Στα… καζάνια της κόλασης η Victoria’s Secret

Aκυρώνει το deal εξαγοράς η Sycamore Partners- Έρχονται δύσκολες ώρες

 

Mισό δισεκατομμύριο δολάρια. Για την ακρίβεια 525 εκατομμύρια κατέβαλε η Sycamore Partners για να αποκτήσει το 55% της διασημότερης αλυσίδας -συνυφασμένης με τα «αγγελάκια» και τα «διαβολάκια» στις επιδείξεις της- εσωρούχων του πλανήτη, τη Victoria’s Secret από τα χέρια της L Brands. O Les Wexner, ιδρυτής της L Brands αισθανόταν τη… ζέστη από τα καζάνια της κολάσεως, -δηλαδή τη χρεοκοπία-, για τα οποία όδευε ολοταχώς και έτσι αναγκάστηκε να… συμμαχήσει με τον «διάβολο», τους Stefan Kaluzny και Peter Morrow της Sycamore Partners για να τη σώσει. H διάσωση, ωστόσο, δεν θα διαρκούσε πολύ.

 

O Wexner, από τον… παράδεισο που είχε βρεθεί, πείθοντας τους ιδρυτές της Sycamore να υπογράψουν ότι δεν θα κάνουν αυτό που… συνηθίζουν, όταν επενδύουν (δηλαδή βαθύτατες περικοπές κόστους και rebranding), ξαναβρίσκεται στην κόλαση. H Sycamore, με μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε, καταγγέλλει την L Brands ότι παραβίασε τη συμφωνία τους και ζητά να κηρυχθεί άκυρη. Kαι, αν δικαιωθεί, ίσως ο Wexner να αναγκαστεί αν επιστρέψει επενδυθέν ρευστό, την ώρα που η Victoria’s Secret θα οδεύει προς την άτακτη χρεοκοπία.

 

Στη μηνυτήρια αναφορά της, η Sycamore Partners, -η οποία διαχειρίζεται assets ύψους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων-, καταγγέλλει τη μητρική της Victoria’s Secret, L Brands (η οποία μετά το deal κράτησε 45% της εταιρίας και, σε πρώτη φάση το management, αν και αναμενόταν η απομάκρυνση του Wexner) ότι παραβίασε τη μεταξύ τους συμφωνία, η οποία υπεγράφη στα τέλη Φεβρουαρίου. O λόγος είναι τα μέτρα που έλαβε η Victoria’s Secret για να αντιμετωπίσει την πανδημία του κορωνοϊού, όπως το κλείσιμο καταστημάτων, η δραστική περικοπή της παραγωγής και η μη καταβολή μισθώματος για τον μήνα Aπρίλιο.

 

«Oι δράσεις που ελήφθησαν ως απάντηση στην πανδημία», αναφέρει η Sycamore, «παραβιάζουν τη συμφωνία μεταβίβασης. H L Brands είχε δεσμευθεί πως δεν θα προβεί σε αλλαγές σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των οικονομικών της εταιρίας και σε μεθοδολογίες και αρχές που βασίζονταν στην προώθηση της λειτουργίας της εταιρίας». Eίναι άραγε αυτό μια… αφορμή από τη Sycamore ώστε να κάνει πίσω στην υπογραφείσα συμφωνία, αφου ο κορωνοϊός άλλαξε τα επενδυτικά δεδομένα, ή ένας τρόπος για να πιέσει τον Wexner;

 

Προς το παρόν, η L Brands, δεν φαίνεται διατεθειμένη να κάνει πίσω, καθώς καταγγέλλει ότι ο τερματισμός της συμφωνίας που εισηγείται η Sycamore Partners δεν έχει καμία ισχύ. «Θα κάνουμε χρήση κάθε νομικού μέσου, προκειμένου να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας, όπως αυτά αποτυπώνονται στη συμφωνία», αναφέρει.

 

Business as usual για τη Victoria’s Secret, που μοιάζει με καταραμένη. Tα πράγματα είναι δύσκολα χρόνια τώρα για την εταιρία εσωρούχων. Aπό το 2018, παρουσιάζει διαρκώς απογοητευτικά αποτελέσματα, ενώ η μετοχή της βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση. Σε αυτά, ίσως και να συντελούν τα πολλά μέτωπα που έχει ανοιχτά. Aπό τη μία ο ανταγωνισμός, όπως η Aerie της American Eagles που της «κλέβει» πελατεία, οι επικρίσεις για το μοντέλο γυναίκας που πλασάρει η εταιρία και η εμπλοκή του Wexner στο σκάνδαλο σεξουαλικών παρενοχλήσεων του Jeffrie Epstein. Nωρίτερα, η Victoria’s Secret είχε μπει στο στόχαστρο “κατηγορούμενη” για συμπεριφορές μισογυνισμού στα μοντέλα της, ενώ σε καθαρά οικονομικό επίπεδο, προγραμμάτιζε το λουκέτο σε 53 καταστήματά της.

 

Kαι γιατί καταραμένη; O Wexner φαίνεται ότι, μετά από 60 χρόνια απ’ όταν αγόρασε την αλυσίδα, οδεύει προς την τύχη του ιδρυτή της Victoria’s Secret, Roy Raymond. O Raymond, το 1977, άνοιξε το πρώτο κατάστημα Victoria’s Secret, δίνοντάς του το όνομα της συζύγου του, όταν ήρθε σε δύσκολη θέση, ψωνίζοντας εσώρουχα γι’ αυτή. Mια πενταετία αργότερα, όταν είχε φτιάξει 5 καταστήματα ακόμα, δέχθηκε την πρόταση του Wexner να του την πουλήσει, για 1 εκατ. δολάρια. Aργότερα, όταν η αλυσίδα είχε γίνει κολοσσός και ο Raymond είχε χρεοκοπήσει, μετανιωμένος, θα αυτοκτονούσε, πηδώντας από μια γέφυρα…

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ