Η Estée Lauder ανακοίνωσε την Τρίτη την επέκταση του σχεδίου αναδιάρθρωσής της, το οποίο περιλαμβάνει τη μείωση του προσωπικού της κατά έως και 7.000 εργαζομένους. Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια περίοδο όπου η εταιρία κατέγραψε μικρότερη πτώση στις πωλήσεις του δεύτερου τριμήνου σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις.
Στόχος η σταθερότητα και η ανάπτυξη
Η εταιρία επιδιώκει, μέσω του προγράμματος, να επανέλθει σε τροχιά ανάπτυξης πωλήσεων και να διασφαλίσει ένα σταθερό διψήφιο προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο τα επόμενα χρόνια. Στοχεύει, επίσης, στη διαχείριση πιθανών εξωτερικών προκλήσεων, όπως η ενδεχόμενη αύξηση δασμών σε διεθνές επίπεδο.
Αλλαγές στην ηγεσία και οικονομικές επιπτώσεις
Ως μέρος των ενεργειών αναδιάρθρωσης, η εταιρία προχωρά και σε αλλαγές στη διοικητική της ομάδα, μετά την ανάληψη της θέσης του CEO από τον Stéphane de La Faverie τον Ιανουάριο. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα υπάρξουν δαπάνες που σχετίζονται με την εφαρμογή των μέτρων αυτών, κυμαινόμενες μεταξύ 1,2 και 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων προ φόρων. Αυτά τα κόστη περιλαμβάνουν αποζημιώσεις εργαζομένων, καταγγελίες συμβάσεων και διαγραφές περιουσιακών στοιχείων.
Παρά την πτώση των πωλήσεων κατά 6% το τελευταίο τρίμηνο, η απόδοση της εταιρίας ήταν ελαφρώς καλύτερη από τις προβλέψεις των αναλυτών, οι οποίοι εκτιμούσαν μείωση 7,3%.
Εξετάζεται η πώληση μονάδων
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, η εταιρία έχει αναθέσει στη συμβουλευτική εταιρία Evercore τη διαδικασία επανεξέτασης του χαρτοφυλακίου των περισσότερων από 20 εμπορικών σημάτων της. Η είδηση αυτή οδήγησε σε προσωρινή άνοδο της μετοχής της Estée Lauder κατά 5%.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι ο κλάδος της περιποίησης μαλλιών είναι ο πιο πιθανός τομέας που θα διατεθεί προς πώληση. Σύμφωνα με την Barclays, οι μάρκες του τομέα αυτού ενδέχεται να αποφέρουν έσοδα από 1,3 έως 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι μάρκες Aveda και Bumble and Bumble παρουσίασαν αύξηση μόλις 2% την τελευταία δεκαετία, ενώ ο τομέας συνολικά κατέγραψε ζημίες τα τελευταία πέντε χρόνια.
Επιπλέον, το χαρτοφυλάκιο της Estée Lauder ενδέχεται να μειωθεί και στον τομέα της περιποίησης δέρματος, καθώς διαθέτει μικρότερες μάρκες που πιθανόν να εκποιηθούν. Παρόμοια κίνηση εξετάζεται και για ορισμένα brands καλλυντικών, όπως τα Too Faced, Becca και Smashbox, τα οποία αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 5% των συνολικών πωλήσεων της εταιρίας.