Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχωρά στη δημιουργία της νέας επιχειρησιακής μονάδας «Δυνάμεις Ελέγχου Οικονομικών Συναλλαγών» (ΔΕΟΣ), με στόχο την ενίσχυση των ελέγχων για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου. Η μονάδα θα αξιοποιεί σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία και μεθόδους για την ανακάλυψη παράνομων οικονομικών δραστηριοτήτων και την ενίσχυση των ελεγκτικών διαδικασιών.
Τι είναι η μονάδα ΔΕΟΣ
Η ΔΕΟΣ, η οποία θα λειτουργήσει ως ενιαία μονάδα, θα αποτελείται από εφοριακούς και τελωνειακούς, όπως οι ΥΕΔΔΕ και ΕΥΤΕ, και θα αναλάβει τις πιο σύνθετες υποθέσεις φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου. Η νέα αυτή μονάδα θα στεγαστεί σε ξεχωριστό κτίριο, ενώ η συνεργασία με το κέντρο επιχειρήσεων θα ενισχύσει τη δράση της. Στόχος είναι η δραστική μείωση του «κενού» ΦΠΑ και η αποκαλύψη κυκλωμάτων που δραστηριοποιούνται στον παράνομο οικονομικό τομέα.
Δείτε ακόμη: ΑΑΔΕ: Νέα εργαλεία για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής
Η χρήση τεχνολογίας για ενισχυμένους ελέγχους
Η νέα μονάδα θα αξιοποιήσει τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, όπως drones, ψηφιακούς χάρτες και άλλα σύγχρονα εργαλεία, για να παρακολουθεί ύποπτες οικονομικές δραστηριότητες. Μέσα από τη συνεργασία με όλες τις διευθύνσεις της ΑΑΔΕ, θα εντοπίζονται περίεργες οικονομικές συναλλαγές και θα αποκαλύπτονται «μαύρες» δραστηριότητες. Η ψηφιοποίηση των ελεγκτικών διαδικασιών θα φέρει πιο αποτελεσματικούς ελέγχους και διασταυρώσεις πληροφοριών μέσω μεγάλων δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης.
Η επέκταση της ψηφιακής φορολογικής υποδομής
Το 2025 αναμένεται να αποτελέσει σταθμό για την εφαρμογή νέων ψηφιακών εργαλείων. Στόχος είναι η καθολική εφαρμογή του συστήματος myDATA για όλες τις επιχειρήσεις, ενώ οι φορολογικές αρχές θα έχουν πλήρη εικόνα των συναλλαγών μέσω ψηφιακών τιμολογίων και αποδείξεων. Το Ψηφιακό Πελατολόγιο, που θα εφαρμοστεί το 2025, θα επιτρέπει στους ελεγκτές να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τις οικονομικές δραστηριότητες των επαγγελματιών, με διασταυρώσεις πληροφοριών μεταξύ συναφών επιχειρήσεων.
Το νέο τηλεφωνικό κέντρο και η ενίσχυση των υπηρεσιών
Στο πλαίσιο των αλλαγών, η ΑΑΔΕ λανσάρει ένα νέο τηλεφωνικό κέντρο για φορολογικά θέματα, το οποίο θα λειτουργεί σε πρότυπο του 1555. Το κέντρο αυτό θα εξυπηρετεί χιλιάδες αιτήματα πολιτών καθημερινά, με την υποστήριξη 220 ατόμων και στόχο την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων.