Η τέχνη προσδοκά την άνοιξή της

Στις παρορμητικές αγορές κάτω των 50.000 δολαρίων στοχεύουν οι γκαλερί

 

Έπειτα από έναν άσχημο χειμώνα, η αγορά της τέχνης προσδοκά την άνοιξη την Frieze New York, που άνοιξε τις πόρτες της στο Randall’s Island την Πέμπτη.

 

«Ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος ήταν ιδιαίτερα άσχημοι, πραγματικά αργοί. Όχι τρομακτικοί, απλά καταθλιπτικοί. Αλλά τον Απρίλιο, τα πράγματα επιταχύνθηκαν», λέει η Lisa Schiff, σύμβουλος τέχνης, η οποία μόλις διαπραγματεύτηκε την πώληση πέντε έργων.

 

Καθώς οι dealers ετοιμάζονταν για το μπαράζ των εκθέσεων, των δημοπρασιών και των εγκαινίων γκαλερί που θα πραγματοποιηθούν σε όλη τη Νέα Υόρκη τις επόμενες 10 μέρες, αυτό που όλοι αναρωτιούνταν είναι το τι θέλουν να αγοράσουν οι συλλέκτες και πόσα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν.

 

«Μήπως το όριο της τιμής στο οποίο οι άνθρωποι είναι διατεθειμένοι να πάρουν μια απόφαση μέσα σε μια στιγμή έχει πέσει;», αναρωτιέται η Candace Worth, μια άλλη σύμβουλος τέχνης. Και απαντά: «Μάλλον». Παρότι ο καθένας έχει το δικό του όριο για το πόσα είναι διατεθειμένος να επενδύσει στην αγορά της τέχνης, εντούτοις οι συζητήσεις γίνονται πολύ ευκολότερες για τα έργα που κυμαίνονται κάτω από τις 40.000 δολάρια, εξηγεί.

 

Η Schiff λίγο – πολύ συμφωνεί. «Απλά λέω ότι όσο λιγότερα ξοδεύεις, τόσο μεγαλύτερο είναι το ρίσκο. Αλλά το πιο τρομακτικό κομμάτι της αγοράς είναι ανάμεσα στα 50.000 και τα 250.000 δολάρια. Αυτά είναι μεγάλα ποσά, αλλά δεν πρόκειται για σίγουρη επένδυση».

 

Με άλλα λόγια, όσοι ξοδεύουν λιγότερα από 50.000 δολάρια, το κάνουν για την πλάκα τους, για να στηρίξουν μία συγκεκριμένη γκαλερί ή έναν καλλιτέχνη, ή απλά γιατί τους αρέσει. Αλλά πάνω από αυτό το όριο, θέλουν κάποιες διαβεβαιώσεις ότι το έργο που απέκτησαν θα διατηρήσει ή και θα αυξήσει την αξία του.

 

Το ερώτημα είναι το πώς απαντούν οι dealers σε όσους είναι διατεθειμένοι να κάνουν τέτοιες παρορμητικές αγορές κάτω από τα 50.000 δολάρια.  Κάποιες γκαλερί απευθύνονται σε αυτό το κοινό. «Φέρνουμε κάποια εκπληκτικά κομμάτια της Mai-Thu Perret. Αυτά κοστίζουν από 45.000 έως 50.000 δολάρια», λέει ο Kurt Mueller, της γκαλερί του Λος Άντζελες David Kordansky, αναφερόμενος στην Ελβετίδα καλλιτέχνιδα που είναι γνωστή για τα φεμινιστικά γλυπτά και τα installations της.

- Διαφήμιση -
spot_img

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

spot_img
spot_img

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ