Ο πίνακας που αύξησε την αξία του 450% σε 14 χρόνια!

Είχε αγοραστεί για 1,5 εκατ.

 

Ο “The Splash” του David Hockney έσπασε τελικά το ρεκόρ του, αφού πουλήθηκε για 29,8 εκατ. δολάρια.

 

Είχε αγοραστεί για 1,5 εκατ.

 

Ίσως είναι η καλύτερη απάντηση σε όσους αντιμετωπίζουν με δυσπιστία την αγορά έργων τέχνης ως επενδυτικές επιλογές. Η περίπτωση του “The Splash”, ενός πίνακα pop art -όχι ενός από τα κλασικά έργα των Grand Masters που αναμένει κανείς να αυξήσουν την αξία τους και να είναι επιθυμητά στους συλλέκτες- ενός σύγχρονου Αμερικανού ζωγράφου, που πουλήθηκε την περασμένη εβδομάδα σε δημοπρασία του Sotheby’s, στο Λονδίνο, το αποδεικνύει.

 

Ο πίνακας του David Hockney, πουλήθηκε σε τιμή αυξημένη κατά περίπου 450% σε σχέση με αυτή που είχε πετύχει το 2006, στο Λονδίνο. Από 5,6 εκατομμύρια δολάρια, 14 χρόνια πριν, σήμερα αλλάζει χέρια για 29,8 εκατομμύρια. Ο αγοραστής έμεινε ανώνυμος. Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών, ο συγκεκριμένος πίνακας, δεν είναι καν ο ακριβότερος που έχει πουλήσει ο 82χρονος Βρετανός καλλιτέχνης. Ο οποίος Hockney, δεν είναι ούτε ο ακριβότερος εν ζωή καλλιτέχνης, καθώς το ρεκόρ το έχει ο Jeff Koons με ένα γλυπτό που πουλήθηκε για 91 εκατ. δολάρια πέρυσι. Είναι όμως ο δεύτερος και με ισχνή διαφορά.

 

Τα έργα του Hockney γνωρίζουν τεράστια επιτυχία στις δημοπρασίες τελευταία. Εκτός του Splash, το 2018, το “Portrait of an Artist (Pool with Two Figures)” είχε πουληθεί για 90,3 εκατ. (τότε η ακριβότερη πώληση εν ζωή καλλιτέχνη, για να τον ξεπεράσει αργότερα ο Koons) και, το 2019, το διπλό πορτρέτο του 1969 “Henry Geldzahler and Christopher Scott” πουλήθηκε για 49,5 εκατ. δολάρια στον Christie’s, ενώ το “Sur la Terrasse” του 1971 «έπιασε» 29,5 εκατ., ξανά στον Christie’s.

 

O συγκεκριμένος πίνακας δημιουργήθηκε ως συνέχεια του “A Little Splash” (1966) και του διάσημου “A Bigger Splash” (1967), στο οποίο απεικονίζεται η πιο γνωστή πισίνα στην ιστορία της pop art που ο David Hockney φιλοτέχνησε ενώ δίδασκε στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ και σήμερα φιλοξενείται στην Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης Τέιτ του Λονδίνου.

 

«Λάτρεψα την ιδέα του να ζωγραφίσω αυτό το πράγμα που διαρκεί μόλις δύο δευτερόλεπτα», έλεγε το 1976 για τον “The Splash” o Hockney. «Μου παίρνει δύο εβδομάδες να ζωγραφίσω αυτό το γεγονός, το οποίο διαρκεί δύο δευτερόλεπτα. Όλοι ξέρουν ότι ένα “splash” δεν μπορεί να παγώσει στο χρόνο, οπότε, όταν το βλέπεις έτσι (παγωμένο) σε έναν πίνακα είναι πιο συγκλονιστικό απ’ ό,τι σε φωτογραφία».

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ