Τη γενική ασφάλεια των μηχανοκίνητων οχημάτων και την προστασία των ευάλωτων οχημάτων και των ευάλωτων χρηστών των οδών που εμπεριέχονταν στην προσωρινή συμφωνία που επιτεύχθη μεταξύ της Ρουμανικής Προεδρίας και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκριναν οι μόνιμοι αντιπρόσωποι των κρατών μελών της ΕΕ.
Ο κανονισμός επικαιροποιεί τους υφιστάμενους κανόνες για την ασφάλεια των αυτοκινήτων που περιέχονται στον κανονισμό (ΕΚ)αριθ. 661/2009 για την ασφάλεια των οχημάτων, στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 78/2009 για την ασφάλεια των πεζών και στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 79/2009 για την ασφάλεια των υδρογόνων.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, όλα τα οχήματα με κινητήρα (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, των λεωφορείων, των φορτηγών και των οχημάτων επαγγελματικής χρήσης) θα πρέπει να διαθέτουν τα ακόλουθα χαρακτηριστικά ασφαλείας:
– έξυπνη υποβοήθηση διατήρησης ταχύτητας,
– υποβοήθηση για μετρητή αλκοόλ
– συστήματα προειδοποίησης οδήγησης για υπνηλία και απόσπαση προσοχής,
– προηγμένα συστήματα προειδοποίησης για την απόσπαση της προσοχής του οδηγού,
– σήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,
– συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας,
– καταγραφείς δεδομένων συμβάντων,
– ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών,
– προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,
συστήματα διατήρησης πορείας εντός των λωρίδων,
– ενισχυμένες ζώνες προστασίας ικανές να μετριάσουν τους τραυματισμούς σε σύγκρουση με τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.