Το ατέλειωτο θρίλερ της «Προσωπογραφίας μιας Κυρίας»

Το έργο του Gustav Klimt εκλάπη από γκαλερί, βρέθηκε στο ίδιο μέρος και τώρα αμφισβητείται η αυθεντικότητά του

 

Αν υπάρχει η υπόθεση ενός πίνακα που μπορεί να παρομοιαστεί με θρίλερ, τότε σίγουρα αυτη δεν μπορεί να είναι άλλη από αυτή του «Προσωπογραφία μιας Κυρίας». Πρόκειται για το έργο του μεγάλου Βιεννέζου ζωγράφου Gustav Klimt, το οποίο είχε κλαπεί μυστηριωδώς, 22 χρόνια πριν, από την γκαλερί Ρίτσι Όντι στην Πιατσέντσα της Ιταλίας.

 

Οι ιταλικές αρχές έκαναν τα πάντα για να το βρουν: Ανέκριναν όλο το προσωπικό της γκαλερί, εξωτερικούς συνεργάτες, πήραν DNA από τους χώρους της κλοπής, αναζήτησαν πληροφορίες για πώλησή του στη μαύρη αγορά. Κανένα αποτέλεσμα και ο πίνακας, στον οποίο λίγες μέρες πριν εξαφανιστεί, μια ερευνήτρια είχε ανακαλύψει ένα άλλο σχέδιο κάτω από τη ζωγραφισμένη επιφάνεια της «Προσωπογραφίας», θεωρήθηκε χαμένος.

 

Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε. Για να βρεθεί με μυθιστoρηματικό τρόπο και πάλι: Από ένα συνεργείο συντήρησης, στον κήπο της γκαλερί από την οποία είχε κλαπεί. Ο πίνακας ήταν θαμμένος σε ένα κουτί, με τις Αρχές να θεωρούν ότι οι κλέφτες τον είχαν «αποθηκεύσει» εκεί, για να τον πάρουν κάποια στιγμή με «ασφάλεια». Γιατί όμως δεν τον πήραν;

 

Σε όλα αυτά τα ερωτήματα, έρχονται να προστεθούν κι άλλα: Αμέσως μετά την ανακάλυψή του, ο διευθυντής της γκαλερί, Massimo Ferrari, έλεγε «πως όλες οι σφραγίδες και τα βουλοκέρια στο πίσω μέρος του είναι αυθεντικά». Σήμερα, όμως, οι πρώτες διαγνώσεις των ειδικών θέλουν τον πίνακα, ο οποίος ανήκει στην τελευταία περίοδο του Klimt (μία σειρά γυναικείων πορτρέτων του 1916-18, πολλά εκ των οποίων έμειναν ημιτελή) να μην είναι ο αυθεντικός, καθώς διαπιστώνονται μεγάλες διαφορές στην τεχνική και τα υλικά που χρησιμοποιούσε ο μεγάλος Αυστριακός ζωγράφος.

 

Από την αρχή, πάντως, όλη η ιστορία περιβαλλόταν από ένα μυστήριο: Ακόμη και η κλοπή του έργου, αξίας 60 εκατ. ευρώ, υπήρξε ένα αίνιγμα: Η ανακάλυψη της κλοπής του πίνακα, που υπολογίζεται στις 22 Φεβρουαρίου 1997, έγινε με καθυστέρηση. Οι υπεύθυνοι την αντιλήφθηκαν τρεις ημέρες αργότερα, στη διάρκεια της μεταφοράς διάφορων πινάκων του Klimt με αφορμή τη διοργάνωση αναδρομικής έκθεσής του στο Παλάτσο Γκότικο της πόλης.Τότε βρέθηκε μόνο η κορνίζα του πίνακα και παρέμεινε μυστήριο πώς οι ληστές μπήκαν και μπόρεσαν να βγουν από την αποθήκη. Οι αρχές ερεύνησαν τους φύλακες, εξετάζοντας ακόμη και γενετικό υλικό από το σημείο, αλλά έως τώρα καμία ένδειξη δεν προέκυψε.

 

Λίγο νωρίτερα, η ερευνήτρια Claudia Manga έλεγε πως κάτω από την προσωπογραφίας βρισκόταν ένα άλλο σχέδιο: Ήταν η προσωπογραφία μίας γυναίκας με καπέλο, που είχε εκτεθεί στη Δρέσδη το 1912 κι έκτοτε θεωρείτο χαμένο. Στην πραγματικότητα, αποδεικνυόταν πως ο Αυστριακός μαέστρος του χρωστήρα το είχε επιζωγραφίσει με ένα νέο θέμα, εκείνο του πίνακα που εκλάπη από την Πιατσέντσα το 1997.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ