Alibaba αποχωρεί από τον παραδοσιακό λιανικό εμπόριο: Ζημιά 1,3 δισ. δολαρίων από την πώληση της Intime

Η εταιρεία παρουσίασε τον περασμένο μήνα ένα σχέδιο για την ενσωμάτωση των εγχώριων κινεζικών και διεθνών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου της σε μια ενιαία επιχειρηματική μονάδα

Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός Alibaba ανακοίνωσε την Τρίτη την πώληση της κινεζικής αλυσίδας πολυκαταστημάτων Intime, αναλαμβάνοντας ζημία 1,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων από τη συναλλαγή. Αυτή η κίνηση αποτελεί την τελευταία ενέργεια σε μια σειρά αποφάσεων που στόχο έχουν την αναδιάρθρωση του επιχειρηματικού χαρτοφυλακίου της εταιρείας και την επικέντρωση στις βασικές της δραστηριότητες στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η Alibaba, που ιδρύθηκε από τον Τζακ Μα, έχει βρεθεί τα τελευταία χρόνια αντιμέτωπη με αυξανόμενο ανταγωνισμό και αυστηρότερη ρύθμιση από τις κινεζικές αρχές. Η πώληση της Intime αποτελεί μια σαφή ένδειξη ότι η εταιρεία επιθυμεί να απλοποιήσει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες και να επικεντρωθεί στην ενίσχυση της ηγετικής της θέσης στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η απόφαση αυτή έρχεται μετά τη διάσπαση της Alibaba σε έξι επιχειρηματικές μονάδες το 2023, τη μεγαλύτερη αναδιοργάνωση στην ιστορία της εταιρείας. Η αναδιάρθρωση αυτή είχε ως στόχο να αυξήσει την ευελιξία των επιμέρους τμημάτων και να επιταχύνει την ανάπτυξη σε νέους τομείς, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και τα cloud computing.

Η εταιρεία παρουσίασε τον περασμένο μήνα ένα σχέδιο για την ενσωμάτωση των εγχώριων κινεζικών και διεθνών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου της σε μια ενιαία επιχειρηματική μονάδα που θα διοικείται από έναν ηγέτη για πρώτη φορά, καθώς αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους λιανοπωλητές με μεγάλες εκπτώσεις στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.

Ανταγωνιστικές πλατφόρμες όπως οι Pinduoduo και Temu της PDD Holdings, μαζί με τις Douyin και TikTok της ByteDance, έχουν εντείνει τον ανταγωνισμό με την Alibaba στοχεύοντας σε αγοραστές με συνείδηση κόστους με χαμηλές τιμές σε όλα, από ακουστικά μέχρι πουλόβερ.

Η Alibaba δήλωσε την Τρίτη ότι θα πουλήσει την Intime σε μια κοινοπραξία που αποτελείται από τη Youngor Fashion και μέλη της διοικητικής ομάδας της Intime για 7,4 δισεκατομμύρια γουάν (1,02 δισεκατομμύρια δολάρια), με την επιφύλαξη των συνήθων ρυθμιστικών εγκρίσεων.

Η Alibaba αγόρασε την Intime το 2017 σε μια συμφωνία ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να επεκταθεί στον τομέα της λιανικής πώλησης με πλίνθους και νάρθηκες και σήμερα κατέχει το 99% των μετοχών της επιχείρησης.

Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου επιδιώκει να πουλήσει μια σειρά από περιουσιακά στοιχεία του καταναλωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης της Intime, της επιχείρησης παντοπωλείου Freshippo και της εταιρείας λιανικής πώλησης RT-Mart για να επικεντρωθεί στην κύρια δραστηριότητά του, ανέφερε το Reuters τον Φεβρουάριο.

Η Alibaba, υπό τον πρώην επικεφαλής Daniel Zhang, είχε επεκτείνει την παρουσία της στον τομέα του λιανικού εμπορίου εξαγοράζοντας αρκετές αλυσίδες πώλησης τούβλων, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών ειδών Suning και της εταιρείας υπεραγορών Sun Art Retail, η οποία διαχειρίζεται την RT-Mart.

Σημειώνεται ότι το δύσκολο καταναλωτικό περιβάλλον της Κίνας έχει ασκήσει πίεση σε όλους τους λιανοπωλητές και τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τον Απρίλιο, ο συνιδρυτής της Alibaba, Τζακ Μα, εξέφρασε την υποστήριξή του στις προσπάθειες αναδιάρθρωσης του διαδικτυακού γίγαντα και αναγνώρισε τα λάθη του παρελθόντος σε ένα μακροσκελές υπόμνημα προς τους εργαζομένους.

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ