Βρετανία: Καταναλωτική «κοιλιά» σε ρούχα και τρόφιμα τον Οκτώβριο

Οι λιανικές πωλήσεις στη Μεγάλη Βρετανία σημείωσαν αισθητή πτώση τον Οκτώβριο, υποδεικνύοντας την αυξημένη πίεση στους καταναλωτές.

Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ONS), η συνολική ποσότητα αγαθών που αγοράστηκαν μειώθηκε κατά 0,7% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο.

Αυτή η μείωση είναι πολύ μεγαλύτερη από το 0,3% που ανέμεναν οι αναλυτές.

Ειδικά τα καταστήματα ένδυσης κατέγραψαν τις μεγαλύτερες απώλειες, ενώ οι λιανοπωλητές ανέφεραν γενική συγκράτηση στις δαπάνες.

Η πτώση ακολουθεί μια μικρή αύξηση 0,1% τον Σεπτέμβριο, που αναθεωρήθηκε πρόσφατα προς τα κάτω.

Η ανώτερη στατιστικολόγος του ONS, Χάνα Φίνσελμπαχ, ανέφερε πως «οι καταναλωτές εμφανίστηκαν προσεκτικοί στις αγορές τους, πιθανότατα λόγω του προϋπολογισμού που επίκειται».

Ανησυχία για τον προϋπολογισμό

Οι καταναλωτές δείχνουν να περιμένουν τις εξελίξεις στη δημοσιονομική πολιτική πριν προχωρήσουν σε σημαντικές δαπάνες. Η στάση αυτή έχει επηρεάσει έντονα την αγορά, ιδίως σε είδη πρώτης ανάγκης, όπως τα τρόφιμα, και καταναλωτικά αγαθά, όπως τα ρούχα.

Παράλληλα, η καταναλωτική εμπιστοσύνη, αν και σημείωσε ανάκαμψη τον Νοέμβριο, παραμένει σε αρνητικό επίπεδο. Η εταιρεία ερευνών GfK κατέγραψε αύξηση τριών μονάδων στον δείκτη εμπιστοσύνης, φτάνοντας στο -18, γεγονός που αντιστρέφει μέρος της πτώσης των προηγούμενων μηνών.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ