Οι 9 τάσεις που αλλάζουν το τοπίο στα ευρωπαϊκά σούπερ μάρκετ

Ποιες καταναλωτικές συνήθειες, τεχνολογικές εξελίξεις και στρατηγικές κινήσεις θα καθορίσουν το μέλλον του λιανεμπορίου τροφίμων μέχρι το 2030.

Η αγορά λιανικού εμπορίου τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να περάσει από σημαντικές αλλαγές και προκλήσεις τα επόμενα πέντε χρόνια, με την οικονομική πίεση να παραμένει υψηλή και τις καταναλωτικές συνήθειες να εξελίσσονται. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της McKinsey & Company και της EuroCommerce, οι τάσεις που θα διαμορφώσουν το τοπίο του κλάδου μέχρι το 2030 περιλαμβάνουν σημαντικές μεταβολές σε διάφορους τομείς, από την τεχνολογία μέχρι τις καταναλωτικές προτιμήσεις.

1. Χαμηλός δείκτης ανάπτυξης

Η ανάπτυξη του κλάδου λιανικού εμπορίου τροφίμων στην ΕΕ αναμένεται να παραμείνει χαμηλή, με τον δείκτη αύξησης να κυμαίνεται γύρω στο 0,2%. Αυτό αντανακλά την πίεση που υφίσταται η αγορά λόγω της αυξανόμενης οικονομικής αβεβαιότητας και των αλλαγών στις καταναλωτικές δαπάνες.

2. Ενίσχυση της ιδιωτικής ετικέτας

Οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στις ιδιωτικές ετικέτες, με την αγορά τους να αυξάνεται κατά 1-3%. Αυτό αντικατοπτρίζει την επιθυμία για πιο οικονομικές επιλογές, χωρίς όμως να θυσιάζεται η ποιότητα.

3. Υγιεινές διατροφικές επιλογές

Η προτίμηση για προϊόντα υγιεινής διατροφής αναμένεται να αυξηθεί κατά 7%. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές είναι πιο ενημερωμένοι και συνειδητοί στις διατροφικές τους επιλογές, κάτι που επηρεάζει άμεσα την παραγωγή και την πώληση τροφίμων.

4. Η γενιά Ζ και η αλλαγή στη μαγειρική κουλτούρα

Το 77% της γενιάς Ζ δεν μαγειρεύει και προτιμά να αγοράζει φαγητό σε πακέτο, ενώ αυτό το ποσοστό είναι μόλις 33% για τους baby boomers. Η τάση αυτή δείχνει τη μετατόπιση προς πιο άμεσες και ευέλικτες λύσεις για τα γεύματα.

5. Ανάδειξη νέας κατηγορίας καταναλωτών

Με αύξηση εισοδήματος της τάξης του 4-6%, μια νέα κατηγορία καταναλωτών αναδύεται, με τις αγοραστικές τους συνήθειες να διαφοροποιούνται και να επηρεάζουν τη ζήτηση σε προϊόντα και υπηρεσίες.

6. Περιβαλλοντική συνείδηση και προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον

Η τάση για αγορά προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον φαίνεται να μειώνεται, με μια υποχώρηση της πρόθεσης αγοράς κατά 3%. Παρόλα αυτά, η βιωσιμότητα παραμένει κεντρικό ζήτημα για τις επιχειρήσεις του κλάδου.

7. Συγχωνεύσεις και εξαγορές

Η αγορά των λιανικών τροφίμων θα παρακολουθήσει αύξηση 30% στις συγχωνεύσεις και εξαγορές επιχειρήσεων. Οι εταιρίες επενδύουν στη διασφάλιση της βιωσιμότητάς τους και στην επέκταση των μεριδίων αγοράς τους μέσω στρατηγικών εξαγορών.

8. Τεχνολογία και αποδόσεις

Η τεχνολογία θα συνεχίσει να επηρεάζει την αγορά, με τις εταιρίες που επενδύουν σε ψηφιακά εργαλεία να απολαμβάνουν επιτάχυνση των αποδόσεών τους κατά 2,9 φορές. Η αξιοποίηση δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης θα είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη του κλάδου.

9. Επαγγελματική διαφήμιση

Η επαγγελματική διαφήμιση στο λιανικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 20% ετησίως, καθώς οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ενισχύσουν την παρουσία τους και να προσελκύσουν νέους καταναλωτές.

Η ευρωπαϊκή αγορά λιανικού εμπορίου τροφίμων εισέρχεται σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από αβεβαιότητα και υψηλό ανταγωνισμό. Οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να προσαρμοστούν σε αυτές τις τάσεις, επενδύοντας σε καινοτομία και τεχνολογία, θα είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την ανάπτυξή τους και να καλύψουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών του μέλλοντος.

Πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ