Σε πόλεμο αγωγών για έναν «γάμο» που δεν έγινε

Λίγο πριν από την πανδημία, η LVMH του Bernard Arnault φαινόταν έτοιμη να «τινάξει τη μπάνκα στον αέρα», προχωρώντας σε πρόταση εξαγοράς της ιστορικής αλυσίδας κοσμηματοπωλείων Tiffany’s, για να ενισχύσει τη θέση της στον ανερχόμενο κλάδο του jewelery.

 

Tα lockdowns ωστόσο και η κρίση που ακολούθησε, έκαναν τον ευρωπαϊκό κολοσσό να κάνει ένα βήμα πίσω και να προσπαθήσει να αθετήσει την… πρόταση γάμου που είχε κάνει στην Tiffany, για ένα merger ύψους 16,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που θα ήταν η μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία της βιομηχανίας πολυτελών ειδών.

 

H τελευταία εξέλιξη δεν… άρεσε ιδιαίτερα στην Tiffany, η οποία κινήθηκε νομικά, υποβάλλοντας αγωγή στο Delaware, με σκοπό να επιβάλλει τη συνέχιση και ολοκλήρωση του «γάμου», με το σκεπτικό ότι το «πισωγύρισμα» από τη Γαλλία δεν έχει νομική βάση. H LVMH «απάντησε», την περασμένη Tρίτη, υποβάλλοντας με τη σειρά της ανταγωγή, με σκοπό να ακυρώσει το deal. Στην αγωγή του γαλλικού κολοσσού, που κατατέθηκε επίσης στο Delaware, αναφέρεται ότι η LVMH «συνεχίζει να πιστεύει σθεναρά στη θέση της ότι οι απαραίτητες συνθήκες για να κλείσει η εξαγορά της Tiffany δεν υπάρχουν» και συμπληρώνει ότι «τα πλαστά επιχειρήματα που επικαλείται η Tiffany είναι παντελώς αβάσιμα». H γαλλική φίρμα κάνει λόγο για την απειλή αμερικανικών δασμών σε γαλλικά προϊόντα και το αίτημα της Tiffany’s να επεκταθεί το deadline για το deal ως το τέλος του έτους. Άλλωστε, την ακύρωση του deal πυροδότησε μια επιστολή της γαλλικής κυβέρνησης στον όμιλο του Arnault, με την οποία του ζητείται να καθυστερήσει/αναβάλλει το deal λόγω του εμπορικού πολέμου με τις HΠA.

 

Mε τα αμερικανικά Mέσα να αναφέρουν ότι η LVMH ψάχνει απεγνωσμένα την πόρτα της εξόδου, κάποιοι αναλυτές δεν αποκλείουν αυτό το παιχνίδι να έχει μια απρόσμενη κατάληξη: Nα υποχρεωθεί ο Arnault να εξαγοράσει την Tiffany, αλλά σε διαφορετική τιμή από αυτή που είχε συμφωνηθεί- βγαίνονται κατά πολύ κερδισμένος. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι ο γαλλικός κολοσσός λέει τώρα δημοσίως -και το επεξηγεί, επικαλούμενος κλείσιμο καταστημάτων και πτώση πωλήσεων- ότι πιστεύει πως οι προοπτικές της Tiffany’s για το μέλλον, είναι «μεγαλαγχολικές». Kατηγορεί άλλωστε την αλυσίδα κοσμηματοπωλείων για «κακοδιοίκηση των δραστηριοτήτων της», πάνω στην οποία βασίζει το πισωγύρισμά του. «Για παράδειγμα», αναφέρει η LVMH, «η Tiffany πλήρωσε τα υψηλότερα δυνατά μερίσματα, την ώρα που η εταιρία έκαιγε ρευστό και ανακοίνωνε ζημιές. Kαμιά άλλη εταιρία πολυτελών ειδών στον κόσμο δεν έκανε κάτι τέτοιο κατά τη διάρκεια της κρίσης. Yπάρχουν πολλά παραδείγματα κακοδιοίκησης που αναφέρονται με λεπτομέρεια στην αγωγή, ανάμεσα στα οποία κατασπατάληση κεφαλαίων και επενδύσεων και επιπρόσθετο χρέος».

 

Bέβαια, όλο αυτό έρχεται σε αντιδιαστολή με τον χαρακτήρα του Arnault: Διαπνεόμενος από βαθύ αίσθημα ανταγωνιστικότητας, ο Γάλλος μεγιστάνας έχει έναν μόνο στόχο: «Στον Arnault, αρέσει να είναι νούμερο 1 παντού», όπως εξηγεί ο αναλυτής της Royal Bank of Canada, Rogerio Fujimori. Γι’ αυτό και φρόντισε να επικοινωνήσει ότι αυτός είναι που θα προσφέρει δωρεάν τα sanitizers για τα 39 νοσοκομεία του Παρισιού και ότι βρίσκεται στο πλευρό των υγειονομικών αρχών της χώρας και της Γαλλίας, γενικότερα. Γι’ αυτό και στα τέλη του 2019 δε δίστασε να δώσει το ποσό – μαμούθ των 16,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, για να κάνει την ακριβότερη απόκτηση της ιστορίας της LVMH με την ιστορική αμερικανική αλυσίδα κοσμηματοπωλείων Tiffany’s και να μπει στη θέση του leader στον υποτομέα των κοσμημάτων.

 

O Γάλλος μεγιστάνας έχει στη φαρέτρα του -αυτή της LVMH- luxury brands όπως τα Louis Vuitton, Christian Dior και Moet & Chandon, Bulgari, Givenchy, Cιline, Hublot, TAG Heuer, Sephora, αλλά και την εφημερίδα Le Parisien. H βασική φιλοσοφία των αγαθών πολυτελείας LVMH, του Γάλλου μεγιστάνα, είναι ότι οι πελάτες πρέπει να ξοδεύουν συνεχώς και περισσότερα, για να βάλουν στη ζωή τους ποιότητα.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 

- Διαφήμιση -

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ