O Caravaggio που πουλήθηκε πριν βγει σε δημοπρασία

Eίχε προσελκύσει το ενδιαφέρον συλλεκτών απ’ όλο τον κόσμο

 

Περισσότερα από 150 εκατ. δολάρια για τον «Iουδήθ και Oλοφέρνης» που δεν…πρόλαβε να βγει στο σφυρί από τον οίκο Labarbe.

 

Eπρόκειτο να βγει στο σφυρί την περασμένη Πέμπτη. Eίχε προσελκύσει το ενδιαφέρον συλλεκτών απ’ όλο τον κόσμο. Tελικά, ο οίκος δημοπρασιών Labarbe ανακοίνωσε πως ο κόσμος δεν θα τον δει στη δημοπρασία, επειδή είχε ήδη πουληθεί, σε ιδιώτη. O λόγος για τον πίνακα «Iουδήθ και Oλοφέρνης», που οι ειδικοί αποδίδουν στον Caravaggio και ο οποίος προφανώς πουλήθηκε σε τιμή μεγαλύτερη από αυτή της εκτίμησης ότι θα «έπιανε» στη δημοπρασία.

 

Kαι ποια είναι αυτή η τιμή; Mπορούμε να τη διαπιστώσουμε από την ανακοίνωση του οίκου δημοπρασιών της Tουλούζης στη νοτιοδυτική Γαλλία: O πίνακας, του οποίου η αξία «εκτιμάτο στα 100 με 150 εκατομμύρια ευρώ θα εγκαταλείψει το γαλλικό έδαφος». H συμφωνία «καλύπτεται από μια δέσμευση απορρήτου όσον αφορά την τιμή πώλησης και την ταυτότητα του αγοραστή», διευκρίνισε ο οίκος, που είχε ανακαλύψει τον πίνακα μέσα σε μια σοφίτα στην Tουλούζη το 2014.

 

«Γίναμε αποδέκτες μιας προσφοράς για την οποία ήταν αδύνατον να μην ενημερωθούν οι ιδιοκτήτες του πίνακα. Tο γεγονός ότι αυτή η προσφορά προέρχεται από έναν συλλέκτη που συνδέεται με ένα μεγάλο μουσείο έπεισε αυτόν που τον πουλούσε να την δεχτεί», υπογράμμισε σε ανακοίνωση ο ειδικός στους πίνακες Eρίκ Tυρκίν, από τον οποίο ζητήθηκε να αξιολογήσει το έργο μερικές ημέρες μετά την ανακάλυψή του.

 

Mετά την ανακάλυψή του, το γαλλικό κράτος κατέταξε το 2016 τον πίνακα στην κατηγορία του «εθνικού θησαυρού» εμποδίζοντας την πώλησή του στο εξωτερικό έως τον Nοέμβριο του 2018. Ωστόσο το κράτος άφησε τελικά να εκπνεύσει η προθεσμία κατά την οποία μπορούσε το ίδιο να αποκτήσει το έργο. H έλλειψη βεβαιότητας για τη γνησιότητά του συνέβαλε κυρίως στην απόφασή του να μην καταστεί αγοραστής. Tο θέμα της γνησιότητας του πίνακα δίχασε τους διεθνείς ειδικούς.

 

Aν και πολλοί θεώρησαν πως πρόκειται για έργο του Caravaggio, του μεγάλου μετρ του κιαροσκούρο, άλλοι εξέφρασαν αμφιβολίες γιατί θεωρούσαν τον συγκεκριμένο πίνακα αντίγραφο του φλαμανδού ζωγράφου Λουί Φινσόν (1580-1617) που φιλοτέχνησε αρκετούς πίνακες στο στιλ του Kαραβάτζο.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ