Μια υψηλού επιπέδου ιαπωνική ομάδα, με επικεφαλής πρώην πρωθυπουργό, έχει εκπονήσει σχέδια για να επενδύσει η Tesla του Έλον Μασκ στη Nissan, μετά την αποτυχημένη προσπάθεια συγχώνευσης με τη Honda, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.
Η ομάδα, με επικεφαλής τον πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Tesla, Χίρο Μιζούνο, και με την υποστήριξη του πρώην πρωθυπουργού Γιοσιχίντε Σούγκα και του πρώην βοηθού του Χιρότο Ιζούμι, ελπίζει να πείσει την Tesla να γίνει στρατηγικός επενδυτής. Πιστεύουν ότι η Tesla ενδιαφέρεται να αποκτήσει τα εργοστάσια της Nissan στις ΗΠΑ.
Η πρόταση αυτή έρχεται μετά την κατάρρευση των συνομιλιών συγχώνευσης μεταξύ Nissan και Honda την προηγούμενη εβδομάδα.
Οι πρώτες συνομιλίες για τη συγχώνευση μεταξύ Nissan και Honda είχαν ξεκινήσει στα τέλη Δεκεμβρίου. Αν η συμφωνία είχε ολοκληρωθεί, η νέα εταιρεία θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει πωλήσεων.
Ο στόχος ήταν να ενωθούν οι δυνάμεις των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών πίσω από την πρώτη παγκοσμίως Toyota, ακόμα και να ενταχθεί στο σχέδιό τους αυτό μια τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία, η Mitsubishi, ώστε να μπορούν να διαπραγματευθούν καλύτερα τη δαπανηρή και στρατηγική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Πρόκειται για έναν τομέα στον οποίο κυριαρχούν η αμερικανική Tesla και οι Κινέζοι κατασκευαστές και όπου οι Ιάπωνες κατασκευαστές, οι οποίοι είχαν επικεντρώσει μέχρι τώρα στα υβριδικά οχήματα (αυτά που συνδυάζουν θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες) έχουν καταγράψει σημαντική καθυστέρηση.
Ένας «γάμος» των Nissan και Honda θα επέτρεπε να υπάρξουν οικονομίες κλίμακας, για να χρηματοδοτηθούν τόσο η έρευνα, όσο και η εξέλιξη των βιομηχανικών εργαλείων. Η αρχική προοπτική ήταν να ενταχθούν οι δύο όμιλοι στους κόλπους μιας ενιαίας εταιρείας συμμετοχών.
Όμως η Honda, σε θέση ισχύος και της οποίας η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση είναι πέντε φορές ανώτερη, ζήτησε τελικά να μετατραπεί η Nissan σε απλή θυγατρική -ένα σενάριο απαράδεκτο για τη Nissan, που ήθελε να διαφυλάξει την αυτονομία της.