσεις της εταιρείας ενισχύουν αυτή την εκτίμηση.
Από την άλλη πλευρά, η ΑΒ Βασιλόπουλος, παρά τις προσπάθειές της, φαίνεται να δυσκολεύεται να ξεπεράσει το φράγμα των 2 δισ. ευρώ σε τζίρο τα τελευταία χρόνια. Αν και ανακοίνωσε κύκλο εργασιών 1,97 δισ. ευρώ για το 2023, διατηρώντας τα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, η εταιρεία στρέφεται σε νέες στρατηγικές, όπως η ενίσχυση της παρουσίας της στην αγορά της εστίασης και η επέκταση του δικτύου franchise, προκειμένου να αναστρέψει την κατάσταση.
Η άνοδος της Lidl Ελλάς θέτει νέα δεδομένα στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ και αναμένεται να εντατικοποιήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ των μεγάλων παικτών.
Μετρό και Διαμαντής Μασούτης ενισχύουν τη θέση τους στην κορυφή
Ο όμιλος Μετρό συνεχίζει την ανοδική του πορεία, διατηρώντας σταθερά τη δεύτερη θέση στην κατάταξη των μεγαλύτερων παικτών στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου. Με κύκλο εργασιών που έφτασε τα 1,6 δισ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ο όμιλος επενδύει περαιτέρω στην ανάπτυξή του. Ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, επικεφαλής του ομίλου, έχει θέσει ως στόχο για το 2024 να ξεπεράσει τα 1,65 δισ. ευρώ, με βελτιωμένη κερδοφορία.
Παράλληλα, η Διαμαντής Μασούτης, με ταχεία επέκταση πέρα από τα βόρεια σύνορα, ενισχύει τη θέση της στην πεντάδα των ισχυρών παικτών. Ο όμιλος, έχοντας ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ σε πωλήσεις, επενδύει σημαντικά στην αύξηση του δικτύου καταστημάτων και του προσωπικού του. Το 2023, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αυξήθηκε κατά 16,5%, ξεπερνώντας σημαντικά τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς.